Η Range Rover αποκάλυψε τη δεύτερη γενιά ενός από τα πιο πολυτελή των compact SUV: το Evoque. Το πρώτο μοντέλο λανσαρίστηκε το 2010 και είχε άμεσο αντίκτυπο παγκοσμίως, υπερβαίνοντας τις προσδοκίες. Ωστόσο, με το ντίζελ να εξοστρακίζεται και τον ανταγωνισμό να έχει ενταθεί,η JLR χρειάστηκε να επανεφεύρει το Evoque, να σηκώσει τον πήχυ και να υιοθετήσει μπαταρίες προς υποστήριξη των κινητήρων καύσης.

Εμπνευσμένο από το Velar

Και αυτό ακριβώς έκανε. Το νέο Evoque μοιάζει με μίνι-Velar, από το οποίο κληρονομεί τις λαβές των θυρών, αλλά εξακολουθεί να έχει μεγάλη ομοιότητα με τον προκάτοχό του. Κάθε τμήμα του νέου μοντέλου είναι νέο – εκτός από τους μεντεσέδες των θυρών. Το μεταξόνιο αυξήθηκε κατά 2,1 εκατοστά για επιπλέον χώρο για τα πόδια στο πίσω μέρος. Το πόρτ-μπαγκάζ αυξήθηκε στα 591 λίτρα.

Στο εσωτερικό του, το σύστημα ψυχαγωγίας Touch Pro Duo προέρχεται από άλλα Range Rovers και, όπως και οι μεγαλύτεροι αδελφοί του, το Evoque διαθέτει ένα πλήρως ψηφιακό ταμπλό. Τα υλικά είναι κορυφαίας ποιότητας και όσοι δεν θέλουν πλέον δέρμα μπορούν τώρα να επιλέξουν το ύφασμα suede premium για την ταπετσαρία που κατασκευάζεται από ανακυκλωμένες φιάλες.

Ήπιο και plug-in υβριδικό

Η νέα σειρά Range είναι η πρώτη στην οικογένεια που υιοθετεί μια μπαταρία 48V προς υποστήριξη του κινητήρα καύσης, ώστε να μετατραπεί σε ήπιο υβρίδιο (MHEV). Αυτός είναι ο ηλεκτροκινητήρας – ο οποίος έχει την μορφή ενός εκκινητήρα-εναλλάκτη με κίνηση ιμάντα. Σε ταχύτητες κάτω των 17 km / h, ο ICE απενεργοποιείται μόλις ο οδηγός αγγίξει το πεντάλ του φρένου, για να παράγει ενέργεια. Όταν επιταχύνει εκ νέου, η αποθηκευμένη ενέργεια απελευθερώνεται για να βοηθήσει την μηχανή καύσης και έτσι να εξοικονομήσει καύσιμα.

Η JLR επίσης υπόσχεται ένα plug-in υβριδικό με πολύ μεγαλύτερη μπαταρία, αλλά θα πρέπει να περιμένουμε άλλον ένα χρόνο για να το δούμε στην έκθεση. Το μοντέλο PHEV θα τροφοδοτείται από τον πρώτο τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα της JLR. Τα μη PHEV μοντέλα θα έχουν τρεις ή τέσσερις κυλίνδρους της οικογένειας Ingenium.

Ο βασιλιάς του off-road

Σε περίπτωση που αναρωτιέστε: το Evoque μπορεί να είναι κομψό, δεν το πειράζει όμως αν λερωθεί σε κάποιο χωμάτινο ή λασπώδες έδαφος – ή ακόμα και σε νερό βάθους 60 εκ. Το σύστημα Terrain Response 2 προσφέρει επίσης μια λειτουργία που αξιολογεί αυτόματα την επιφάνεια για να προσαρμόσει τον τρόπο διανομής της ροπής του κινητήρα και να βελτιώσει το κράτημα.

Η κάμερα προηγμένης τεχνολογίας επιτρέπει στον οδηγό να βλέπει σχεδόν μέσα από το καπό, έτσι ώστε τα βράχια ακριβώς μπροστά και εν μέρει κάτω από το αυτοκίνητο να εμφανίζονται στην οθόνη πληροφοριών και ψυχαγωγίας. Ο εσωτερικός καθρέπτης μπορεί να απεικονίσει τις εικόνες της κάμερας από το κάλυμμα του πόρτ-μπαγκάζ – πολύ πρακτικό όταν η θέα προς τα πίσω εμποδίζεται από επιβάτες ή ογκώδεις αποσκευές.

Η JLR δήλωσε ότι έχει επενδύσει 1 δισ. λίρες στη σχεδίαση, την ανάπτυξη, τη μηχανική και την παραγωγή του Evoque. Άλλα  4 δισ. λίρες συμβάσεις έχουν υπογραφεί για εξαρτήματα με βρετανούς προμηθευτές, υπογραμμίζοντας τη δέσμευση της JLR στις βρετανικές κατασκευαστικές εταιρείες.

 

Προηγούμενο άρθροO Francois Renard Global Marketing Director του Groupe Renault
Επόμενο άρθροΗ Nissan αποκάλυψε το ηλεκτροκίνητο αγωνιστικό LEAF NISMO RC