Αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά έφερε η πανδημία και στο κλάδο του αυτοκινήτου, όπως διαπιστώνει η έρευνα της Nielsen.
Η έρευνα που διεξήγαγε η Nielsen τον Ιούλιο ανάμεσα σε 1.500 Έλληνες πανελλαδικά καταδεικνύει ότι το αυτοκίνητο παραμένει το βασικό μέσο μετακίνησης κατά τη διάρκεια της πανδημίας, με τους οδηγούς επιβατηγών που χρησιμοποιούσαν και μέσα μαζικής μεταφοράς να δηλώνουν σε μεγάλο βαθμό την ανησυχία τους για τα θέματα υγιεινής και προστασίας. Οι ίδιοι, επίσης, είτε έχουν μειώσει σημαντικά τη χρήση ΜΜΜ είτε την έχουν καταργήσει εντελώς.
Μεταξύ των Ελλήνων που σκόπευαν να αγοράσουν καινούργιο αυτοκίνητο το επόμενο διάστημα, οι έξι στους 10 ανέφεραν ότι αναβάλουν την αγορά τους για περίπου 17 μήνες. Εκτιμάται σε πρώτο βαθμό, η αναβλητική αυτή καταναλωτική στάση για την αγορά καινούργιου αυτοκινήτου πως θα έχει σημαντικό αντίκτυπο 2020 στις πωλήσεις λιανικής το 2020. Επιπλέον, σημειώνεται ότι ο προϋπολογισμός αγοράς καινούργιου αυτοκινήτου έχει επηρεαστεί αρνητικά κατά 10%.
Από την ίδια έρευνα προκύπτει ότι τα κίνητρα που δόθηκαν από την κυβέρνηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι γνωστά από την πλειοψηφία των δυνητικών αγοραστών οι οποίοι είναι και θετικά προσκείμενοι να εξετάσουν την εναλλακτική αυτή. Παρόλα αυτά, οι καταναλωτές εξακολουθούν να είναι σε ένα βαθμό διστακτικοί, αναφέροντας στις ανησυχίες τους την υψηλή τιμή απόκτησης του καινούργιου ηλεκτρικού αυτοκινήτου, καθώς και τις τρέχουσες υποδομές της χώρας για την φόρτιση του.
Αναφορικά με τον τρόπο απόκτησης, το 50% των δυνητικών αγοραστών γνωρίζουν την δυνατότητα απόκτησης μέσω ιδιωτικής χρονομίσθωσης και οι μισοί από αυτούς είναι διατεθειμένοι να εξετάσουν την εναλλακτική αυτή. H πρόθεση απόκτησης καινούργιου αυτοκινήτου μέσω ιδιωτικής χρονομίσθωσης γίνεται εντονότερη ανάμεσα σε όσους προτίθενται να αγοράσουν μια πολυτελή μάρκα.
Σχετικά με τα κανάλια πώλησης, το φυσικό κατάστημα των επίσημων εμπόρων παραμένει το κύριο σημείο επαφής στην αγορά του καινούργιου αυτοκινήτου. Το διαδίκτυο και οι επίσημες ιστοσελίδες των μαρκών προτιμούνται για το αρχικό στάδιο της έρευνας αγοράς και της διαμόρφωσης του αυτοκινήτου. Οι δυνητικοί αγοραστές πολυτελών μαρκών είναι περισσότερο πιθανό να χρησιμοποιήσουν υπηρεσίες διαδικτυακού καταστήματος (online dealership) όπως παραγγελία και διευθέτηση των εγγράφων και πληρωμών κατά το στάδιο αυτό.
Τέλος, στην ίδια έρευνα μελετήθηκε η αγορά μεταχειρισμένου αυτοκινήτου. Όπως προκύπτει, μεταξύ αυτών που προτίθενται να αγοράσουν μεταχειρισμένο αυτοκίνητο, το 46% θα το κάνει μέσω κάποιου ιδιώτη, ενώ το 22% από επίσημο έμπορο της μάρκας του κατασκευαστή.