Ο όμιλος Volkswagen θα δημιουργήσει κοινοπραξίες και θα βοηθήσει στη χρηματοδότηση της παραγωγής μπαταριών. Στόχος είναι να πείσει τους διστακτικούς προμηθευτές κυψελών να στηρίξουν την επιθετική του ώθηση στη μαζική παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων, σύμφωνα με όσα δήλωσε στο Reuters ο Stefan Sommer, μέλος του Διοικητικού του Συμβουλίου.
“Δεν είναι πεπεισμένοι οι προμηθευτές πως η ηλεκτρική κινητικότητα θα εφαρμοσθεί σε τόσο μεγάλη κλίμακα. Χρειάζεται να αφιερώσουμε περισσότερο χρόνο για να τους πείσουμε να επενδύσουν στην αυτοκινητοβιομηχανία” τόνισε ο ίδιος.
Η VW δήλωσε πως θα αγοράσει μπαταρίες αξίας 50 δισεκατομμυρίων ευρώ και έχει εντοπίσει ως στρατηγικούς εταίρους τη Northvolt της Σουηδίας, την SKI της Νότιας Κορέας, την LG Chem και τη Samsung SDI, καθώς και την κινεζική CATL.
Η Volkswagen ανακοίνωσε πως μέχρι το 2025 χρειάζεται δυνατότητα παραγωγής μπαταριών ισχύος 150 gigawatts στην Ευρώπη και άλλων 150 στην Ασία. Μέχρι το 2030 ο αριθμός αυτός θα διπλασιαστεί.
Αυτοί οι παραγωγοί πρέπει να αποφασίσουν που θα δώσουν προτεραιότητα. Στην κατασκευής ενός νέου smartphone ή σε αυτή ενός ενός νέου εργοστασίου μπαταριών. Έτσι, ακόμα και οι ίδιοι αναρωτιούνται για το πόσο γρήγορα θα αυξηθούν οι όγκοι παραγωγής .
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία επανεξοπλίζει 16 εργοστάσια για την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων και σχεδιάζει να ξεκινήσει την παραγωγή 33 διαφορετικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων με τα σήματα Skoda, Audi, VW και Seat μέχρι τα μέσα του 2023.
Οι πελάτες αργούν να υιοθετήσουν ηλεκτρικά οχήματα σε μεγάλους αριθμούς λόγω της περιορισμένης λειτουργικής εμβέλειας και των μακρών χρόνων επαναφόρτισης της μπαταρίας αλλά και λόγω της έλλειψης υποδομής φόρτισης. Αυτό έχει τρομάξει τους πιθανούς προμηθευτές.
“Όταν πρόκειται για συνήθη εξαρτήματα, οι προμηθευτές έχουν τη δυνατότητα να πουλήσουν σε άλλους κατασκευαστές αυτοκινήτων, αν η VW αγοράσει λιγότερα. Αλλά με την ηλεκτρική κινητικότητα όλοι γνωρίζουμε πως αν δεν κάνει για την VW, τότε δεν θα κάνει και για τους άλλους”, είπε ο εκπρόσωπος του ομίλου.
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η VW παρέχει στους προμηθευτές χρηματοδότηση για εργαλεία και μοιράζεται τον κίνδυνο εγκατάστασης νέας παραγωγικής ικανότητας, καθιστώντας τα νέα εργοστάσια κοινοπραξίες.
“Η τάση είναι να δημιουργούμε κοινοπραξίες. Οι προμηθευτές εξακολουθούν να αναρωτιούνται αν η αγορά αυτή θα απογειωθεί ή όχι; Εν τω μεταξύ συνειδητοποιούν ότι πρόκειται για μια ευκαιρία”, ανέφερε ο κ. Sommer. “Έχουμε δημιουργήσει τη δική μας τεχνογνωσία, την οποία μοιραζόμαστε με τους προμηθευτές και η οποία βοηθάει όταν κατασκευάζουμε ένα νέο εργοστάσιο. Μας δίνει μια έγκαιρη ένδειξη εάν υπάρχουν προβλήματα ανάπτυξης”.
Οι κοινοπραξίες έχουν το πλεονέκτημα να δίνουν στην VW μια έγκαιρη εικόνα για την πρόοδο των κατασκευών, καθώς δημιουργείται ένα νέο εργοστάσιο.
“Δεν καταφέραμε να κατασκευάσουμε όσα αυτοκίνητα επιθυμούσαμε. Ο προμηθευτής μας δεν παραδίδει όσα χρειαζόμαστε”, τόνισε ο κ. Sommer.
Από το 2021, η Volkswagen θα χρησιμοποιήσει ηλεκτρικές στήλες με σύνθεση νικελίου, μαγγανίου και κοβαλτίου σε αναλογία 8: 1: 1, όπως ανέφερε ο ίδιος προσθέτοντας πως ένας προμηθευτής εξακολουθούσε να χρησιμοποιεί αναλογία 6: 2: 2.
Για την κινεζική αγορά, η Volkswagen βλέπει τη δυνατότητα χρήσης μπαταριών ιόντων λιθίου, γνωστών ως LFP. Αυτές έχουν χαμηλότερη ενεργειακή πυκνότητα από τις μπαταρίες NMC, αλλά οι κινέζοι οδηγοί παραμένουν ως επί το πλείστον εντός μεγάλων πόλεων και δεν διανύουν μεγάλες αποστάσεις με το αυτοκίνητο.
“Η ανάγκη μακράς εμβέλειας είναι λιγότερο σημαντική στην Κίνα”, σύμφωνα με τον κ. Sommer. Οι κλειστού τύπου συμπαγείς μπαταρίες θα αντικαταστήσουν τις NMC και θα είναι έτοιμες για μαζική παραγωγή στο δεύτερο ήμισυ της δεκαετίας του 2020.
“Οι κλειστού τύπου συμπαγείς μπαταρίες μπορούν να κατασκευαστούν στα ήδη υπάρχοντα εργοστάσια μπαταριών. Θα πρόκειται για τους ίδιους παραγωγούς και τα ίδια εργοστάσια όπου σήμερα κατασκευάζονται συμπαγείς μπαταρίες”, σύμφωνα με όσα ανέφερε ο κ. Sommer στο Reuters, προσθέτοντας ότι περίπου το 60% των εργαλείων μπορεί να επαναχρησιμοποιηθεί για τις μπαταρίες επόμενης γενιάς.
Τέλος, ανέφερε ότι η Volkswagen μπορεί να κατασκευάσει ακόμα και δικές της μονάδες παραγωγής ηλεκτρικών κυψελών στην Κίνα, αλλά προς το παρόν στηρίζεται στους Κινέζους συνεργάτες της FAW 00800.SZ, SAIC και JAC για την εύρεση κατάλληλων προμηθευτών.