Mercedes-Benz: παρουσίασε το λειτουργικό σύστημα MB.OS

Η Mercedes-Benz παρουσίασε τα σχέδια αρχιτεκτονικής του λειτουργικού της συστήματος MB.OS, το οποίο θα λανσαριστεί στα μέσα της δεκαετίας με τη νέα πλατφόρμα MMA (Mercedes Modular Architecture).

Δημιουργία ιδίου συστήματος – ανοικτού σε συνεργάτες

Το MB.OS σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε εσωτερικά για να διατηρηθεί ο πλήρης έλεγχος σχέσης με τον πελάτη, να διασφαλιστεί το απόρρητο των δεδομένων και να αξιοποιηθεί η ενιαία ενσωμάτωση λειτουργιών του αυτοκινήτου. Βασισμένο σε μια ειδική αρχιτεκτονική chip-to-cloud, το MB.OS επωφελείται της πλήρους πρόσβασης σε όλες τις παραμέτρους του οχήματος: σύστημα ψυχαγωγίας/ενημέρωσης, αυτοματοποιημένη οδήγηση, αμάξωμα και άνεση, οδήγηση και φόρτιση. Αυτή η στρατηγική προσέγγιση επιτρέπει στην εταιρεία να προσφέρει στους πελάτες της διαφοροποιημένη, ανώτερη εμπειρία προϊόντος.

«Στην Mercedes-Benz, είμαστε αφοσιωμένοι στην κατασκευή των πλέον επιθυμητών αυτοκινήτων στον κόσμο. Γι΄αυτό, πήραμε την απόφαση να γίνουμε οι αρχιτέκτονες του δικού μας λειτουργικού συστήματος , της μοναδικής αρχιτεκτονικής chip-to-cloud, που αξιοποιεί την πλήρη πρόσβαση στον εξοπλισμό και το λογισμικό των οχημάτων μας. Συνδυάζοντας αυτήν την εσωτερική τεχνογνωσία με συνεργάτες παγκόσμιου επιπέδου, θα δημιουργήσουμε εξαιρετική εμπειρία πελάτη, από την υποστήριξη οδήγησης, την πλοήγηση και την ψυχαγωγία, έως την ενσωματωμένη φόρτιση. Το MB.OS θα διαθέτει πλήρη δυνατότητα αναβάθμισης και θα υπόκειται σε συνεχείς βελτιώσεις», δήλωσε ο Ola Källenius, Πρόεδρος Διοικητικού Συμβουλίου του Mercedes-Benz Group AG.

Συνεργασία με καινοτόμους ηγέτες

Το MB.OS σχεδιάστηκε για να συνδέει τις κύριες πτυχές της αλυσίδας αξίας της εταιρείας, συμπεριλαμβανομένης της ανάπτυξης, της παραγωγής, του εμπορίου και των υπηρεσιών – καθιστώντας το πραγματικά  λειτουργικό για ολόκληρη την επιχείρηση. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίον τα αποτελέσματα του MB.OS κυμαίνονται από την αποσύνδεση των κύκλων ανάπτυξης, έως την βελτίωση της αξίας πελάτη πολύ μετά την αρχική αγορά του αυτοκινήτου.

Η εταιρεία δημιούργησε το τυποποιημένο λειτουργικό της σύστημα για ολόκληρο το χαρτοφυλάκιο οχημάτων, πλήρως αναβαθμιζόμενο για ταχείες αναβαθμίσεις προϊόντων και σκόπιμα προσβάσιμο σε επιλεγμένους συνεργάτες. Η Mercedes-Benz καθορίζει και ελέγχει την αρχιτεκτονική με δικό της εξοπλισμό και λογισμικό και η ενσωμάτωση κορυφαίων τεχνολογικών εταιρειών παρέχει στους πελάτες πρόσβαση στις καλύτερες υπηρεσίες, περιεχόμενα και λειτουργίες.

Στους συνεργάτες του MB.OS περιλαμβάνονται η NVIDIA, η οποία παρέχει τεχνογνωσία λογισμικού, δεδομένων και τεχνητής νοημοσύνης, καθώς και το σύστημά της Orin προς βελτίωση των αυτοματοποιημένων συστημάτων οδήγησης SAE Επιπέδου 2 και 3. Οι διάφορες παραλλαγές οχημάτων θα είναι επίσης εξοπλισμένες με αισθητήρες επόμενης γενιάς, συμπεριλαμβανομένων των αισθητήρων ανίχνευσης φωτός και αυτονομίας (LiDAR) της Luminar. Η Mercedes-Benz ανακοίνωσε την πιο πρόσφατη συνεργασία της – τη νέα μακροπρόθεσμη στρατηγική συνεργασία με την Google, για ανάπτυξη και εφαρμογή εμπειρίας πλοήγησης επόμενης γενιάς.

Οικονομική ευκαιρία

Η εταιρεία είναι πεπεισμένη ότι αυτή η στρατηγική προσέγγιση ανάπτυξης λογισμικού και εξοπλισμού θα αποτελέσει τη βάση διαρκών εσόδων και επιπλέον συνεισφορών. Ήδη το 2022, η Mercedes-Benz σημείωσε έσοδα άνω του 1 δισ. ευρώ μέσω λογισμικού, με προϊόντα και υπηρεσίες όπως πλοήγηση, Live Traffic ή διαδικτυακές ενημερώσεις χαρτών.

Στη συνέχεια, η εταιρεία προβλέπει πως τα συνολικά έσοδα λογισμικού των MB.CONNECT και MB.DRIVE θα αυξηθούν σε χαμηλό έως μεσαίο μονοψήφιο ποσό δισεκατομμυρίων ευρώ μέχρι τα μέσα της δεκαετίας και θα εξελιχθούν σε υψηλό μονοψήφιο ποσό δισεκατομμυρίων ευρώ έως το τέλος της δεκαετίας. Η εταιρεία βρίσκεται σε καλό δρόμο υπέρβασης του στόχου του 1 δισεκατομμυρίου ευρώ EBIT από ψηφιακές υπηρεσίες το 2025, κάτι που ήδη αποτελεί μέρος των υφιστάμενων στόχων κέρδους.

Το λογισμικό θα καταστεί ουσιαστικό μέρος της διαδικασίας ανάπτυξης προϊόντων και του επενδυτικού σχεδίου της εταιρείας, με το 25% του προϋπολογισμού Ε&Α να διατίθεται γι’ αυτόν τον σκοπό μέχρι τα μέσα της δεκαετίας. Οι μεσοπρόθεσμοι στόχοι μείωσης των επενδύσεων του Ομίλου δεν θα επηρεαστούν.

Προηγούμενο άρθροΕΕ: Νέοι κανόνες για οδική ασφάλεια και λογοδοσία
Επόμενο άρθροALD: ηλεκτρικά ποδήλατα φορτίου για τελική παράδοση