Ο Gilles Vidal, Διευθυντής Σχεδιασμού της Renault με το Renault 5 Prototype, που φέρει το νέο λογότυπο

Ένα νέο λογότυπο καθιερώθηκε για να σημάνει τη νέα εποχή Renault. Το γεωμετρικό σχήμα που μοιάζει με διαμάντι και αποτελεί το λογότυπο της μάρκας από το 1925 εξελίχθηκε για μια ακόμα φορά.

Η νέα μορφή που παρουσιάστηκε τον περασμένο Ιανουάριο και κυκλοφόρησε πριν από λίγες ημέρες. Ο Gilles Vidal, Διευθυντής Σχεδιασμού της Renault, αποκάλυψε γιατί και πώς δημιουργήθηκε αυτό το νέο λογότυπο.

1900 – 1992 Η ιστορία των λογοτύπων της Renault

Όταν ανακοινώθηκε το σχέδιο Renaulution, πίσω από τον Luca de Meo, CEO της Renault, εμφανίστηκε το νέο διαμάντι της Renault, καθώς και στη μάσκα του Renault 5 Prototype. Έκτοτε, αυτό το νέο σύμβολο εμφανίζεται σταδιακά, χωρίς τυμπανοκρουσίες. Κατ΄αρχάς με τη νέα διαφημιστική καμπάνια του ZOE και στη συνέχεια στα κοινωνικά δίκτυα της μάρκας. Ένα λανσάρισμα εσκεμμένα λιτό αλλά αποτελεσματικό.

“Το διαμάντι είναι από τα πιο αναγνωρισμένα σχήματα στον κόσμο και στον κλάδο του αυτοκινήτου. Ένα απλό γεωμετρικό σχήμα, με στιβαρή, ισχυρή ταυτότητα. Η πρόκληση έγκειτο στην ανανέωση του σχήματος, προσδίδοντάς του νόημα και νέες σύγχρονες αξίες για την προβολή της μάρκας στο μέλλον”, είπε ο Gilles Vidal.

Ένα νέο λογότυπο για προώθηση της Renault στη νέα εποχή

Κατά τη διάρκεια της ιστορίας της, η Renault άλλαξε την οπτική της ταυτότητα αρκετές φορές. Υπάρχει όμως ένα πράγμα που δεν έχει αλλάξει από το 1925 και πρόκειται για το σχήμα διαμαντιού που αποτελεί τη βάση του λογοτύπου. Άμεσα αναγνωρίσιμο, είναι εμβληματικό της μάρκας.

Με τις γωνίες του, οι οποίες προσαρμόστηκαν στα κεκλιμένα καπό της εποχής, αυτό το γεωμετρικό σχήμα υπήρξε η εμμονή του Louis Renault. Έκτοτε, το διαμάντι της Renault επανασχεδιάστηκε τουλάχιστον οκτώ φορές! Εννέα, με την τελευταία μορφή. Αυτό δείχνει την επιθυμία εξέλιξης της μάρκας σύμφωνα με τις εποχές.

Η τελευταία μορφή του εμβλήματος της Renault, που δημιουργήθηκε το 1992 και επανασχεδιάστηκε το 2015, είχε αρχίσει να γερνά. Για να αντεπεξέλθει στις προκλήσεις μιας σύγχρονης διεθνούς μάρκας, αλλά και την πολλαπλότητα των πεδίων έκφρασης, ιδιαίτερα της ψηφιακής, μια νέα μορφή ήταν υπό μελέτη από το 2019, εξήγησε ο Gilles Vidal. “Η ισορροπία μεταξύ της κληρονομιάς της μάρκας και της εισόδου σε μια νέα εποχή, σύμβολο του μέλλοντος”, το πρόσφατα αποκαλυφθέν λογότυπο, πιο σύγχρονο και σφριγηλό, στοχεύει να ξεπεράσει τη σημερινή φήμη. Ο σκοπός; “Για να αναδειχθούν οι επερχόμενες αλλαγές” και να καταστεί η Renault πιο ανοιχτή μάρκα που δημιουργεί ανθρώπινες αξίες.

“Εναρμονισμένο με τους καιρούς και απόλυτα σύγχρονο, το ανασχεδιασμένο διαμάντι ενσαρκώνει τέλεια την εποχή του «Νέου Κύματος» στην οποία εισέρχεται η Renault”, τόνισε ο Gilles Vidal.

Αποκαλύφθηκε κατά την παρουσίαση του στρατηγικού σχεδίου Renaulution και ενσωματώθηκε στη μάσκα του Renault 5 Prototype. Η εξαιρετική υποδοχή της οποίας έτυχε έπεισε τη διοίκηση της μάρκας να το λανσάρει επίσημα ως το νέο λογότυπο. “Το ενσωματώσαμε για πρώτη φορά στο Renault 5 Prototype. Ήταν για εμάς εκπληκτική δοκιμασία. Λόγω του ενθουσιασμού και των πολύ θετικών σχολίων που λάβαμε, αποφασίσαμε να το λανσάρουμε”, δήλωσε ο Gilles Vidal. .

Ένα ακόμα πιο εμβληματικό διαμάντι

Για τον Gilles Vidal, το διαμάντι ουσιαστικά ενσαρκώνει τη Renault. Η διατήρηση αυτού του παγκοσμίως αναγνωρίσιμου γεωμετρικού σχήματος αποτελούσε προφανή επιλογή. “Το επανασχεδιάσαμε για να γίνει πιο εμβληματικό, απλό και ουσιαστικό, ένα πραγματικά διαχρονικό αποτύπωμα, χωρίς περιττά εφέ ή χρώματα, με σύγχρονες γραμμές, ένα ουσιώδες τμήμα της σχεδιαστικής μας κληρονομιάς”, σημείωσε. Η Renault έχει ήδη χρησιμοποιήσει τη σχεδίαση για να καταστήσει το λογότυπό της εμβληματικό. Το 1946, το 1959 και το 1972. Όμως, ο Gilles Vidal εξήγησε ότι “με τη σχεδίαση, αφηγείσαι μια ιστορία, μια συμβίωση, έναν κύκλο, ένα μονοπάτι ανάμεσα σε δύο ρόμβους οπτικά αλληλένδετους, δημιουργείς συμπληρωματικότητα και την εντύπωση συνεχούς κίνησης”. Ο σχεδιασμός χαρακτηρίζεται ως ιδιαίτερα αξιοσημείωτος.

Το νέο λογότυπο θα εφαρμοστεί σταδιακά στα οχήματα της Renault από τον επόμενο χρόνο. “Μέχρι το 2024, ολόκληρη η γκάμα της Renault θα φέρει αυτό το νέο έμβλημα”, κατέληξε ο Gilles Vidal.

 

Προηγούμενο άρθροΑυτόνομο σύστημα Sentinel από τις Luminar και Zenseact
Επόμενο άρθρο53 Nissan NAVARA για την Ελληνική Αστυνομία