Οι μάρκες στην Ελλάδα τον Ιούλιο 2023 διαμόρφωσαν μια διαφορετική εικόνα από αυτή του επταμήνου, ωστόσο στην Ευρώπη η εικόνα είναι διαφορετική.
Τον Ιούλιο του 2023, όπως και συνολικά το επτάμηνο, πρώτη μάρκα στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΣΕΑΑ, παραμένει η Toyota, αυξάνοντας μάλιστα τις ταξινομήσεις της κατά 28,3% τον Ιούλιο και 7,1% το επτάμηνο. Από εκεί και πέρα υπάρχουν κάποιες διαφοροποιήσεις. Η Opel παραμένει δεύτερη το επτάμηνο αλλά βρίσκεται στην πέμπτη θέση του Ιουλίου, παρά το γεγονός ότι κατέγραψε 3,2% αύξηση. Η συνολική της, όμως πορεία το επτάμηνο ήταν αυξημένη κατά 94,1% καταλαμβάνοντας το 9,4% της αγοράς. Στη δεύτερη θέση τον Ιούλιο πέρασε η Peugeot, η οποία είναι τρίτη το επτάμηνο.
Η Citroen, περιλαμβανομένης της DS, βρίσκεται στην τέταρτη θέση του επταμήνου, αλλά μοιράζεται την όγδοη θέση με την Kia τον Ιούλιο, με 582 μονάδες εκάστη. Στην τέταρτη θέση του Ιουλίου ανέβηκε η Hyundai, που είναι πέμπτη το επτάμηνο. Έκτη τον Ιούλιο είναι η Suzuki, αλλά όγδοη το επτάμηνο. Στην έβδομη θέση του Ιουλίου η Volkswagen, που έρχεται έκτη το επτάμηνο. Ένατη τον Ιούλιο είναι η Mercedes, η οποία ωστόσο είναι 13η το επτάμηνο. Στην έναντη θέση του επταμήνου είναι η BMW, που βρέθηκε 13η τον Ιούλιο. Την πρώτη δεκάδα του Ιουλίου κλείνει η Renault, που βρίσκεται 12η το επτάμηνο.
Από πλευράς μαρκών στην Ευρώπη, σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEA, το επτάμηνο του 2023 εξακολουθεί να κυριαρχεί η Volkswagen, που αύξησε τις ταξινομήσεις της κατά 21% (814.094 μονάδες) και κατέλαβε το 10,7% της αγοράς. Δεύτερη η Toyota, με 6,4% της αγοράς (487.449 μονάδες) και τρίτη η Audi με 5,7% (436.900). Ακολουθούν η BMW, με 5,4% της αγοράς (410.931), η Renault με 5,3% (403.807) και η Peugeot, με επίσης 5,3% (403.772). Στην έβδομη θέση η Skoda με 5,2% (399.329) και στη συνέχεια η Mercedes με 5,1% (389.363), η Kia με 4,6% (353.856) και η δεκάδα κλείνει με την Dacia, που κατέχει το 4,4% της αγοράς του επταμήνου (337.806).
Στην επόμενη δεκάδα η Hyundai με 4,2% (318.159) και η Ford επίσης με 4,2% (317.225), η Opel με 3,6% (276.633), Fiat και Abarth με 3% (231.567), η Citroen με 2,9% (221.882), η Tesla με 2,7% (204.997), η Nissan με 2,2% (170.589) και η Volvo επίσης με 2,2% (165.543). Η δεύτερη δεκάδα κλείνει με τις Seat 2,1% (156.085) και Cupra 1,5% (110.618).
Τα μοντέλα
Καθώς η στροφή προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξακολουθεί να αποτελεί προτεραιότητα για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, ορισμένοι κατασκευαστές χρησιμοποιούν τις εξελισσόμενες συνθήκες της αγοράς προς όφελός τους, ιδίως ο Όμιλος Volkswagen, επισημαίνει η ανάλυση της JATO Dynamics. Επί του παρόντος, η ανάπτυξη του ομίλου οφείλεται κυρίως σε μοντέλα ICE (κινητήρες εσωτερικής καύσης) και PHEV (plug-in υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα), όπως τα Skoda Octavia, Volkswagen Tiguan, Polo, Audi A3 και Cupra Formentor.
Από πλευράς μοντέλων, το Volkswagen ID.4 ήταν το BEV με τις περισσότερες πωλήσεις του κατασκευαστή τον Ιούλιο. Ωστόσο, κατέλαβε μόνο την 8η θέση συνολικά κατά τη διάρκεια του μήνα και ήταν το 13ο best seller την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουλίου 2023. Ο αναλυτής της JATO Dynamics, Felipe Munoz, σημείωσε: «Ο Γερμανός κατασκευαστής κέρδισε 0,8 μονάδες μεριδίου τον Ιούλιο, αυξάνοντας έως και 27,49% τις πωλήσεις του – σημειώνοντας το υψηλότερο μηνιαίο μερίδιο αγοράς σε δύο χρόνια. Είναι ενδιαφέρον ότι οι μεγάλοι κατασκευαστές – όπως η VW, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής στην Ευρώπη – εξακολουθούν να βασίζονται σε παραδοσιακά μοντέλα κινητήρων εσωτερικής καύσης για να τονώσουν αυτή την ανάπτυξη».
Η κατάταξη ανά μοντέλο παρουσίασε σημαντικές αλλαγές, με το Volkswagen T-Roc να καταλαμβάνει την πρώτη θέση όπως και πέρυσι. Παρά το γεγονός ότι ήταν το κορυφαίο μοντέλο, παρουσίασε μείωση 5% σε όγκο. Το Dacia Sandero κατέλαβε τη δεύτερη θέση και παρέμεινε σε παρόμοια θέση με τον Ιούλιο του 2022 και το Volkswagen Golf κατέλαβε την τρίτη θέση – την καλύτερη θέση που έχει εξασφαλίσει μέχρι στιγμής φέτος. Η ανάπτυξή του οφείλεται τόσο στις βενζινοκίνητες εκδόσεις του, όσο και στις ταξινομήσεις επιχειρήσεων/στόλου.
Άλλες κορυφαίες επιδόσεις ήταν τα Renault Clio, Skoda Octavia και Ford Puma. Μεταξύ των πιο πρόσφατων μοντέλων, το Renault Austral προηγήθηκε με 6.103 μονάδες, καθιστώντας το τέταρτο προϊόν με τις περισσότερες πωλήσεις της Renault και ξεπερνώντας σχεδόν το Arkana με 6.138 μονάδες. Το MG 4 ήταν το τέταρτο BEV με τις μεγαλύτερες πωλήσεις του μήνα με 5.890 μονάδες, μπροστά από τους άμεσους ανταγωνιστές του – Volkswagen ID.3 και Renault Megane με 4.241 και 3.380 μονάδες αντίστοιχα.
Το Jeep Avenger έγινε το νέο top-seller της μάρκας, καταγράφοντας σχεδόν 4.000 μονάδες. Εν τω μεταξύ, η BMW πούλησε 3.461 από το μοντέλο της iX1, και έγινε το πιο δημοφιλές BEV της μάρκας. Η Toyota κατέγραψε 2.813 μονάδες Corolla Cross, που ήταν σημαντικά χαμηλότερο από τον όγκο της Corolla στις 11.527 μονάδες, σύμφωνα με την ανάλυση της JATO Dynamics.
Τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα
Στα BEV στην ευρωπαϊκή αγορά τον Ιούλιο η πρώτη δεκάδα αποτελείται από τα Tesla Model Y, Volkswagen ID.4, Skoda Enyaq, MG4, Tesla Model 3, Dacia Spring, Fiat 500, Volkswagen ID.3, Polestar 2 και Cupra Born. Στα PHEV την πρώτη δεκάδα διαμορφώνουν τα Ford Kuga, Volvo XC60, Volvo XC40, Kia Sportage, Cupra Formentor, Volkswagen Tiguan, Hyundai Tucson, Mercedes GLC, BMW X1 και Mercedes C-Class.
Στα ηλεκτροκίνητα (BEV‐PHEV) στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΣΕΑΑ, ο απόλυτος κυριάρχος εξακολουθεί να είναι το Volvo XC40 με 668 μονάδες το επτάμηνο. Στα πρώτα 10 μοντέλα BEV περιλαμβάνονται δύο Tesla, το Model Y με 556 μονάδες και το Model 3 με 296. Στην τρίτη, τέταρτη και πέμπτη θέση τα Peugeot 208 με (237 μονάδες), Citroen C4 (228) και Opel Corsa (225). Ακολουθούν τα Volkswagen ID.3 (193), Opel Mokka (155), Mercedes EQA (149), Fiat 500 (138) και Volkswagen ID.4 (100).
Στα PHEV πρώτο αναδεικνύεται το Mercedes GLA‐Series (428 μονάδες) και ακολουθούν τα BMW X1‐Series (331), Jeep Compass (320), Volvo XC60 (216), Mercedes GLC‐Series (167), Peugeot 3008 (147), Audi Q3 (144), Ford Kuga (109), Citroen C5 Aircross (108) και η πρώτη δεκάδα κλείνει με το DS4 (105).