Μειώνεται ο ρυθμός επιβράδυνσης της ζήτησης στα επαγγελματικά οχήματα σε σχέση με τους προηγούμενους μήνες, σύμφωνα με τα αναλυτικά στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η ACEA.

Μπορεί η ζήτηση τον Ιούνιο του 2020, για νέα επαγγελματικά οχήματα σε ολόκληρη την ΕΕ να παρέμεινε ασθενής (-20,3%), ωστόσο ο ρυθμός μείωσης επιβραδύνθηκε σε σύγκριση με τον Απρίλιο και τον Μάιο.

Μειώνεται ο ρυθμός επιβράδυνσης της ζήτησης στα επαγγελματικά

Η πτώση ήταν λιγότερο έντονη στο τμήμα βαν, μετριάζοντας το συνολικό αποτέλεσμα. Ωστόσο, τα τμήματα φορτηγών και λεωφορείων παραμένουν χαμηλά. Τρεις από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της περιοχής σημείωσαν διψήφια ποσοστιαία μείωση τον περασμένο μήνα: Γερμανία (-30,5%), Ισπανία (-24,2%) και Ιταλία (-12,8%). Η Ελλάδα κατέγραψε πιο ήπια πτώση (-6,4%) ενώ η Γαλλία σημείωσε μέτρια αύξηση (+ 2,2% ).

Καθ’ όλη τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου, οι ταξινομήσεις επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 33,7% λόγω της πτώσης που καταγράφηκε τους προηγούμενους μήνες. Καθεμία από τις 27 αγορές της ΕΕ σημείωσε διψήφια ποσοστιαία μείωση μέχρι στιγμής φέτος, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων σημαντικών: Ισπανία (-44,8%), Ιταλία (-35,4%), Γαλλία (-32,0%) και Γερμανία (-28,6%) . Στη χώρα μας η πτώση του εξαμήνου ήταν 19,1%.

Νέα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (LCV) έως 3,5t

Τον περασμένο μήνα, η ζήτηση για βαν μειώθηκε κατά 10,4% στις 142.799 μονάδες. Ωστόσο, αυτή είναι μια αξιοσημείωτη βελτίωση σε σύγκριση με την απότομη πτώση του 41,3% που καταγράφηκε τον Μάιο. Η Γαλλία – η μεγαλύτερη αγορά ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων – συνέβαλε σημαντικά σε αυτό, σημειώνοντας αύξηση 7,8% τον Ιούνιο με 51.849 μονάδες ταξινομημένες. Ανάπτυξη σημειώθηκε επίσης στο Βέλγιο (+ 8,4%), τη Ρουμανία (+ 6,4%) και το Λουξεμβούργο (+ 3,1%). Στην Ελλάδα είχαμε ελαφρά πτώση μικρότερη της μονάδας (-0,9%). Από την άλλη πλευρά, η Ισπανία (-19,8%) και η Γερμανία (-17,7%) εξακολούθησαν να έχουν διψήφια πτώση, ακολουθούμενες από την Ιταλία που κατέγραψε πιο ήπια μείωση (-5,3%).

Το πρώτο εξάμηνο του έτους, η αγορά νέων ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ συρρικνώθηκε κατά 31,8%. Μεταξύ των τεσσάρων μεγάλων αγορών, η Ισπανία σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση της ζήτησης (-45,7%), ακολουθούμενη από την Ιταλία (-35,9%), τη Γαλλία (-31,2%) και τη Γερμανία (-25,1%). Η Ελλάδα είχε και αυτή διψήφια πτώση (-20,1%).

Νέα βαρέα επαγγελματικά οχήματα (HCV) 16t και άνω

Τον Ιούνιο του 2020, οι ταξινομήσεις στον τομέα των βαρέων φορτηγών της ΕΕ επλήγησαν σοβαρά (-55,6%), με την Εσθονία και τη Λετονία να καταγράφουν ποσοστιαία πτώση άνω του 80%. Οι τέσσερις μεγάλες αγορές της ΕΕ σημείωσαν επίσης αρνητικά αποτελέσματα, ιδίως η Γερμανία (-57,4%), η Ισπανία (-55,7%) και η Ιταλία (-51,8%). Διψήφια πτώση της ζήτησης και την Ελλάδα (-38,0%). Αντίθετα, η Κύπρος ήταν το μόνο κράτος μέλος της ΕΕ που σημείωσε ανάπτυξη τον περασμένο μήνα.

Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2019, 92.278 βαρέα φορτηγά ταξινομήθηκαν σε ολόκληρη την ΕΕ, μειωμένα κατά 44,2%% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Η ζήτηση μειώθηκε κατά 41,3% στη Γερμανία, ακολουθούμενη από τη Γαλλία (-40,6%), την Ισπανία (-37,3%) και την Ιταλία (-34,2%). Η χώρα μας σε αυτό το τμήμα βαρέων οχημάτων σημείωσε αύξηση της ζήτησης συνολικά το εξάμηνο κατά 17,4%.

Νέα μεσαία και βαρέα επαγγελματικά οχήματα (MHCV) άνω των 3,5 t

Τον Ιούνιο του 2020, η ζήτηση για νέα φορτηγά σε ολόκληρη την ΕΕ μειώθηκε για δωδέκατο συνεχή μήνα. Οι ταξινομήσεις υποδιπλασιάστηκαν (-54,3%), από 43.876 μονάδες τον Ιούνιο του 2019 σε 20.064 μονάδες τον περασμένο μήνα. Η Γερμανία – η κορυφαία αγορά οχημάτων αυτού του τύπου – σημείωσε υψηλότερη ποσοστιαία μείωση (-56,4%) από ό,τι τον Μάιο. Η Ισπανία (-54,7%), η Ιταλία (-48,3%) και η Γαλλία (-33,8%) αντιμετώπισαν παρόμοια πτώση στη ζήτηση, όπως και η χώρα μας (-31,3%).

Κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους, στην ΕΕ καταγράφηκαν συνολικά 115.224 νέες ταξινομήσεις φορτηγών, ή 42,0% λιγότερες από την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους. Οι τέσσερις μεγάλες αγορές της ΕΕ συρρικνώθηκαν σημαντικά: Γαλλία (-39,4%), Γερμανία (-38,5%), Ισπανία (-36,2%) και Ιταλία (-33,7%). Η συνολική πορεία του εξαμήνου στην Ελλάδα ήταν θετική με αύξηση 21,3%.

Νέα μεσαία και βαρέα λεωφορεία και πούλμαν (MHBC) άνω των 3,5 t

Τον περασμένο μήνα, οι ταξινομήσεις λεωφορείων και πούλμαν μειώθηκαν κατά 41,5% στην ΕΕ, καταγράφοντας ελαφρά βελτίωση σε σύγκριση με εκείνη του Μαΐου (-56,5%). Μόνο τρεις από τις 27 αγορές της ΕΕ σημείωσαν θετικά αποτελέσματα τον Ιούνιο του 2020: Κύπρος, Λουξεμβούργο και Σλοβακία. Οι άλλες 24 αγορές, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγάλων, υπέστησαν όλες διψήφια ποσοστιαία πτώση τον Ιούνιο, το ίδιο και η Ελλάδα (-58,7%)

Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2020, η ζήτηση για λεωφορεία και πούλμαν σε ολόκληρη την ΕΕ μειώθηκε κατά 35,1%, με 12,508 νέες ταξινομήσεις οχημάτων στην περιοχή. Οι ταξινομήσεις μειώθηκαν περισσότερο από το ήμισυ στην Ισπανία (-52,3%), λίγο λιγότερο στην Ελλάδα (-46,1%) ενώ η Ιταλία (-21,3%), η Γερμανία (-19,2%) και η Γαλλία (-18,9%) παρουσίασαν πιο μέτρια πτώση μέχρι στιγμής φέτος.

Μειώνεται ο ρυθμός επιβράδυνσης της ζήτησης στα επαγγελματικά

Προηγούμενο άρθροH νέα υβριδική BMW X2 xDrive25e
Επόμενο άρθροΗ Kia λανσάρει εταιρεία κινητικότητας EV