Το Opel Vivaro-e είναι το πρώτο, αμιγώς ηλεκτρικό επαγγελματικό όχημα της μάρκας και έρχεται στην αγορά σε μία εποχή που η διανομή αγαθών είναι ιδιαίτερα αυξημένη ενώ η παροχή υπηρεσιών με μηδενικές εκπομπές ρύπων είναι επιβεβλημένη σε πολλές περιοχές.

Διαθέσιμο σε τρία μήκη και ποικίλες εκδόσεις αμαξώματος, το νέο ηλεκτρικό Vivaro-e με μπαταρία παρέχει δυνατότητα ασυμβίβαστων μετακινήσεων μηδενικών ρύπων από πόρτα σε πόρτα – και πέρα από το λεγόμενο «τελευταίο μίλι». Το νέο Opel Vivaro-e είναι ένα πλήρως λειτουργικό LCV για επαγγελματίες με πολύ υψηλές απαιτήσεις, που αναζητούν την ομαλή ένταξη των οχημάτων τους στις βελτιστοποιημένες διαδικασίες των δραστηριοτήτων τους. Η παραγγελιοληψία θα ξεκινήσει φέτος το καλοκαίρι και οι πρώτες παραδόσεις θα ακολουθήσουν εντός του έτους. Το Vivaro-e κατασκευάζεται στο ίδιο εργοστάσιο, στην ίδια γραμμή παραγωγής με τις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις.

“Ως το πρώτο, πλήρως ηλεκτρικό, ελαφρύ επαγγελματικό όχημα στην κατηγορία μεσαίων van (Van-D), και με αυτονομία έως 330 km σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP, το νέο Opel Vivaro-e θέτει πρότυπα ευχρηστίας, αξιοπιστίας και επαγγελματισμού” δήλωσε ο Michael Lohscheller, CEO της Opel.

Ενώ το Vivaro-e είναι ευπροσάρμοστο και ευέλικτο όπως όλα τα μοντέλα Vivaro, το ωφέλιμο φορτίο του δεν απέχει πολύ από το αντίστοιχο παρόμοιων μοντέλων LCV με κινητήρα εσωτερικής καύσης: στα 1.275kg, το Vivaro-e προσφέρει ωφέλιμο φορτίο σχεδόν ίδιο με την έκδοση Cargo S 2.0 diesel (μέγιστο ωφέλιμο φορτίο 1.405 kg). Το e-van είναι επίσης το μοναδικό ηλεκτροκίνητο όχημα που διατίθεται από το εργοστάσιο με προαιρετικό κοτσαδόρο, ο οποίος προσφέρει μέγιστη ικανότητα ρυμούλκησης 1.000 kg.

Οι αγοραστές του Vivaro-e μπορούν να επιλέξουν μεταξύ δύο μεγεθών μπαταρίας ιόντων λιθίου, ανάλογα με τις ανάγκες τους: με 75kWh για αυτονομία έως 330km ή, για λιγότερο εντατική καθημερινή χρήση του οχήματος , με 50kWh και αυτονομία έως 230, και στις δύο περιπτώσεις, σύμφωνα με τον κύκλο δοκιμών WLTP1. Οι μπαταρίες αποτελούνται από 18 και 27 συστοιχίες αντίστοιχα. Καθώς η ηλεκτρική έκδοση ήταν στο πρόγραμμα από την αρχή, οι μπαταρίες τοποθετούνται κάτω από το χώρο φόρτωσης με τρόπο που δεν περιορίζει τη χρηστικότητα.

Ένα προηγμένο σύστημα ανατροφοδότησης πέδησης, το οποίο ανακτά την ενέργεια που παράγεται κατά το φρενάρισμα ή την επιβράδυνση, αυξάνει περαιτέρω την απόδοση.

Αποδίδοντας ισχύ 100kW (136hp) και ροπή 260 Nm από το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, το Vivaro‑e είναι ισχυρότερο από τα περισσότερα ηλεκτρικά επαγγελματικά οχήματα. Χάρη στην ηλεκτρονικά ελεγχόμενη μέγιστη ταχύτητα των 130 km/h, το όχημα μπορεί να ταξιδεύει με υψηλή ταχύτητα διατηρώντας παράλληλα την ηλεκτρική αυτονομία του. Η μπαταρία που βρίσκεται κάτω από το χώρο φόρτωσης χαμηλώνει περαιτέρω το κέντρο βάρους, κάτι που αυξάνει την ασφάλεια στις στροφές και τη σταθερότητα σε συνθήκες με ισχυρούς ανέμους, ακόμα και όταν το Vivaro-e είναι πλήρως φορτωμένο, ενώ παράλληλα προάγει την οδηγική απόλαυση.

Ποικίλες επιλογές φόρτισης, υπηρεσίες “OpelConnect” για ηλεκτρικά οχήματα

Εκπληρώνοντας στο ακέραιο την αποστολή του ως ένας αξιόπιστος συνεργάτης για μεγάλους και μικρούς στόλους οχημάτων, επαγγελματίες και επιχειρηματίες, το Vivaro-e είναι εύκολο στη φόρτιση όσο και στη χρήση. Μέσω ενός wall box (επιτοίχιος φορτιστής), ενός ταχυφορτιστή, ή ακόμα και ενός καλωδίου για φόρτιση από οικιακή ηλεκτρική πρίζα εάν χρειαστεί, κάθε Vivaro-e υποστηρίζει ποικίλες λύσεις φόρτισης.

Σε ένα δημόσιο σταθμό φόρτισης συνεχούς ρεύματος (DC) 100kW, για να φορτιστεί η μπαταρία των 50kWh στο 80% της χωρητικότητάς της απαιτούνται μόλις 30 λεπτά (περίπου 45 λεπτά για τη μπαταρία 75kWh). Η Opel προσφέρει ενσωματωμένους φορτιστές που διασφαλίζουν τους ταχύτερους δυνατούς χρόνους φόρτισης και τη μεγάλη διάρκεια ζωής της μπαταρίας (καλύπτεται από εγγύηση οκτώ ετών/160.000km). Ανάλογα με την αγορά και την υποδομή, το Vivaro-e διαθέτει έναν ισχυρό, τριφασικό ενσωματωμένο φορτιστή 11kW ή ένα μονοφασικό φορτιστή 7.4kW, στάνταρ.

Τα παρεχόμενα καλώδια και οι επιτοίχιοι φορτιστές ποικίλουν ανάλογα με την υποδομή ενέργειας κάθε χώρας, εξασφαλίζοντας ότι οι ιδιοκτήτες του Vivaro-e μπορούν να εντοπίζουν και να χρησιμοποιούν ένα σταθμό φόρτισης σχεδόν οπουδήποτε.

Η χρήση του Vivaro-e γίνεται ακόμα πιο πρακτική με ειδικές λύσεις, αποκλειστικές για ηλεκτρικά οχήματα, όπως οι υπηρεσίες “OpelConnect”, η “myOpel” app και το πρόγραμμα “Free2Move Services” – εφαρμογή του Ομίλου PSA. Η πρόσβαση στις υπηρεσίες γίνεται μέσω εφαρμογών.

Η λειτουργία “Charge My Car” της εφαρμογής “Free2Move Services” παρέχει πρόσβαση σε πάνω από 140.000 σημεία φόρτισης σε όλη την Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένης και της πληρωμής. Για να διευκολύνει τους πελάτες να επιλέγουν το κατάλληλο σημείο φόρτισης, η εφαρμογή “Free2Move Services” κάνει μία προεπιλογή με κριτήριο την απόσταση από το σημείο φόρτισης, την ταχύτητα φόρτισης και την τρέχουσα τιμή φόρτισης, μεταξύ των διαθέσιμων σημείων δημόσιας φόρτισης.

Με τις λειτουργίες απομακρυσμένου ελέγχου (e-remote) του “OpelConnect”, οι ιδιοκτήτες μπορούν να χρησιμοποιούν τα smartphones τους για να ελέγχουν την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας ή να προγραμματίζουν το σύστημα κλιματισμού (A/C) και τις ώρες φόρτισης.

Επιπλέον, η γκάμα “OpelConnect”περιλαμβάνει από κλήσεις έκτακτης ανάγκης eCall και οδικής βοήθειας σε περίπτωση βλάβης, μέχρι πολυάριθμες ακόμα υπηρεσίες όπως κατάσταση οχήματος και πληροφορίες. Η υπηρεσία LIVE Navigation4 παρέχει online πληροφορίες κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο.

Ένα ηλεκτρικό όχημα για όλες τις χρήσεις: crew cab, platform cab, επιβατικό όχημα, με χώρο φόρτωσης έως 6.6m3

Η Opel έχει διαμορφώσει το Vivaro-e έτσι ώστε να ικανοποιεί ποικίλες απαιτήσεις, με εκδόσεις όπως crew cab, platform cab και επιβατικό όχημα, με ωφέλιμο φορτίο έως 1.275kg και μικτό βάρος από 2.800 μέχρι 3.100kg. Η ιδιαίτερα συμπαγής έκδοση των 4,60m τοποθετείται μεταξύ των κατηγοριών van και transporter. Με κύκλο στροφής μόλις 11,3m, είναι επίσης πολύ ευέλικτο σε στενούς χώρους. Καθώς οι περισσότερες εκδόσεις έχουν ύψος περίπου 1.90m, το Vivaro-e μπορεί να έχει πρόσβαση σε υπόγειους χώρους στάθμευσης ή σε εμπορικά κέντρα με χαμηλή οροφή.

Χάρη στο πρακτικό, ανοιγόμενο διαχωριστικό καμπίνας (FlexCargo) στην πλευρά του συνοδηγού, η χωρητικότητα χώρου φόρτωσης 4.6m3 της έκδοσης S αυξάνεται στα 5,1m3. Αυτό επιτρέπει τη μεταφορά αντικειμένων μήκους έως 3,32m.

Στις εκδόσεις M και L (μήκος 4.95m & 5.30m αντίστοιχα) ο χώρος φόρτωσης διαμορφώνεται στα 5,8m3 και 6,6m3 αντίστοιχα. Σκάλες ή πάνελ μήκους 3,67 ή 4,02m μπορούν να αποθηκεύονται με ασφάλεια, ενώ παρέχονται και πολυάριθμοι αποθηκευτικοί χώροι στο cockpit (που περιλαμβάνει ηλεκτρικό χειρόφρενο) για την τοποθέτηση ποικίλων μικροαντικειμένων.

Οι φαρδιές πίσω και πλαϊνές συρόμενες πόρτες του Vivaro-e παρέχουν απεριόριστη πρόσβαση στο χώρο φόρτωσης ή στην καμπίνα επιβατών. Ιδιαίτερα πρακτικές είναι οι ηλεκτρικές, συρόμενες πλαϊνές πόρτες που ανοίγουν αυτόματα  – μία κίνηση του ποδιού είναι αρκετή για να ανοίξουν οι πόρτες από το εξωτερικό του οχήματος.

Συστήματα υποβοήθησης: από Αυτόματο Φρενάρισμα Έκτακτης Ανάγκης μέχρι Σύστημα Ειδοποίησης Ανίχνευσης Υπνηλίας

Όπως τα αντίστοιχα μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, το Vivaro-e προφέρει μία ασυνήθιστα ευρεία γκάμα συστημάτων υποβοήθησης οδηγού που αναβαθμίζουν τα επίπεδα ασφάλειας του επαγγελματία. Πλέον της Οθόνης Απεικόνισης Σημαντικών Δεδομένων (Head up Display), το Vivaro-e περιλαμβάνει συστήματα όπως Υποβοήθησης Διατήρησης κυκλοφορίας, Διευρυμένης Αναγνώριση Σημάτων Οδικής Κυκλοφορίας, Ειδοποίησης Ανίχνευσης Υπνηλίας, Ημι-προσαρμοζόμενου Cruise Control, Ειδοποίησης Εμπρόσθιας Σύγκρουσης και Αυτόματου Φρεναρίσματος Έκτακτης Ανάγκης.

Αισθητήρες υπερήχων στις εμπρός και πίσω ποδιές του Vivaro-e προειδοποιούν τον οδηγό για εμπόδια κατά τη διαδικασία στάθμευσης και παρακολουθούν το πλαϊνό τυφλό σημείο. Ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού, η κάμερα οπισθοπορείας 180 μοιρών προβάλλει τη σχετική εικόνα στην οθόνη αφής επτά ιντσών.

Τα συστήματα infotainment Multimedia Radio και Multimedia Navi Pro του Vivaro-e συνοδεύονται από μεγάλη οθόνη αφής 7.0”. Και τα  δύο διαθέτουν ενσωμάτωση τηλεφώνου μέσω Apple CarPlay και Android Auto. Το σύστημα Multimedia Navi Pro περιλαμβάνει επιπρόσθετα ευρωπαϊκούς χάρτες πλοήγησης με τρισδιάστατη απεικόνιση.

Το Vivaro-e δεν συνεχίζει μόνο τη στρατηγική εξηλεκτρισμού της Opel, αλλά και την επιτυχημένη ιστορία του Vivaro που ξεκίνησε με την πρώτη γενιά το 2001.

Το επόμενο ηλεκτρικό Opel LCV, το Combo-e, αναμένεται το 2021. Η Opel θα προσφέρει μία ηλεκτροκίνητη έκδοση για όλες τις επιβατικές και LCV σειρές μοντέλων της μέχρι το 2024.


[1] Αυτονομία μετρημένη σύμφωνα με το πρωτόκολλο δοκιμών WLTP (R (EC) No. 715/2007, R (EU) No. 2017/1151). Η πραγματική αυτονομία ενδέχεται να διαφέρει σε καθημερινές συνθήκες και εξαρτάται από διάφορους παράγοντες, όπως το προσωπικό στυλ οδήγησης, τα χαρακτηριστικά της διαδρομής, η εξωτερική θερμοκρασία, η χρήση θέρμανσης και κλιματισμού (A/C) και η λειτουργία preconditioning (ρύθμιση θερμοκρασίας εσωτερικού πριν την εκκίνηση).

[2] Η υπηρεσία δεν είναι προς το παρόν διαθέσιμη στην Ελλάδα

[3] Το εύρος των υπηρεσιών ποικίλει ανάλογα με τη χώρα.

[4] Υπηρεσίες LIVE Navigation δωρεάν για 36 μήνες μετά την ενεργοποίηση. Στη συνέχεια υπόκεινται σε χρεώσεις.Η υπηρεσία δεν διατίθεται στην Ελλάδα.

Προηγούμενο άρθροΕφαρμογή ανίχνευσης για την επανεκκίνηση της οικονομίας
Επόμενο άρθροΕπαναλειτουργούν τα ΚΤΕΟ από τις 4 Μαΐου