Οι εταιρείες leasing αυτοκινήτων στο Ηνωμένο Βασίλειο ζητούν άμεση παρέμβαση της κυβέρνησης προκειμένου να στηρίξουν τις υπολειμματικές αξίες των ηλεκτρικών οχημάτων, λόγω της ανησυχητικής πτώσης των τιμών των μεταχειρισμένων ηλεκτρικών (EV).
Η εξειδικευμένη εταιρεία προβλέψεων cap hpi έχει καταγράψει σωρευτικές μειώσεις αξίας των μεταχειρισμένων ηλεκτρικών, που ξεπερνούν το 60% από τον Σεπτέμβριο του 2022, εξαιτίας υπερπροσφοράς και χαμηλής ζήτησης.
Η ευνοϊκή φορολογική μεταχείριση για τα αυτοκίνητα μηδενικών εκπομπών έχει οδηγήσει σε ταχεία μετάβαση στον τομέα των στόλων προς τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, αλλά δεν υπάρχουν παρόμοια κίνητρα για τους ιδιώτες οδηγούς. Το Ηνωμένο Βασίλειο δεν προσφέρει καν επιχορήγηση για νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ως αποτέλεσμα, οι στόλοι αντιπροσωπεύουν περισσότερα από τρία τέταρτα όλων των νέων πωλήσεων ηλεκτρικών, και όταν αυτά τα αυτοκίνητα φτάνουν στην αγορά μεταχειρισμένων, δυσκολεύονται να βρουν αγοραστές.
Ισοδυναμία υπολειμματικής αξίας ICE και EV
Με την προσφορά να υπερβαίνει τη ζήτηση, οι τιμές των μεταχειρισμένων ηλεκτρικών έχουν σχεδόν φτάσει σε επίπεδα ισοτιμίας με αυτές των αντίστοιχων με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE), παρά το γεγονός ότι κοστίζουν σημαντικά περισσότερα όταν είναι καινούργια.
Η κατάσταση επιδεινώνεται, καθώς η πτώση των τιμών αναμένεται να συνεχιστεί. Σύμφωνα με έκθεση που ανέθεσε η British Vehicle Rental & Leasing Association στην Oxford Economics, οι τιμές των μεταχειρισμένων ηλεκτρικών θα υποστούν περαιτέρω πτώση 28% μέχρι το τέλος της δεκαετίας.
Ο Jon Lawes, Managing Director της Novuna Vehicle Solutions, δήλωσε: «Η οικοδόμηση μιας ισχυρότερης αγοράς δεύτερης χείρας με την αύξηση της ζήτησης για μεταχειρισμένα ηλεκτρικά είναι μία από τις κύριες περιοχές που πρέπει να αντιμετωπιστούν για να επιτευχθεί η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση σε μεγάλη κλίμακα. Είναι ζωτικής σημασίας οι πολιτικοί να αναλάβουν τολμηρές ενέργειες για να ενισχύσουν την εμπιστοσύνη των επιχειρήσεων και των καταναλωτών στη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα του οικοσυστήματος των ηλεκτρικών οχημάτων.»
Τα τρέχοντα επίπεδα αποσβέσεων στις μισθώσεις τους, οδηγούν σε οικονομικές ζημιές για τις εταιρείες leasing και αυξάνουν τις τιμές των νέων μισθώσεων σε τέτοιο βαθμό, που απειλούν τις φιλοδοξίες του Ηνωμένου Βασιλείου για νέες πωλήσεις μόνο ηλεκτρικών αυτοκινήτων από το 2030.
Οι εκτιμήσεις της Oxford Economics δείχνουν ότι αυτό θα οδηγήσει σε 300.000 λιγότερα ηλεκτρικά, που θα καταχωρηθούν μεταξύ 2023 και 2027.
Απαιτήσεις των εταιρειών leasing
O εμπορικός φορέας BVRLA (British Vehicle Rental and Leasing Association), του Ηνωμένου Βασιλείου για εταιρείες που ασχολούνται με την ενοικίαση οχημάτων, το leasing και τη διαχείριση στόλου ζητά από την κυβέρνηση να:
- Εισαγάγει επιχορηγήσεις για μεταχειρισμένα EV
- Υποστηρίξει τυποποιημένα πιστοποιητικά «υγείας» μπαταρίας
- Μειώσει τον ΦΠΑ στα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά κατά 50% για τέσσερα χρόνια
- Παρέχει ειδικό φορολογικό συντελεστή 0% για τα μεταχειρισμένα EV
- Λανσάρει μια επικοινωνιακή εκστρατεία για να ενισχύσει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών στα EV
Ο Gerry Keaney, Διευθύνων Σύμβουλος της BVRLA, δήλωσε: «Τα νέα ηλεκτρικά είναι ακριβά ενώ τα μεταχειρισμένα είναι εκπληκτικά φθηνά και γίνονται όλο και φθηνότερα, αλλά κάποιος πρέπει να πληρώσει για αυτή τη διαφορά τιμής. Είναι οι εταιρείες χρηματοδότησης αυτοκινήτων και οι νέοι οδηγοί EV που επωμίζονται το κόστος, μέσω της τεράστιας αποσβέσεως και των αυξημένων ποσοστών μίσθωσης. Οι πτώσεις στις τιμές των μεταχειρισμένων ελαττώνουν την εμπιστοσύνη των αγοραστών στόλων και καθιστούν τον πιο δημοφιλή τρόπο χρηματοδότησης ενός νέου ηλεκτρικού αυτοκινήτου πιο ακριβό. Χρειαζόμαστε επιχορηγήσεις, φορολογικά κίνητρα και μια καμπάνια επικοινωνίας που να στοχεύει στα μεταχειρισμένα EV, προκειμένου να ενισχύσουμε τη λιανική ζήτηση και να σταθεροποιήσουμε τις τιμές.»
Αντιμέτωπες με ανησυχητικές ζημίες από υπάρχοντες συμβάσεις ηλεκτρικών, οι εταιρείες leasing ενθαρρύνουν τους πελάτες να επεκτείνουν τις συμβάσεις τους, με πολλούς πελάτες να είναι πρόθυμοι να το κάνουν λόγω των πολύ υψηλότερων ποσοστών μίσθωσης των ισοδύναμων αντικαταστάσεων.
Υπάρχουν επίσης φιλόδοξα σχέδια για την ανάπτυξη μισθώσεων δεύτερης ζωής, που περιλαμβάνουν τις εταιρείες leasing να επαναμισθώνουν μεταχειρισμένα οχήματα σε νέους πελάτες για τρία ακόμη χρόνια.