Nέα στρατηγική της Mercedes-Benz για υψηλότερη κερδοφορία
Ο Ola Källenius, CEO της Mercedes-Benz AG, κατά την εικονική διάσκεψη "Mercedes-Benz Strategy Update"

Ανακοινώθηκε πρόσφατα η νέα στρατηγική της Mercedes-Benz – με στόχευση την δομικά υψηλότερη κερδοφορία – σε μια εικονική διάσκεψη επενδυτών και αναλυτών.

  • Η νέα στρατηγική θα βελτιώσει τη θέση της πολυτελούς μάρκας, θα βελτιώσει την τοποθέτηση και το μίγμα του χαρτοφυλακίου προϊόντων, θα επιφέρει σημαντική ανάπτυξη στις μάρκες AMG, Maybach, G και EQ και θα επιταχύνει την ανάπτυξη λογισμικού ηλεκτροκίνησης και αυτοκινήτου.
  • Η Mercedes-Benz επιβεβαιώνει την πλήρη δέσμευσή της για ηλεκτροκίνηση όλων των προϊόντων και κατηγοριών, παρουσιάζει νέες ειδικές ηλεκτρικές αρχιτεκτονικές και ανακοινώνει το λανσάρισμα πολλών νέων ηλεκτρικών προϊόντων.
  • Τέσσερα ολοκαίνουργια ηλεκτρικά οχήματα με νέα αρχιτεκτονική EVA θα κυκλοφορήσουν από το 2021.
  • Νέα ηλεκτρικά προϊόντα για τις AMG, Maybach και G.
  • Νέα ηλεκτρική πλατφόρμα MMA σε εξέλιξη για compact και μεσαία αυτοκίνητα.
  • Παρουσιάστηκαν εκτεταμένα σχέδια μείωσης κόστους, που θα μειώσουν το capex, την Ε & Α και το σταθερό κόστος σε απόλυτους όρους και θα βελτιώσουν το βιομηχανικό αποτύπωμα.
  • Αυξημένες οικονομικές επιδιώξεις: μείωση του νεκρού σημείου, υψηλότερη κερδοφορία και ισχυρές ισοτιμίες.
Nέα στρατηγική της Mercedes-Benz για υψηλότερη κερδοφορία
Από αριστερά, Markus Schäfer, Ola Källenius, Harald Wilhelm παρουσιάζουν τη νέα στρατηγική της Mercedes-Benz

Η Mercedes-Benz ανακοίνωσε μια νέα στρατηγική πορεία που θα επιδιώξει κερδοφόρα ανάπτυξη στην κατηγορία πολυτελείας και την πρωτοπορία στο λογισμικό ηλεκτροκίνησης και αυτοκινήτου. “Τα τελευταία χρόνια έχουμε κάνει πολλές σωστές ενέργειες: σχεδιασμό, μηχανική προϊόντων, ανανέωση μάρκας, αύξηση πωλήσεων, με αποτέλεσμα να οδηγήσουμε τη Mercedes ξανά στην κορυφή. Αλλά δεν έχουμε ακόμη αναπτύξει πλήρως τις δυνατότητές μας για την μετατροπή της επιτυχίας των πωλήσεων σε αύξηση κερδών. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο επανεστιάζουμε και ξεκινάμε τη νέα μας στρατηγική. Σκοπεύουμε να κατασκευάσουμε τα πιο επιθυμητά αυτοκίνητα στον κόσμο. Πρόκειται για την αξιοποίηση των δυνατοτήτων μας, ως μάρκα πολυτελείας, στην ανάπτυξη οικονομικής αξίας και ενίσχυσης του μίγματος και της τοποθέτησης του χαρτοφυλακίου προϊόντων μας. Θα αναπτύξουμε το πλήρες δυναμικό των μοναδικών μαρκών μας – AMG, Maybach, G και EQ. Η στρατηγική μας έχει σχεδιαστεί για αποφυγή μη βασικών δραστηριοτήτων, ώστε να επικεντρώνεται όπου έχει σημασία: ειδικά ηλεκτρικά οχήματα και ιδιόκτητο λογισμικό αυτοκινήτου”.

Ola Källenius

“Θα αναλάβουμε δράση για τα διαρθρωτικά κόστη, θα στοχεύσουμε στην ισχυρή και διαρκή κερδοφορία”, δήλωσε ο Ola Källenius, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Daimler AG και της Mercedes-Benz AG κατά τη διάρκεια εικονικής διάσκεψης επενδυτών και αναλυτών με τίτλο “Mercedes-Benz Strategy Update”. Ο κ. Källenius είπε επίσης “με αυτήν τη νέα στρατηγική ανακοινώνουμε τη σαφή δέσμευσή μας για πλήρη ηλεκτροκίνηση του χαρτοφυλακίου προϊόντων μας και την αποφασιστικότητά μας να διασφαλίσουμε ότι η επιχείρηση είναι απολύτως ουδέτερη άνθρακα, σύμφωνα με τον στόχο μας Ambition 2039”.

Η νέα στρατηγική της Mercedes-Benz αποτελεί ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα που σχεδιάστηκε για να προωθήσει την εταιρεία τεχνολογικά και οικονομικά. Έχει έξι πυλώνες:

  1. Μάρκα πολυτελείας

Η πολυτέλεια αποτελούσε πάντα μέρος της Mercedes-Benz. Η μάρκα θα ανανεώσει την εστίασή τη σε αυτή, καθιστώντας την αναπόσπαστο μέρος όλων των προϊόντων, των αλληλεπιδράσεων με τους πελάτες και των ψηφιακών τεχνολογιών. Η Mercedes-Benz θα αναδιαμορφώσει το χαρτοφυλάκιο προϊόντων της, τις καμπάνιες της και το δίκτυο πωλήσεών της για να προσφέρει μια πραγματικά πολυτελή εμπειρία – μια πολυτελή εμπειρία που θα είναι ηλεκτρική, βασισμένη σε λογισμικό και βιώσιμη.

2. Επικέντρωση στην κερδοφόρο ανάπτυξη

Η Mercedes-Benz θα δραστηριοποιηθεί για τη βελτίωση και την επαναβαθμονόμηση της στρατηγικής της αγοράς. Θα επικεντρωθεί στην εξισορρόπηση μεταξύ όγκου πωλήσεων, τιμής και μίγματος προϊόντων για να διασφαλίσει βελτιωμένα περιθώρια κέρδους από το υπάρχον και το μελλοντικό χαρτοφυλάκιο. Η εταιρεία θα επικεντρώσει επίσης τους πόρους και τα κεφάλαια ανάπτυξης προϊόντων στα πιο αποδοτικά τμήματα της αγοράς και στις κατηγορίες στις οποίες είναι ανταγωνιστική, προκειμένου να εξασφαλίσει υψηλότερη κερδοφορία.

3. Επέκταση της πελατειακής βάσης με ανάπτυξη μοντέλων

Η Mercedes-Benz είναι η πολυτιμότερη μάρκα πολυτελών αυτοκινήτων στον κόσμο, σύμφωνα με την Interbrand. Και θέλει να παραμείνει πρωτοπόρος. Αλλά διαθέτει επίσης εξαιρετικά μοντέλα: AMG, Maybach, G και EQ. Η νέα στρατηγική θα τα οδηγήσει στο επόμενο επίπεδο – επιταχύνοντας την ανάπτυξή τους, με σαφή και στοχοθετημένα σχέδια για ανάπτυξη των δυνατοτήτων και σημαντική σταδιακή αύξηση του EBIT.

  • Η AMG είναι έτοιμη για το επόμενο επίπεδο ηλεκτροκίνησης υψηλής απόδοσης, ξεκινώντας από το 2021. Οι επαφές της με τη Formula 1 θα ενταθούν επίσης του χρόνου, ώστε να αντικατοπτρίζουν την ταυτότητά της ως μοντέλο υψηλών επιδόσεων.
  • Η Maybach θα επιδιώξει παγκόσμιες ευκαιρίες, ως ηλεκτροκίνητη και διπλασιάζοντας το μέγεθός της.
  • Η ζήτηση για το θρυλικό G υπερβαίνει την τρέχουσα παραγωγή. Πρόκειται να αναπτυχθεί και να εξηλεκτρισθεί.
  • Με τη μάρκα EQ, η Mercedes-Benz θα απευθύνεται σε ένα νέο κοινό, με καινοτόμα προϊόντα υψηλής τεχνολογίας, βασισμένα σε ειδικές ηλεκτρικές αρχιτεκτονικές.

4. Σχέσεις με τους πελάτες και αύξηση των επαναλαμβανόμενων εσόδων

Η Mercedes-Benz έχει δεσμευτεί να προάγει δια βίου σχέσεις με τους πελάτες της. Στόχος είναι οι πελάτες να επιθυμούν να κατέχουν μια Mercedes-Benz και να είναι τόσο ικανοποιημένοι από τη σχέση ώστε να συνδέονται με τη μάρκα για μεγάλο χρονικό διάστημα, ει δυνατόν για πάντα. Πλέον, η εταιρεία θα στοχεύσει σε ακόμα μεγαλύτερη αφοσίωση, υψηλότερες επαναλαμβανόμενες αγορές και ταχεία αύξηση των επαναλαμβανόμενων εσόδων – από υπηρεσίες και ανταλλακτικά και επίσης, όλο και περισσότερο, από τις ασύρματες αναβαθμίσεις (OTA) και τις συνδρομητικές υπηρεσίες. Ο αυξανόμενος αριθμός συνδεδεμένων αυτοκινήτων παρέχει πολύ σημαντικές ευκαιρίες εσόδων στο μέλλον, καθώς ο στόλος της Mercedes-Benz θα φτάσει συνολικά τα 20 εκατομμύρια πλήρως συνδεδεμένων οχημάτων έως το 2025.

5. Πρωτοπορία σε λογισμικό ηλεκτροκίνησης και αυτοκινήτου

Η Mercedes-Benz στοχεύει να πρωτοστατήσει στο λογισμικό ηλεκτροκίνησης και αυτοκινήτου με φιλόδοξους στόχους ανάπτυξης προϊόντων και ταχεία θέσπιση νέας τεχνολογίας. Στο πλαίσιο της στρατηγικής “Electric First”, η εταιρεία ανακοίνωσε τέσσερα ολοκαίνουργια ηλεκτρικά οχήματα βασισμένα στην νέα αρχιτεκτονική μεγάλων ηλεκτρικών οχημάτων (EVA). Το πολυτελές sedan EQS είναι ο πρώτος εκπρόσωπος αυτής της νέας ειδικής αρχιτεκτονικής και θα διατεθεί στην αγορά το 2021, με ηλεκτρική εμβέλεια άνω των 700 χλμ (WLTP). Θα ακολουθήσει το EQE, το EQS-SUV και το EQE-SUV. Επιπλέον, οι AMG, Maybach και G θα γίνουν ηλεκτρικές. Από το 2025, πολλά νέα μοντέλα θα προστεθούν στο χαρτοφυλάκιο ηλεκτρικών οχημάτων με τη δεύτερη ολοκαίνουργια ειδική ηλεκτρική πλατφόρμα, τη Mercedes-Benz Modular Architecture (MMA), σχεδιασμένη για compact και μεσαία αυτοκίνητα.

Η Mercedes-Benz θα μεταφέρει περισσότερους πόρους και τεχνογνωσία για την ανάπτυξη ηλεκτροκίνητων προϊόντων και θα επενδύσει σε νέες τεχνολογίες και προγράμματα προς ανάπτυξη της ηλεκτρικής εμβέλειας και της απόδοσης. Η επόμενη γενιά ηλεκτροκινητήρων αναπτύσσεται ενδοεταιρικά και θα διαθέτει προηγμένη τεχνολογία μετατροπέα και υψηλής τάσης. Η εταιρεία σημειώνει μεγάλη πρόοδο στην τεχνολογία μπαταριών – με την ενδοεταιρική Ε & Α να συνοδεύεται από συνεργασίες με τους στρατηγικούς εταίρους CATL, Farasis και Sila Nano. Τα νέα υλικά και οι διαδικασίες παραγωγής θα αυξήσουν την εμβέλεια και θα μειώσουν το χρόνο και το κόστος φόρτισης.

Η Mercedes-Benz ανακοίνωσε επίσης το επόμενο βήμα στην ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων, με το πρόγραμμα τεχνολογίας Vision EQXX. Στόχος είναι η κατασκευή ενός ηλεκτρικού οχήματος με εντυπωσιακή απόδοση και εμβέλεια. Η εταιρεία ανέθεσε στον μηχανολογικό της όμιλο να επεκτείνει τα όρια της ηλεκτρικής εμβέλειας και απόδοσης με μια διαλειτουργική, διεπιστημονική ομάδα με έδρα τη Στουτγκάρδη, υποστηριζόμενη από ειδικούς του ομίλου Mercedes-Benz F1 HPP του ΗΒ, που προσφέρουν εμπειρία ηλεκτροκινητήρων και αγωνιστικές ταχύτητες. Το Vision EQXX είναι ένα τεχνολογικό πρόγραμμα που αναμένεται να οδηγήσει σε καινοτομίες που θα περάσουν γρήγορα σε αυτοκίνητα σειράς παραγωγής.

Στον τομέα του λογισμικού αυτοκινήτων, η Mercedes-Benz ανακοίνωσε το δικό της ιδιόκτητο λειτουργικό σύστημα MB.OS. Θα αναπτυχθεί ενδοεταιρικά και έχει προγραμματιστεί να κυκλοφορήσει το 2024. Θα επιτρέψει στη Mercedes-Benz να συγκεντρώσει τον έλεγχο όλων των τομέων των οχημάτων, καθώς και των διεπαφών των καταναλωτών. Η ανάπτυξη ιδιόκτητου λογισμικού θα επιτρέψει μεγαλύτερη ταχύτητα και συχνότερες αναβαθμίσεις και θα σχεδιαστεί γύρω από επεκτάσιμες αρχιτεκτονικές που θα ελέγχουν το μελλοντικό κόστος ανάπτυξης.

Markus Schäfer

“Στη Mercedes-Benz, αγωνιζόμαστε για προβάδισμα στο λογισμικό ηλεκτροκίνησης και αυτοκινήτου. Θα το επιτύχουμε με μια έξυπνη στρατηγική ηλεκτρικής πλατφόρμας και μια προσέγγιση ανάπτυξης ιδιόκτητου λογισμικού”, δήλωσε ο Markus Schäfer, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Daimler AG και της Mercedes-Benz AG, υπεύθυνος του Daimler Group Research και COO της Mercedes-Benz Cars. “Θα το κάνουμε με τον τρόπο της Mercedes, προσφέροντας μια πραγματικά πολυτελή εμπειρία στον κόσμο των ηλεκτρικών και συνδεδεμένων αυτοκινήτων. Θα αξιοποιήσουμε την ενδοεταιρική τεχνολογική ανάπτυξη και τις στρατηγικές συνεργασίες για παροχή υπέροχων προϊόντων. Και από το 2025 και μετά, επιδιώκουμε ισχυρά περιθώρια κέρδους από όλες τις νέες αρχιτεκτονικές, χάρη στην κοινή εφαρμογή και τις ελεγχόμενες επενδύσεις, καθώς και στις συνεχείς μειώσεις κόστους των συστημάτων μπαταριών. Θα επεκτείνουμε το ηλεκτροκίνητο χαρτοφυλάκιο σε ποσοστό άνω του 50% των παγκόσμιων πωλήσεων έως το 2030 και οι επενδύσεις μας στην ανάπτυξη κινητήρων καύσης θα μειωθούν, με τον αριθμό των παραλλαγών θερμικών κινητήρων να μειώνεται κατά 70% έως το 2030”.

6. Χαμηλότερη βάση κόστους και βελτίωση βιομηχανικού αποτυπώματος

Η Mercedes-Benz θα βελτιώσει την κερδοφορία και την παραγωγή ρευστότητας και θα αναλάβει δράση για να προετοιμαστεί για το μέλλον και να επιταχύνει τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Τα γεγονότα του 2020 επιβεβαίωσαν πως το νεκρό σημείο της εταιρείας είναι πολύ υψηλό και, εν όψει των προκλήσεων μετασχηματισμού, θα απαιτηθούν περαιτέρω ενέργειες. Η εταιρεία θα λάβει συνεπώς σημαντικά νέα μέτρα για τη μείωση της βάσης κόστους και τη βελτίωση του βιομηχανικού αποτυπώματος μέχρι το 2025.

Τα σταθερά κόστη θα μειωθούν πάνω από 20% έως το 2025, σε απόλυτους όρους, σε σύγκριση με την βασική τιμή του 2019, μέσω μείωσης δαπανών, προσαρμογών δυναμικότητας και χαμηλότερων δαπανών προσωπικού. Οι δαπάνες Capex και Ε & Α αναμένεται επίσης να μειωθούν πάνω από 20% έως το 2025, σε σύγκριση με το 2019. Το μεταβλητό κόστος θα μειωθεί κατά 1% ετησίως, σε σύγκριση με το επίπεδο του 2019 και μέχρι το 2025, συμπεριλαμβανομένων των αυξημένων και παρατεταμένων στόχων εξοικονόμησης κόστους υλικών. Αυτός ο στόχος αποκλείει τον αντίκτυπο ενός υψηλότερου μίγματος xEV.

Η νέα στρατηγική της Mercedes-Benz και οι οικονομικές της φιλοδοξίες

Με την ανανεωμένη προσέγγισή της, η νέα στρατηγική της Mercedes-Benz αναμένεται να βελτιώσει την εμπορική απόδοση μέσω καλύτερου μίγματος και τιμολόγησης, βελτιωμένου χαρτοφυλακίου προϊόντων και αύξησης των επαναλαμβανόμενων εσόδων. Αυτές οι εξελίξεις, σε συνδυασμό με τις ουσιαστικές δράσεις κόστους και βιομηχανικού αποτυπώματος, θα οδηγήσουν σε υψηλότερο επίπεδο κερδοφορίας. Μέχρι το 2025, η εταιρεία στοχεύει σε απόδοση επί των πωλήσεων (RoS) μονοψήφιου -μεσαίου έως υψηλού- εύρους, ακόμα και υπό δυσμενείς συνθήκες αγοράς. Η φιλοδοξία της εταιρείας είναι να επιτύχει διψήφιο περιθώριο κέρδους σε ισχυρό περιβάλλον αγοράς.

Harald Wilhelm

“Είμαστε έτοιμοι για κερδοφόρα ανάπτυξη. Θεσπίσαμε ολοκληρωμένα μέτρα για μείωση του νεκρού σημείου προκειμένου να προσαρμόσουμε το μέγεθος της εταιρείας και των δραστηριοτήτων μας. Όλα τα μέτρα σχεδιάστηκαν για να διασφαλίσουν την επιχείρησή μας, να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις του μετασχηματισμού και να οδηγηθούμε σε σταθερά επίπεδα κερδοφορίας ακόμα και σε δύσκολες συνθήκες, με σημαντική ανοδική πορεία υπό ευνοϊκές συνθήκες αγοράς”, δήλωσε ο Harald Wilhelm, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Daimler AG , υπεύθυνος Finance & Controlling της Daimler Mobility και υπεύθυνος Finance & Controlling της MercedesBenz AG.

“Οι βάσεις της νέας στρατηγικής είναι η εμπνευσμένη ομάδα μας υψηλής εξειδίκευσης. Είμαστε όλοι αποφασισμένοι να ανταποκριθούμε στις φιλοδοξίες μας. Θα κατασκευάσουμε τα πιο επιθυμητά αυτοκίνητα στον κόσμο. Αυτή είναι η αποστολή μας, αυτό θέλουμε να παραδώσουμε στους πελάτες μας. Θα προοδεύσουμε αλματωδώς τεχνολογικά. Θα επενδύσουμε κατάλληλα, θα αναπτυχθούμε πιο έξυπνα και θα αναμορφώσουμε το βιομηχανικό μας αποτύπωμα. Ως αποτέλεσμα, θα βελτιώσουμε την κερδοφορία και θα αυξήσουμε την αξία των μετόχων”, δήλωσε ο κ. Källenius.

 

 

Προηγούμενο άρθροAudi e-tron GT: Κατασκευή και ηχητική ταυτότητα
Επόμενο άρθροΟι επτά γενιές “προγόνων” του Golf GTI Mk8