Mercedes-Benz και Daimler Truck διαχωρίζονται

Η Daimler σχεδιάζει τον διαχωρισμό της σε δύο ανεξάρτητες εταιρείες, Mercedes-Benz και Daimler Truck, με ξεχωριστή οντότητα για να επιταχύνει τον μετασχηματισμό της σε μηδενικές εκπομπές και να αναπτύξει τις δραστηριότητες λογισμικού.

Με λίγα λόγια:

  • Πρόγραμμα δημιουργίας ξεχωριστής εταιρείας και εισαγωγής στο χρηματιστήριο
  • Σημαντικό πλειοψηφικό πακέτο μετοχών θα διανεμηθεί στους υπάρχοντες μετόχους της Daimler
  • Πρόθεση μετονομασίας της Daimler σε Mercedes-Benz στον κατάλληλο χρόνο
  • Η Mercedes-Benz θα καταστεί η κορυφαία επιχείρηση πολυτελών αυτοκινήτων στον κόσμο, δεσμευόμενη στην πρωτοπορία ηλεκτροκίνησης και λογισμικού αυτοκινήτων
  • Η Daimler Truck θα επιταχύνει την πορεία της μηδενικών εκπομπών, ως η μεγαλύτερη παραγωγός φορτηγών και λεωφορείων και τεχνολογικά πρωτοπόρος στον κόσμο
  • Η πρόθεση είναι αμφότερες οι εταιρείες να έχουν ισχυρή ρευστότητα και να επιδιώκουν φιλόδοξους οικονομικούς στόχους
  • Υπηρεσίες χρηματοοικονομικών υπηρεσιών της Daimler Mobility θα τοποθετηθούν στις αντίστοιχες δραστηριότητες Cars & Vans και Truck & Bus
  • Η εισαγωγή της Daimler Truck στο χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης προγραμματίζεται για το τέλος του 2021

Η Daimler σχεδιάζει θεμελιώδη αλλαγή της δομής της, με σκοπό να αναπτύξει το πλήρες δυναμικό των δραστηριοτήτων της για ένα μέλλον μηδενικών εκπομπών και λογισμικού. Το εποπτικό συμβούλιο και το ΔΣ της Daimler συμφώνησαν να αξιολογήσουν τον διαχωρισμό της δραστηριότητας Truck and Bus και να ξεκινήσουν προετοιμασίες για ξεχωριστή εισαγωγή στο χρηματιστήριο της Daimler Truck. Προβλέπεται ένα πλειοψηφικό πακέτο μετοχών της Daimler Truck να διανεμηθεί στους μετόχους της Daimler. Η δραστηριότητα της Daimler Truck θα διαθέτει απολύτως ανεξάρτητη διοίκηση, αυτόνομη εταιρική διακυβέρνηση, συμπεριλαμβανομένου ενός ανεξάρτητου Προέδρου Εποπτικού Συμβουλίου και σκοπεύει να εισαχθεί στον δείκτη DAX. Η διαπραγμάτευση και η εισαγωγή της Daimler Truck στο χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης αναμένεται να ολοκληρωθούν προ του τέλους 2021. Επιπλέον, πρόθεση της Daimler είναι η μετονομασία της σε Mercedes-Benz τον κατάλληλο χρόνο.

Απλοποίηση της δομής της Daimler σε δύο ισχυρές και ανεξάρτητες εταιρείες: Mercedes-Benz και Daimler Truck

“Πρόκειται για μια ιστορική στιγμή για την Daimler. Σημαίνει την αρχή μιας εκ βαθέων αναμόρφωσης της εταιρείας. Η Mercedes-Benz Cars & Vans και η Daimler Trucks & Buses είναι διαφορετικές δραστηριότητες με συγκεκριμένες ομάδες πελατών, τεχνολογικές διαδικασίες και κεφαλαιακές ανάγκες. Η Mercedes-Benz είναι η αναγνωρισμένη μάρκα πολυτελών αυτοκινήτων στον κόσμο, προσφέροντας τα πιο επιθυμητά αυτοκίνητα σε επιλεκτικούς πελάτες. Η Daimler Truck παρέχει κορυφαίες λύσεις και υπηρεσίες μεταφοράς στους πελάτες. Και οι δύο εταιρείες δραστηριοποιούνται σε κλάδους που αντιμετωπίζουν σημαντικές τεχνολογικές και διαρθρωτικές αλλαγές. Δεδομένου αυτού του πλαισίου, πιστεύουμε πως θα λειτουργούν πιο αποτελεσματικά ως ανεξάρτητες οντότητες, με ισχυρή ρευστότητα και απαλλαγμένες από τους περιορισμούς μιας ομιλικής δομής”, δήλωσε ο Ola Källenius, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Daimler και της Mercedes-Benz .

Ως μέρος μιας πιο εστιασμένης εταιρικής δομής, τόσο η Mercedes-Benz, όσο και η Daimler Truck θα υποστηρίζονται από αποκλειστικούς φορείς παροχής υπηρεσιών χρηματοδότησης και κινητικότητας, με πωλήσεις βάσει εξατομικευμένης χρηματοδότησης, λύσεις leasing και κινητικότητας, αυξάνοντας τη διατήρηση πελατών και ενισχύοντας την αφοσίωσή τους. Για την διαδικασία αυτήν, η εταιρεία σχεδιάζει να εκχωρήσει πόρους και ομάδες της σημερινής Daimler Mobility, τόσο στη Mercedes-Benz, όσο και στην Daimler Truck.

“Έχουμε εμπιστοσύνη στην οικονομική και λειτουργική ικανότητα των δύο τομέων οχημάτων μας. Και είμαστε πεπεισμένοι πως η ανεξάρτητη διαχείριση και διακυβέρνηση θα τους επιτρέψει να λειτουργούν ακόμα ταχύτερα, να επενδύουν πιο φιλόδοξα, να εστιάζουν στην ανάπτυξη και την συνεργασία και επομένως να είναι σημαντικά πιο ευέλικτοι και ανταγωνιστικοί”, πρόσθεσε ο κ. Källenius.

Η Daimler Truck στοχεύει στην ανάπτυξη και επιταχύνει τις νέες τεχνολογίες

Η Daimler Truck σκοπεύει να δημιουργήσει αξία για τους μετόχους της επιταχύνοντας την εκτέλεση των στρατηγικών της σχεδίων, αυξάνοντας την κερδοφορία της και προωθώντας την ανάπτυξη τεχνολογιών ελεύθερων εκπομπών για φορτηγά και λεωφορεία.

“Πρόκειται για μια σημαντική στιγμή για την Daimler Truck. Με την ανεξαρτησία θα υπάρξουν περισσότερες ευκαιρίες, μεγαλύτερη ορατότητα και διαφάνεια. Θα αναπτυχθούμε περαιτέρω και θα συνεχίσουμε να ηγούμεθα σε εναλλακτικούς κινητήρες και αυτοματισμούς. Έχουμε ήδη ορίσει το μέλλον της δραστηριότητάς μας με φορτηγά ηλεκτρικής ενέργειας και κυψελών καυσίμου, καθώς και ισχυρή συμμετοχή στην αυτόνομη οδήγηση. Με στοχευμένες συνεργασίες θα επιταχύνουμε την ανάπτυξη βασικών τεχνολογιών και σύντομα θα παρέχουμε τα καλύτερα προϊόντα στους πελάτες μας”, δήλωσε ο Martin Daum, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Daimler και Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Daimler Truck.

“Η Daimler Truck έχει ήδη στιβαρή οικονομική βάση και το επιχειρηματικό μας μοντέλο είναι εύρωστο. Θα συνεχίσουμε να διαχειριζόμαστε σωστά τις ταμειακές ροές μας και ξέρουμε πώς να αντιμετωπίσουμε τους κύκλους αγοράς του κλάδου – το αποδείξαμε και κατά τη σημαντική μείωση της παγκόσμιας αγοράς λόγω COVID. Έχουμε σαφείς στρατηγικές αύξησης της οικονομικής μας απόδοσης και επιτάχυνσης των διαδικασιών. Θα χρησιμοποιήσουμε τις ισχυρές και φημισμένες παγκόσμιες μάρκες μας, την κλιμάκωση και την εξαιρετική τεχνολογία μας για να επιτύχουμε κορυφαίες αποδόσεις”, πρόσθεσε ο κ. Daum.

Η Daimler Truck είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός φορτηγών και λεωφορείων στον κόσμο, με κορυφαίες θέσεις στον κλάδο στην Ευρώπη, τη Βόρεια Αμερική και την Ασία και με περισσότερες από 35 βασικές εγκαταστάσεις σε όλο τον κόσμο. Με περισσότερους από 100.000 εργαζόμενους, συγκεντρώνει επτά μάρκες κάτω από μια στέγη: BharatBenz, Freightliner, Fuso, Mercedes-Benz, Setra, Thomas Built Buses και Western Star. Το 2019, περίπου μισό εκατομμύριο φορτηγά και λεωφορεία παραδόθηκαν στους πελάτες. Τα έσοδα το 2019 για τα επιμέρους τμήματα ανήλθαν σε 40,2 δισεκατομμύρια ευρώ για την Daimler Trucks και σε 4,7 δισεκατομμύρια ευρώ για την Daimler Buses. Το EBIT ανήλθε σε 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ για την Daimler Trucks και σε 283 εκατομμύρια ευρώ για την Daimler Buses.

Περαιτέρω λεπτομέρειες του προβλεπόμενου διαχωρισμού θα παρουσιαστούν στους μετόχους σε έκτακτη συνέλευση μετόχων το τρίτο τρίμηνο του 2021, προκειμένου να ληφθεί η απαραίτητη εξουσιοδότησή τους.

Προηγούμενο άρθροΗ Arval εγκαινιάζει νέες υπηρεσίες κινητικότητας
Επόμενο άρθροΗ νέα πρόκληση για την αυτοκινητοβιομηχανία