Πράσινο Ταμείο: Πρόσκληση στους Δήμους για τη Φόρτιση

Μέχρι τις 30 Ιουνίου παρατείνεται η καταληκτική ημερομηνία εκπόνησης για τα Σχέδια Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων των Δήμων που έληγε στις 31 Μαρτίου, για λόγους που σχετίζονται με τις συνέπειες της πανδημίας, όπως ανακοίνωσε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Παράλληλα και σε συνέχεια του Οδικού Χάρτη για τη χωροθέτηση των σημείων επαναφόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, το ΥΠΕΝ με ερμηνευτική εγκύκλιο διευκολύνει τους Δήμους στην κατάρτιση των Σχεδίων Φόρτισης (ΣΦΗΟ). Η ανάπτυξη δικτύων φόρτισης σε όλη τη χώρα αποτελεί βασικό άξονα για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης και την καθιέρωση των «πράσινων» μετακινήσεων, ώστε να καταστούν οι πόλεις κλιματικά ουδέτερες.

Με την ερμηνευτική εγκύκλιο για την εφαρμογή των «Τεχνικών Οδηγιών για τα Σχέδια Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (ΣΦΗΟ)» (ΥΠΕΝ/ΔΜΕΑΑΠ/93764/396), διευκρινίζονται τα συγκεκριμένα βήματα και οι τεχνικές προδιαγραφές, με στόχο την ταχεία χωροθέτηση θέσεων στάθμευσης και φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων σε όλη την επικράτεια.

Παράλληλα, εξασφαλίζεται ότι η ανάπτυξη του δικτύου στη συνέχεια θα γίνει με ισορροπημένο τρόπο εντός των διοικητικών ορίων κάθε Δήμου, δημιουργώντας ένα ολοκληρωμένο και χρηστικό δίκτυο για την εξυπηρέτηση κατοίκων και επισκεπτών.

Ειδικότερα, με την ερμηνευτική εγκύκλιο, αποσαφηνίζονται οι όροι και καθορίζονται κοινές τεχνικές προδιαγραφές, προκειμένου να διευκολυνθούν οι Δήμοι στην εκπόνηση των Σχεδίων και την αξιολόγηση των εναλλακτικών σεναρίων χωροθέτησης δημοσίως προσβάσιμων σημείων επαναφόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων.

Όπως ορίζεται, η κατάρτιση των ΣΦΗΟ αφορά στη χωροθέτηση θέσεων στάθμευσης και κατάλληλων συσκευών που επιτρέπουν φόρτιση ηλεκτρικού οχήματος (Η/Ο) κανονικής ή υψηλής ισχύος σε:

  • Υφιστάμενους υπαίθριους ή στεγασμένους δημοτικούς χώρους στάθμευσης
  • Υφιστάμενες παρόδιες θέσεις στάθμευσης, ελεύθερες και ελεγχόμενες ,σε πολεοδομικά κέντρα των Δήμων, περιοχές αυξημένης επίσκεψης, πυκνοδομημένες αστικές περιοχές
  • Νέους υπαίθριους/στεγασμένους χώρους ή παρόδιες θέσεις στάθμευσης που χωροθετούνται με σκοπό την εγκατάσταση σημείων φόρτισης Η/Ο
  • Τερματικούς σταθμούς και επιλεγμένα σημεία των δημοτικών/αστικών συγκοινωνιών
  • Χώρους εξυπηρέτησης τουριστικών λεωφορείων
  • Χώρους εξυπηρέτησης Η/Ο τροφοδοσίας
  • Καθορισμένες πιάτσες ταξί
  • Χώρους στάθμευσης οχημάτων ΑμεΑ
  • Δημοτικές εγκαταστάσεις πέραν των υποχρεωτικά προβλεπόμενων βάσει της κείμενης νομοθεσίας

Με την ερμηνευτική εγκύκλιο, μεταξύ άλλων, αποσαφηνίζονται:

  • Ο συσχετισμός των ΣΦΗΟ με όλα τα στάδια του χωρικού σχεδιασμού
  • Η δυνατότητα δημιουργίας ευρύτερου Φορέα Εκπόνησης ΣΦΗΟ, ειδικότερα για τις νησιωτικές περιοχές
  • Ο τρόπος σύνταξης και αξιολόγησης των εναλλακτικών σεναρίων χωροθέτησης των φορτιστών
  • Οι διαδικασίες συνεργασίας του Δήμου με τον Διαχειριστή του Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ)
  • Ο τρόπος συλλογής, καταγραφής των δεδομένων της υφιστάμενης κατάστασης και απεικόνισης του στα ψηφιακά αρχεία στο στάδιο της Ανάλυσης
  • Οι τεχνικές προδιαγραφές των ψηφιακών αρχείων – δημιουργίας χαρτών των ΣΦΗΟ
  • Ο τρόπος ιεράρχησης των προτεραιοτήτων για τμηματική υλοποίηση των ΣΦΗΟ εντός 3ετίας, καθώς και εντός 5ετίας
  • Τα χαρακτηριστικά του υφιστάμενου δικτύου ενέργειας και οι τεχνικές προδιαγραφές για την  επιλογή των σημείων χωροθέτησης και τοποθέτησης των φορτιστών

Φωτογραφία: Kia (e-Niro)

Προηγούμενο άρθροŠkoda KUSHAQ, ένα μοντέλο για την ινδική αγορά
Επόμενο άρθροΗ Seagull επιλέγει e-NV200 για τον στόλο της