
Τα νέα μοντέλα της Mercedes-Benz θα προσφέρουν τόσο πλήρως ηλεκτρικά συστήματα κίνησης όσο και συστήματα θερμικών κινητήρων.
Στο πλαίσιο αλλαγής της στρατηγικής που είχε οδήγησε σε μια ξεχωριστή σειρά EQ για μοντέλα σεντάν και SUV των E-Class και S-Class. Το EQ δεν θα είναι, πλέον, η κύρια ονομασία για τα ηλεκτρικά οχήματα της μάρκας. Τα νέα μοντέλα της Mercedes θα έχουν εξηλεκτρισμένες εκδόσεις και άλλες με κινητήρα εσωτερικής καύσης, με την “EQ Technology” να χρησιμοποιείται ως ετικέτα για τα αμιγώς ηλεκτρικά (EV) και την “EQ Hybrid Technology” για τα plug-in υβριδικά (PHEV), δήλωσε, πρόσφατα, εκπρόσωπος της εταιρείας.
Για παράδειγμα, η πλήρως ηλεκτρική έκδοση του νέου CLA, που θα κυκλοφορήσει στα μέσα του έτους, θα ονομάζεται «CLA με τεχνολογία EQ». Η Mercedes σηματοδότησε αυτή τη στροφή πέρυσι στους αντιπροσώπους των ΗΠΑ , οι οποίοι αναζήτησαν μεγαλύτερη ευελιξία στο σύστημα μετάδοσης κίνησης εν μέσω αργών πωλήσεων των μοντέλων EQE και EQS.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος Ola Kallenius ενίσχυσε αυτό το μήνυμα στην ενημέρωση των επενδυτών στις 20 Φεβρουαρίου. «Παραμένουμε στην πορεία», είπε, αναφερόμενος στο τελευταίο σχέδιο στρατηγικής της Mercedes, από το 2022, το οποίο έδινε έμφαση στις πωλήσεις high-end και EV. Αλλά αν αλλάξει ο κόσμος, πρέπει να προσαρμοστείς. Αυτό κάνουμε στη “διπλή πίστα” BEV/ICE», πρόσθεσε.
Μέρος αυτής της αλλαγής θα μπορούσε να είναι μια πρόωρη κατάργηση του πλήρως ηλεκτρικού μεγάλου sedan EQE, το οποίο κυκλοφόρησε στα τέλη του 2022. Ένα νέο πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο E-Class θα λανσαριστεί το 2027, δήλωσε η Mercedes. Η εταιρεία πούλησε 12.391 EQE στην Ευρώπη το 2024, σύμφωνα με στοιχεία της Dataforce, μια πτώση της τάξης του 21% από το 2023. Πούλησε, ωστόσο, 45.772 μοντέλα E-Class, αύξηση 32% από το 2023.
Ο Kallenius ανακοίνωσε τη μελλοντική σειρά προϊόντων της Mercedes στο πλαίσιο των αποτελεσμάτων του 2024. Με τις πωλήσεις EV να επιβραδύνονται και την αβεβαιότητα σχετικά με τους μελλοντικούς κανονισμούς σε δύο βασικές αγορές, την ΕΕ και τις ΗΠΑ, είπε ότι είναι σημαντικό να διατηρηθούν οι επιλογές του συστήματος μετάδοσης κίνησης και να συνεχιστεί η επένδυση στην τεχνολογία ICE.
Από τα 36 νέα μοντέλα που θα εμφανιστούν μέχρι το τέλος του 2027, τα 19 θα είναι βασισμένα στο ICE και τα 17 θα είναι EV, δήλωσε η Mercedes. Μερικά από αυτά θα είναι παράγωγα απόδοσης AMG και ενημερώσεις μεσαίου κύκλου.
«Θα έχουμε μια ισορροπημένη εικόνα μεταξύ BEV και ICE. Όλα θα είναι διαθέσιμα μέχρι τη δεκαετία του 2030», πρόσθεσε ο επικεφαλής της εταιρείας. Πέρυσι, η Mercedes υποχώρησε από τον στόχο να πουλήσει μόνο ηλεκτρικά στην Ευρώπη έως το 2030.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν δυσκολευτεί να κατασκευάσουν ξεχωριστά μοντέλα EV και ICE κατά τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση και δεν ξέρουν πώς να τα ονομάσουν. Η Mercedes διαθέτει ξεχωριστά μοντέλα EQ για την κορυφαία σειρά E-Class και S-Class, αλλά τα πιο κόμπακτ και μεσαία αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα είχαν ανάλογα στυλ αμαξώματος με πρόθεμα EQ, όπως το EQB, που είναι μια ηλεκτρική έκδοση του SUV GLB.
Η BMW, πχ, έχει αναπτύξει σε μεγάλο βαθμό μια στρατηγική πολλαπλής ενέργειας, με εξαίρεση το ηλεκτρικό μεγάλο SUV iX, το οποίο διαφέρει από το SUV που βασίζεται στο X5 ICE. Έχει χρησιμοποιήσει το “i” για να σηματοδοτήσει πλήρως ηλεκτρικές παραλλαγές όπως το iX3, αλλά δεν είναι ξεκάθαρο πώς θα ονομάσει μια επερχόμενη σειρά EV στην πλατφόρμα Neue Klasse.
Τα πρώτα EV της Audi, το μεγάλο SUV E-tron και το μεγάλο σπορ sedan E-tron GT, ήταν ξεχωριστά μοντέλα με τα δικά τους ονόματα. Η Audi αποφάσισε αργότερα να αλλάξει τα ονόματα μοντέλων έτσι ώστε τα EV να χρησιμοποιούν ζυγούς αριθμούς, όπως το A4 ή το Q6 και τα μοντέλα ICE είναι κάπως περίεργα, όπως το A3 ή το A5 — αλλά πρόσφατα το Volkswagen Group είπε ότι θα επιστρέψει στην παράδοσή της να χρησιμοποιεί αριθμούς για να σηματοδοτεί τμήματα, ανεξάρτητα από το σύστημα μετάδοσης κίνησης.