Η Volkswagen ανανεώνει το Polo, ένα παγκόσμιο best-seller της που από το 1975 έχει πουλήσει περισσότερες από 18 εκατομμύρια μονάδες.
Το μοντέλο, που κατασκευάζεται είτε στην Παμπλόνα, στην Ισπανία – απ’ όπου προέρχονται και τα «ελληνικά» Polo – είτε στη Νότια Αφρική, είναι ένα από τα πιο επιτυχημένα compact αυτοκίνητα στον κόσμο.
Το νέο Polo υιοθετεί ξεχωριστό look με πολύ φρέσκο design και τις πιο σύγχρονες τεχνολογίες. Οι προφυλακτήρες και η πέμπτη πόρτα είναι επανασχεδιασμένοι ενώ τα φωτιστικά σώματα είναι στάνταρ LED μπρος-πίσω, χαρίζοντας μάλιστα στο Polo μια ιδιαίτερα χαρισματική υπογραφή ημέρας και νύχτας. Και για πρώτη φορά, αυτή η εντυπωσιακή υπογραφή περιλαμβάνει μια λωρίδα φωτός LED κατά μήκος της εγκάρσιας ράγας της μάσκας του ψυγείου – σε συνδυασμό με τους προαιρετικούς προβολείς IQ.LIGHT LED matrix, οι οποίοι επίσης πρωτοεμφανίζονται στο Polo. Σε αυτό το πλαίσιο, το μοντέλο αποκτά παρόμοια σχεδιαστική ταυτότητα με τα ID., καθώς και τα νέα Golf και Arteon – τα πρώτα μοντέλα της Volkswagen που υιοθέτησαν μπροστινή ράβδο LED.
Στο εσωτερικό, το Polo διαθέτει στο βασικό εξοπλισμό το Digital Cockpit, ένα επανασχεδιασμένο πολυλειτουργικό τιμόνι και συστήματα ψυχαγωγίας νέας γενιάς, συμπεριλαμβανομένης της ηλεκτρονικής μονάδας ελέγχου (eSIM) και του App-Connect Wireless (ανάλογα με την έκδοση). Οι πελάτες που επιλέγουν το Climatronic στο Polo τους θα μπορούν πλέον να χρησιμοποιούν το αυτόματο κλιματιστικό μέσω οθόνης αφής, όπως συμβαίνει και σε μεγαλύτερα μοντέλα όπως το Tiguan, το Passat και το Arteon.
Τα παραπάνω δεν είναι οι μόνες τεχνολογίες που η Volkswagen εισάγει στο Polo από τα μεγάλα μοντέλα της. Το νέο Polo είναι το πρώτο όχημα στην κατηγορία του που προσφέρεται με την προαιρετική δυνατότητα IQ.DRIVE Travel Assist. Αυτή περιλαμβάνει λειτουργίες όπως το Adaptive Cruise Control (ACC) και το Lane Assist για τη δημιουργία ενός νέου συστήματος υποβοήθησης που επιτρέπει ημιαυτόνομη οδήγηση με ταχύτητες έως και 210 χλμ./ώρα. Σε οχήματα εξοπλισμένα με Travel Assist, το πολυλειτουργικό τιμόνι είναι ευαίσθητο στην αφή, με το σύστημα να αντιλαμβάνεται την επαφή των χεριών του οδηγού όταν ενεργοποιείται το IQ.DRIVE Travel Assist, ικανοποιώντας έτσι τις απαιτήσεις για την αυτόνομη οδήγηση «Επιπέδου 2» εντός της ΕΕ. Επιπλέον, κάθε Polo διαθέτει στον βασικό εξοπλισμό του διάφορα συστήματα υποβοήθησης, όπως το Autonomous Emergency Braking Front Assist, το οποίο περιλαμβάνει το City Emergency Braking System και το Lane Assist, κάτι που το τοποθετεί στην κορυφή της κατηγορίας του.
Το τεχνολογικό υπόβαθρο και στο τρέχον Polo παρέχεται από την υπερσύγχρονη αρθρωτή εγκάρσια πλατφόρμα (MQB). Αλλά σε αντίθεση με τα μεγαλύτερα μοντέλα όπως το Golf, το Tiguan και το Arteon, το Polo βασίζεται στην MQB A0, η οποία έχει τελειοποιηθεί για ιδιαίτερα compact μοντέλα της Volkswagen. Η MQB εξασφαλίζει εξαιρετικά τεχνικά χαρακτηριστικά στο νέο μοντέλο: αρμονικές αναλογίες, υψηλό επίπεδο ακαμψίας αμαξώματος, εξαιρετικά χαρακτηριστικά πρόσκρουσης και χαμηλό βάρος αμαξώματος. Το μήκος είναι 4.053 χιλ., το πλάτος 1.751 χιλ. και το ύψος 1.446 χιλ. ενώ το μεγάλο μεταξόνιο των 2.564 χιλ. εξασφαλίζει γενναιόδωρους εσωτερικούς χώρους με όγκος αποσκευών 351 λίτρων.
Μία σημαντική διαφορά στο νέο Polo είναι η διάρθρωση της γκάμας των εκδόσεων. Οι γνώριμες από παλιότερα Trendline (βασική), Comfortline (μεσαία) και Highline (premium), έχουν αντικατασταθεί από τις Polo, Life, Style, R-Line και, στην κορυφή της γκάμας, την GTI. Η νέα γκάμα είναι αφ’ ενός πιο ευκολονόητη για επιλογή, αφ’ ετέρου ο εξοπλισμός που οι πωλήσεις έχουν δείξει ότι ήταν πιο δημοφιλής στους πελάτες, είναι πλέον βασικός στην εισαγωγική έκδοση, Polo.
Ενδεικτικά και όχι περιοριστικά, η έκδοση “Polo” διαθέτει πλέον προβολείς LED μπρος-πίσω, νέο πολυλειτουργικό τιμόνι και σύστημα υποβοήθησης Lane Assist. Μια άλλη σημαντική νέα προσθήκη είναι ο κεντρικός αερόσακος, ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό. Ένα άλλο νέο χαρακτηριστικό ασφαλείας είναι ένας προεντατήρας ζώνης ασφαλείας για την περιοχή γύρω από τη λεκάνη. Στο βασικό εξοπλισμό ανήκει και το Digital Cockpit (ψηφιακά όργανα με οθόνη 8,0 ιντσών), το σύστημα κλιματισμού, το σύστημα ήχου Composition Media με οθόνη 6,5 ιντσών, το Bluetooth κινητού τηλεφώνου, εξωτερικοί καθρέφτες ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι, ηλεκτρικά παράθυρα μπρος-πίσω, ενώ ακόμα και οι σκληρές επιφάνειες στο ταμπλό λάμπουν δια της απουσίας τους!
Ανεβαίνοντας στην σκάλα εξοπλισμού, η “Life”, με κεντρικό υποβραχιόνιο με πρόσθετη θύρα USB-C και δερμάτινη επένδυση στο τιμόνι και τον επιλογέα ταχυτήτων, αποτελεί τη χρυσή τομή ανάμεσα στην εισαγωγική και τις κορυφαίες. Οι τελευταίες είναι η “Style”, η οποία εστιάζει στην οπτική κομψότητα, ενώ η “R-Line” δίνει έμφαση στην πιο σπορ πλευρά της ζωής. Στις εκδόσεις αυτές υπάρχουν πιο εξεζητημένα στοιχεία εξοπλισμού, όπως προβολείς IQ.LIGHT LED matrix, που έχουν αναπτυχθεί πρόσφατα και διατίθενται στη γκάμα για πρώτη φορά. Αρχικά εμφανίστηκε στο Touareg, το πολυτελές SUV, με τη Volkswagen να καθιστά διαθέσιμες τεχνολογίες σε όλες τις κατηγορίες οχημάτων, εκδημοκρατίζοντας έτσι την ασφάλεια και την άνεση. Στο εξωτερικό ξεχωρίζουν φώτα ομίχλης LED και ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών, ενώ στο εσωτερικό, υπάρχει μια σειρά από πρόσθετες λεπτομέρειες, όπως το Digital Cockpit Pro 10,25 ιντσών, φωτισμού φόντου και του συστήματος Infotainment 8 ιντσών Ready2Discover, το οποίο περιλαμβάνει το App-Connect Wireless.
Η R-Line, όπως προδίδει το όνομά της έχει σπορ προφυλακτήρες σε σχεδιασμό R. Και εδώ, οι προβολείς matrix IQ.LIGHT LED και τα φώτα ομίχλης LED είναι στάνταρ. Ένας διαχύτης σε μαύρο γυαλιστερό χρώμα με ενσωματωμένες απολήξεις εξάτμισης με χρώμιο, χαρίζει οπτική διαφοροποίηση σε αυτήν την περιοχή από τις εκδόσεις εξοπλισμού Polo, Life και Style. Ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών είναι στάνταρ στο Polo R-Line.
Το Polo θα διατίθεται σε οκτώ χρώματα, τέσσερα από τα οποία, τα Ascot Grey, Smoke Grey, Kings Red και Vibrant Violet είναι εντελώς νέα ενώ για κάποια υπάρχει και δυνατότητα διχρωμίας, με μαύρη οροφή.
Όπως ο προκάτοχός του, το νέο Polo θα είναι διαθέσιμο με μια πλήρη σειρά προαιρετικών στοιχείων εξοπλισμού, για μεγαλύτερη εξατομίκευση. Σε αυτά περιλαμβάνονται μια πανοραμική ανακλινόμενη και συρόμενη ηλιοροφή, ζάντες αλουμινίου έως 17 ιντσών, το ηχοσύστημα BeatsAudio με συνολική έξοδο 300 Watt, το σύστημα κλειδώματος χωρίς κλειδί και το σύστημα εκκίνησης Keyless Access, φωνητικός έλεγχος, φιμέ πίσω παράθυρα, κοτσαδόρος και ένα ιδιαίτερο σπορ πακέτο (για Style και R-Line) με αμάξωμα χαμηλωμένο κατά 15 χιλ., ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό (XDS) και επιλογή προφίλ οδήγησης.
Το νέο Polo θα προσφέρεται με τέσσερις βενζινοκινητήρες και έναν κινητήρα φυσικού αερίου/βενζίνης, ενώ αργότερα θα παρουσιαστεί και έκδοση GTI. Στο λανσάρισμα, προσφέρονται τέσσερις κινητήρες, όλοι τρικύλινδροι, χωρητικότητας 999 κ.εκ., εξοπλισμένοι με turbo – με εξαίρεση τον πιο μικρό. Αναλυτικότερα:
1.0 MPI με 80 PS (59 kW) και μέγιστη ροπή 93 Nm, συνδυάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο 5 ταχυτήτων.
1.0 TSI με 95 PS (70 kW). Ο μικρότερος κινητήρας άμεσου ψεκασμού (TSI) του Polo, ισχυρός και αποδοτικός, προαιρετικά συνδυάζεται με 7-τάχυτο DSG ως εναλλακτική λύση στο 5-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.
1.0 TSI με 110 PS (81 kW). Αυτός ο βενζινοκινητήρας, με μέγιστη ροπή 200 Nm, συνδυάζεται με ένα 7-τάχυτο DSG κιβώτιο ταχυτήτων στάνταρ.
1.0 TGI με 90 PS (66 kW). Ακόμη και σε πολύ χαμηλές στροφές κινητήρα, αυτός ο αποδοτικός κινητήρας φυσικού αερίου παρέχει τη μέγιστη ροπή των 160 Nm. Εκκινεί πάντα σε λειτουργία φυσικού αερίου, αρκεί να υπάρχει αρκετό συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG) διαθέσιμο και αλλάζει σε βενζίνη, όταν το CNG εξαντληθεί.
Το νέο Volkswagen Polo αναμένεται στην Ελλάδα το τελευταίο τρίμηνο του έτους, με τις προτεινόμενες τιμές λιανικής να ανακοινώνονται πιο κοντά στο λανσάρισμα.