Από αριστερά, Makoto Uchida CEO της Nissan, Jean-Dominique Senard Πρόεδρος ΔΣ του Renault Group και Πρόεδρος (Chairman) του Συμβουλίου της Συμμαχίας, Takao Kato CEO της Mitsubishi Motors, Luca de Meo CEO του Renault Group

Μετά την έγκριση από τα Διοικητικά Συμβούλια των Renault Group και Nissan Motor Co., Ltd, η Συμμαχία των Renault-Nissan-Mitsubishi (Alliance) ανακοίνωσε νέες πρωτοβουλίες για να προχωρήσει η συνεργασία τους σε επόμενο επίπεδο.

Μπορείτε να παρακολουθήσετε τις ανακοινώσεις εδώ.

Ένα πρόγραμμα τριών διαστάσεων για τη μεγιστοποίηση της δημιουργίας αξίας για όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη της Συμμαχίας θα περιλαμβάνει:

  • Λειτουργικά έργα υψηλής αξίας στη Λατινική Αμερική, την Ινδία και την Ευρώπη.
  • Βελτιωμένη στρατηγική ευελιξία με νέες πρωτοβουλίες στις οποίες μπορούν να συμμετάσχουν οι εταίροι.
  • Μια εξισορροπημένη εκατέρωθεν μετοχική συμμετοχή του Renault Group και της Nissan και ενισχυμένη διακυβέρνηση της Συμμαχίας.

Το Renault Group και η Nissan συνήψαν δεσμευτική συμφωνία πλαίσιο σχετικά με τις παραπάνω αναφερθείσες πράξεις, με σκοπό την επίτευξη οριστικών συμφωνιών έως το τέλος του πρώτου τριμήνου του 2023. Οι πράξεις που προβλέπονται σε αυτές τις συμφωνίες θα υπόκεινται σε περιορισμένο αριθμό πρότερων συνθηκών, συμπεριλαμβανομένων ρυθμιστικών εγκρίσεων και η ολοκλήρωσή τους αναμένεται το τέταρτο τρίμηνο του 2023.

Το εκτεταμένο αυτό πρόγραμμα ανοίγει το δρόμο για την ανανέωση και την ενίσχυση της 24χρονης συνεργασίας, με ευελιξία και αξιοποίηση των πρωτοποριακών τεχνολογιών και των τριών μελών της Συμμαχίας. Θα δημιουργηθούν περισσότερες ευκαιρίες ανάπτυξης και θα εξασφαλιστεί λειτουργική αποδοτικότητα ώστε κάθε εταιρεία της Συμμαχίας να καινοτομεί και να μετασχηματισθεί στην ταχέως μεταβαλλόμενη αγορά προϊόντων αυτοκινήτου και υπηρεσιών κινητικότητας.

Λειτουργικά έργα υψηλής αξίας

Ένα χρόνο μετά τον καθορισμό του οδικού χάρτη της Συμμαχίας για το 2030, οι εταιρείες ανακοίνωσαν πως εξετάζουν νέα σημαντικά, αμοιβαία επωφελή έργα στη Λατινική Αμερική, την Ινδία και την Ευρώπη για τα μέλη της Συμμαχίας σε τρεις τομείς: αγορές, οχήματα και τεχνολογίες. Κάθε εταιρεία θα ωφεληθεί από αυτά τα έργα που δημιουργούν αξία μεσοπρόθεσμα, ενώ θα αποκομίσει βραχυπρόθεσμα οφέλη τόσο από τον επιμερισμό του κόστους όσο και από την αποφυγή του.

Λατινική Αμερική

Τα τέσσερα έργα που εξετάζονται στη Λατινική Αμερική περιλαμβάνουν:

  • Ένα νέο pick-up μισού τόνου, που αναπτύχθηκε από το Renault Group και κυκλοφορεί στην Αργεντινή και ως Nissan.
  • Η επιτυχημένη συνεργασία των Nissan Frontier/Renault Alaskan, με pick-up ενός τόνου, θα συνεχιστεί. Το Renault Group θα παράγει τα pick-up στην Κόρδοβα (Αργεντινή) τόσο για τη Renault όσο και για τη Nissan.
  • Στο Μεξικό, η Nissan θα παράγει ένα νέο μοντέλο για το Renault Group, το πρώτο όχημα Renault που θα παράγεται εκεί εδώ και 20 χρόνια.
  • Επιπλέον, η Nissan και το Renault Group θα εμπορευματοποιήσουν δύο κοινά ηλεκτρικά οχήματα κατηγορίας Α, και τα δύο βασισμένα στην πλατφόρμα CMF-AEV (Common Module Family).

Ινδία

  • Για την Ινδία και τις εξαγωγές, το Renault Group και η Nissan θα συνεργαστούν σε πολλά νέα έργα οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων νέων SUV και για τις δύο εταιρείες, και ένα νέο αυτοκίνητο Nissan που προέρχεται από το Renault Triber.
  • Επιπλέον, όπως και στη Λατινική Αμερική, η Nissan και το Renault Group εξετάζουν επίσης κοινά ηλεκτρικά οχήματα κατηγορίας Α.

Ευρώπη

Οι εταιρείες διερευνούν τις ακόλουθες πρωτοβουλίες στην Ευρώπη:

  • Το Renault Group και η Mitsubishi Motors θα αξιοποιήσουν τα πλεονεκτήματα των Renault Captur και Clio για να αναπτύξουν δύο νέα οχήματα με τα νέας γενιάς ASX και Colt που θα βασίζονται στην πλατφόρμα CMF-B.
  • Το Renault Group θα λανσάρει το FlexEVan στην αγορά των LCV, ως το πρώτο του όχημα βάσει λογισμικού από το 2026 και θα το μοιράζεται με τη Nissan στην Ευρώπη.
  • Για τις σειρές μετά το 2026, η Nissan και το Renault Group θα διερευνήσουν επίσης πιθανές συνεργασίες για την επόμενη γενιά ηλεκτρικών οχημάτων κατηγορίας C. Για να εξασφαλίσουν χρόνο φόρτισης που θα αποτελέσει σημείο αναφοράς, η Nissan και το Renault Group θα συνεχίσουν να μοιράζονται τεχνολογίες στα ευρωπαϊκά αυτοκίνητά τους, συμπεριλαμβανομένης της πιθανής χρήσης κοινής αρχιτεκτονικής 800 volt.
  • Αυτές οι πρωτοβουλίες θα βασιστούν σε υπάρχουσες δεσμεύσεις, συμπεριλαμβανομένων των σχεδίων για το μελλοντικό συμπαγές ηλεκτρικό όχημα Nissan (τμήμα Β), που βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-BEV, που θα παράγεται στις εγκαταστάσεις ElectriCity του Renault Group στη Γαλλία από το 2026.

Πέρα από τα οχήματα: Συνεργασία στη διανομή, τις υπηρεσίες μετά την πώληση, την υποδομή φόρτισης και τις μπαταρίες

Στην Ευρώπη, το εύρος της συνεργασίας θα υπερβαίνει τα οχήματα καλύπτοντας ολόκληρο τον κύκλο ζωής από τη διανομή, τη χρήση, την ανακύκλωση μέχρι το τέλος.

  • Διανομή, υπηρεσίες μετά την πώληση και χρηματοδότηση πωλήσεων: Το Renault Group, η Nissan και η Mitsubishi Motors συνεργάζονται στο δίκτυο διανομής για να υποστηρίξουν και να αυξήσουν την κερδοφορία των αντιπροσώπων και να μειώσουν το αντίστοιχο κόστος τους:
    • Με την αύξηση του αριθμού των κοινών σημείων πώλησης σε βασικές αγορές.
    • Με την ανάπτυξη κοινών στρατηγικών για μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, υπηρεσιών μετά την πώληση και χρηματοδότηση πωλήσεων, αξιοποιώντας την ισχυρή παρουσία της Mobilize Financial Services στην Ευρώπη.
  • Υποδομή φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων (EV): Το Renault Group και η Nissan εξετάζουν το ενδεχόμενο να αναπτύξουν από κοινού υποδομή φόρτισης στην Ευρώπη και στις αντιπροσωπείες του Renault Group και της Nissan (charging@dealer).
  • Κυκλική Οικονομία: Το Renault Group και η Nissan σχεδιάζουν να επιλέξουν κοινούς συνεργάτες ανακύκλωσης μπαταριών στο τέλος του κύκλου ζωής τους και τα υπολείμματα παραγωγής τους.

Βελτιωμένη στρατηγική ευελιξία με νέες πρωτοβουλίες στις οποίες μπορούν να συμμετάσχουν οι εταίροι

Στον δεύτερο τομέα ενισχυμένης συνεργασίας, και οι τρεις εταιρείες της Συμμαχίας συμφώνησαν να διερευνήσουν τις υπάρχουσες στρατηγικές τους σε τεχνολογίες ηλεκτροκίνησης και χαμηλών εκπομπών, επενδύοντας και συνεργαζόμενοι σε αντίστοιχα έργα που θα μπορούσαν να προσφέρουν περαιτέρω αξία σε κάθε μεμονωμένη επιχείρηση.

Αυτές οι ευέλικτες στρατηγικές πρωτοβουλίες έχουν σχεδιαστεί για να συμπληρώσουν τα επιχειρηματικά σχέδια των εταιρειών της Συμμαχίας, συμπεριλαμβανομένων των Nissan Ambition 2030 και Renaulution, καθώς κάθε επιχείρηση αξιοποιεί κοινά σημεία και επενδυτικές ευκαιρίες για να επιτύχει τους αντίστοιχους στόχους της για βιώσιμη ανάπτυξη και απανθρακοποίηση.

Οι υπό εξέταση τομείς συνεργασίας περιλαμβάνουν:

  • Την πρόθεση της Nissan να επενδύσει έως και 15% στην Ampere, την εταιρεία EV & Software του Renault Group στην Ευρώπη, με στόχο να αποτελέσει στρατηγικό επενδυτή. Μέσω αυτής της προβλεπόμενης επένδυσης στην Ampere θα ενισχυθούν και θα επιταχυνθούν νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες για τη Nissan στην Ευρώπη.
  • Η Mitsubishi Motors θα εξετάσει το ενδεχόμενο να επενδύσει στην Ampere.
  • Η Nissan και η Mitsubishi Motors θα γίνουν πελάτες του έργου Horse του Renault Group, μια πρωτοβουλία για την επίτευξη περαιτέρω κλιμάκωσης και κάλυψης της αγοράς για τις τεχνολογίες κινητήρων εσωτερικής καύσης χαμηλών εκπομπών (ICE) και υβριδικών.

Αυτές οι πρωτοβουλίες θα συμπληρώσουν συνεχιζόμενους τομείς τεχνολογικών συνεργασιών, όπως οι All Solid-State Battery (ASSB), Software-Defined Vehicle (SDV) και Advanced Driver Assistance Systems (ADAS) και αυτόνομη οδήγηση.

Εξισορροπημένη εκατέρωθεν συμμετοχή των Renault Group – Nissan και ενισχυμένη διακυβέρνηση της μεταξύ τους Συμμαχίας

Καθώς κάθε εταιρεία-μέλος της Συμμαχίας εκπληρώνει τα επιχειρηματικά της σχέδια, ήταν σημαντικό να τεθεί σε εφαρμογή μια δομή διαμετοχικού κεφαλαίου και όροι διακυβέρνησης ευθυγραμμισμένοι με τους στόχους της Συμμαχίας επόμενης γενιάς. Ενώ οι προηγούμενες συμφωνίες της Συμμαχίας επέτρεψαν στις εταιρείες να εκτελέσουν τις αντίστοιχες στρατηγικές τους τα τελευταία 24 χρόνια, απαιτείται μια νέα προσέγγιση που θα επιτρέψει στις συνεργαζόμενες εταιρείες να προετοιμαστούν καλύτερα για τις μελλοντικές ευκαιρίες του κλάδου.

Ως εκ τούτου, ο Όμιλος Renault και η Nissan, τα ιδρυτικά μέλη της Συμμαχίας, συμφώνησαν να εξισορροπήσουν τους όρους της εκατέρωθεν συμμετοχής και διακυβέρνησης για να διασφαλίσουν την αποτελεσματικότητα και να μεγιστοποιήσουν τη δημιουργία αξίας.

Μια δεσμευτική συμφωνία-πλαίσιο ορίζει τις αρχές ενός νέου συστήματος διακυβέρνησης και την εξισορρόπηση των εκατέρωθεν συμμετοχών μεταξύ του Renault Group και της Nissan. Οι δύο εταιρείες σκοπεύουν να συνάψουν μια νέα συμφωνία Συμμαχίας έως τις 31 Μαρτίου 2023 και να αντικαταστήσουν τις τρέχουσες συμφωνίες που την διέπουν.

Αυτή η νέα συμφωνία Συμμαχίας θα τεθεί σε εφαρμογή για μια αρχική περίοδο 15 ετών.

Εξισορρόπηση των εκατέρωθεν μετοχών του Renault Group και της Nissan για να καταστεί δυνατή η μελλοντική συνεργασία

  • Η Nissan και το Renault Group θα διατηρήσουν 15% εκατέρωθεν συμμετοχή, με υποχρέωση lock-up και standstill.
  • Το Renault Group θα μεταβιβάσει το 28,4% των μετοχών της Nissan σε γαλλικό trust. Οι μετοχές αυτές θα έχουν ουδέτερη ψήφο, εκτός από:
    • την εκλογή ή την αποδέσμευση των μελών του ΔΣ της Nissan που ορίζονται από τη Renault, (όπου ο διαχειριστής θα ψηφίζει σύμφωνα με τις οδηγίες της Renault).
    • την εκλογή ή την αποδέσμευση των μελών του ΔΣ που ορίζονται από την Επιτροπή Υποψηφιοτήτων της Nissan, εκτός από τους υποψηφίους του Renault Group (όπου ο διαχειριστής πρέπει να ψηφίσει υπέρ των αποφάσεων και των προτάσεων της Επιτροπής Υποψηφιοτήτων της Nissan).
    • προτάσεις μετόχων που δεν υποστηρίζονται από το διοικητικό συμβούλιο της Nissan (όπου ο διαχειριστής πρέπει να απέχει).
  • Το Renault Group θα συνεχίσει να επωφελείται πλήρως από τα οικονομικά δικαιώματα (μερίσματα και έσοδα από την πώληση μετοχών) από τις ανατεθειμένες μετοχές έως ότου αυτές πωληθούν. Η μεταβίβαση στο trust δεν θα προκαλέσει απομείωση στις οικονομικές καταστάσεις του Renault Group.
  • Ως αποτέλεσμα της μεταβίβασης του 28,4% των μετοχών της Nissan στο trust, η Nissan θα μπορεί να ασκήσει τα δικαιώματα ψήφου της που συνδέονται με τη συμμετοχή της στο Renault Group.
  • Τα δικαιώματα ψήφου του Renault Group και της Nissan θα περιορίζονται στο 15% των ασκήσιμων δικαιωμάτων ψήφου και αμφότερες οι εταιρείες θα μπορούν να ασκούν ελεύθερα το δικαίωμα ψήφου τους εντός αυτού του ορίου.
  • Το Renault Group θα δώσει εντολή στον διαχειριστή να πουλήσει τις ανατεθειμένες μετοχές της Nissan εάν συμφέρει εμπορικά τον Όμιλο, αλλά δεν έχει καμία υποχρέωση να τις πουλήσει εντός συγκεκριμένης χρονικής περιόδου.
  • Το Renault Group θα έχει πλήρη ευελιξία στην πώληση μετοχών της Nissan που περιήλθαν στο trust, στο πλαίσιο συντονισμένης και τακτικής διαδικασίας με τη Nissan, κατά την οποία η τελευταία θα επωφεληθεί από το δικαίωμα πρώτης προσφοράς, προς όφελος της ή ορισμένου τρίτου μέρους.

Δικαιώματα ψήφου και διακυβέρνηση

  • Ως αποτέλεσμα των νέων ρυθμίσεων, η συμφωνία διακυβέρνησης που είχε συναφθεί στις 4 Φεβρουαρίου 2016 μεταξύ του Renault Group και του Γαλλικού Δημοσίου που σχετίζεται με τη συμμετοχή του στον Όμιλο θα τερματιστεί. Αυτό θα επιτρέψει στο γαλλικό κράτος να ασκήσει ελεύθερα όλα τα δικαιώματα ψήφου του στον Όμιλο.
  • Το Renault Group θα εξακολουθεί να έχει το δικαίωμα να προτείνει δύο εκπροσώπους στο διοικητικό συμβούλιο της Nissan και η Nissan θα εξακολουθεί να έχει το δικαίωμα να προτείνει δύο εκπροσώπους στο Διοικητικό Συμβούλιο του Renault Group.
  • Το Διοικητικό Συμβούλιο της Συμμαχίας θα παραμείνει το συντονιστικό φόρουμ για το Renault Group, τη Nissan και τη Mitsubishi Motors.

 

Προηγούμενο άρθροToyota: θα παράγει plug-in-υβριδικά στην Τουρκία
Επόμενο άρθροDacia Spring, το πιο “πράσινο” αυτοκίνητο του 2022