Το ηλεκτρικό Renault 5, που πρόκειται να παρουσιαστεί το 2024, δίνει μια ιδέα του μελλοντικού του εαυτού και προχωρά σε δοκιμές αντοχής των mules.

  • Το πρώτο αποφασιστικό βήμα στον σχεδιασμό του μελλοντικού μοντέλου παραγωγής: δοκιμή των αρχικών προτύπων, γνωστών και ως «mules», σε κάθε είδος εδάφους και πρόσφυσης, ακόμα και σε εξαιρετικά ψυχρές συνθήκες.
  • Αυτά τα mules είναι τα πρώτα που χρησιμοποιούν τη νέα πλατφόρμα CMF-B EV της Alliance: «CMF» σημαίνει Common Module Family, «B» κατηγορία B και «EV» ηλεκτρικά οχήματα
  • Η νέα αμιγώς ηλεκτρική πλατφόρμα σημαίνει ότι το κόστος κατασκευής είναι 30% χαμηλότερο από του ZOE και μεταφράζεται σε απρόσκοπτη οδηγική απόλαυση.

Mules: τα αρχικά πρότυπα του μελλοντικού ηλεκτρικού Renault 5

Για την περαιτέρω ανάπτυξη και τελειοποίηση του μελλοντικού ηλεκτρικού Renault 5, οι ειδικοί της Renault δοκιμάζουν επί του παρόντος τα πρώτα εννέα πρότυπά του.

Η πλατφόρμα, ο κινητήρας και η μπαταρία των αποκαλούμενων mules είναι τεχνικά ίδια με το μελλοντικό όχημα παραγωγής. Ο σχεδιασμός βασίζεται στην γραμμή του Clio και δεν μοιάζουν ακόμα με το μελλοντικό μοντέλο. Μια προσεκτική ματιά θα παρατηρήσει επίσης την θυρίδα επαναφόρτισης.

Υποβάλλονται σε στατικές και δυναμικές ρυθμίσεις και δοκιμές αντοχής και σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης (πάγος, χιόνι) στο Arvidsjaur (Σουηδική Λαπωνία) καθώς και σε μέσες και υψηλές συνθήκες πρόσφυσης στα τεχνικά κέντρα της Renault στο Lardy (ευρύτερη περιοχή Παρισιού) και στο Aubevoye (Νορμανδία).

Το τεχνικό κέντρο Aubevoye προσομοιάζει κάθε δοκιμασία που θα υποστεί το αυτοκίνητο από τους τελικούς πελάτες

Οι εγκαταστάσεις της Renault στο Aubevoye είναι μοναδικές από άποψη μέσων και εργαλείων αιχμής για την προσομοίωση κάθε είδους δοκιμασίας που υποστούν από τους πελάτες. 613 εκτάρια με 35 πίστες μήκους 60 χιλιομέτρων, 42 γραμμές δοκιμών, 2 αεροσήραγγες , 18 θαλάμους διάβρωσης, όλα κρυμμένα σε 272 εκτάρια δάσους για την προστασία των προτύπων από αδιάκριτα βλέμματα.

Δοκιμές σε ακραίες συνθήκες παγετού

Οι δοκιμές που πραγματοποιούνται κοντά στον Αρκτικό Κύκλο, στην περιοχή Arvidsjaur, στο βόρειο τμήμα της Σουηδίας, είναι ιδανικές για να υποβληθεί το όχημα σε ακραία πίεση. Μια χώρα με πάγους και παγωμένες λίμνες, όπου κάποιες χειμωνιάτικες ημέρες η θερμοκρασία πέφτει κάτω από τους -30°C, με σαρωτικούς ανέμους.

Οι μηχανικές επιδόσεις του οχήματος δοκιμάζονται για να εξασφαλιστεί η αντοχή των μελλοντικών ηλεκτρικών mules Renault 5 σε τέτοιες θερμοκρασίες και συνθήκες. Ο κινητήρας και άλλα παρελκόμενα – συμπεριλαμβανομένων των μπαταριών – τίθενται υπό αυστηρή επιτήρηση. Πραγματοποιούνται επίσης έλεγχοι απόδοσης συστημάτων, όπως θέρμανσης, αποθόλωσης και αποπάγωσης και καλής λειτουργίας των φρένων, των αμορτισέρ και του ESC (Ηλεκτρονικός Έλεγχος Ευστάθειας).

Πραγματοποιούνται ακόμα δοκιμές αποφυγής συσσώρευσης χιονιού στα φρένα, που μπορεί να προκαλέσει δυσλειτουργία του οχήματος. Ένα ευρύ φάσμα παραμέτρων δεν μπορούν να προσομοιωθούν σε εγκαταστάσεις δοκιμών και πρέπει να γίνουν δοκιμές υπό πραγματικές συνθήκες σε ψυχρό περιβάλλον.

«Οι δοκιμές που πραγματοποιούνται σε πρότυπα κυλιόμενου πλαισίου θα μας βοηθήσουν να επιβεβαιώσουμε τις αποφάσεις που ελήφθησαν για την άνεση και την οδική συμπεριφορά στο μελλοντικό ηλεκτρικό Renault 5. Χωρίς εξαιρέσεις, οι πρώτες δοκιμές οδήγησης δείχνουν σαφώς πως είναι άξιος απόγονος του ηλεκτρικού Megane E-Tech, με τις καλύτερες επιδόσεις στην κατηγορία του. Ενθαρρυντικά αποτελέσματα που μας επιτρέπουν να συνεχίσουμε τις δοκιμές μέχρι το εμπορικό λανσάρισμά του που έχει οριστεί για του χρόνου», δήλωσε ο Jérémie Coiffier, Αρχιμηχανικός τομέα B-EV.

«Η νέα πλατφόρμα CMF-B EV είναι μια εξαιρετική ευκαιρία από πλευράς προϊόντος, επειδή σημαίνει ότι το μελλοντικό ηλεκτρικό Renault 5 θα προσφέρει πραγματική οδηγική απόλαυση, ενώ θα παραμείνει πολύ ανταγωνιστικό για την κατηγορία του», δήλωσε η Delphine De Andria, Διευθύντρια Απόδοσης Προϊόντων του τομέα B-EV.

 

Προηγούμενο άρθροLamborghini Revuelto, σούπερ σπορ V12 HPEV
Επόμενο άρθροΗ Aptera Motors έλαβε την πρώτη παραγγελία στόλου