Ο Πρόεδρος της Γαλλίας, Emmanuel Macron, ανακοίνωσε σήμερα (26 Μαΐου) ένα σχέδιο 8 δισ. ευρώ για τη στήριξη της αυτοκινητοβιομηχανίας της χώρας που επλήγη σοβαρά από την κρίση του κορωνοϊού.
“Το κράτος παρέχει περισσότερα από 8 δισ. ευρώ σε βοήθεια στον τομέα”, δήλωσε ο Emmanuel Macron, μετά από επίσκεψη στο εργοστάσιο κατασκευής εξοπλισμού για ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Valeo, στο Pas-de-Calais στη βόρεια Γαλλία. Ο κ. Macron συναντήθηκε με εκπροσώπους του κλάδου και συνδικάτα στο προεδρικό μέγαρο πριν από την επίσκεψη αυτή.
Ο στόχος είναι να καταστεί η Γαλλία κορυφαίος παραγωγός καθαρών οχημάτων στην Ευρώπη, με ένα εκατομμύριο ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα να παράγονται ετησίως από το 2025, όπως δήλωσε. “Η χώρα μας πρέπει να ενσωματώσει αυτήν την πρωτοποριακή τεχνολογία”, είπε. “Δεν χρειάζεται μόνο να σώσουμε (τον κλάδο) αλλά να τον μεταμορφώσουμε”.
Το νέο σχέδιο περιλαμβάνει κρατικές επιδοτήσεις για να ενθαρρύνει τους καταναλωτές να απορρίψουν τα παλιά αυτοκίνητά τους και να αγοράσουν μοντέλα χαμηλότερων εκπομπών και μακροπρόθεσμες επενδύσεις σε καινοτόμες τεχνολογίες.
Έτσι, ο κ. Macron ανακοίνωσε ότι από την επόμενη εβδομάδα, καταναλωτές και επιχειρήσεις μπορούν να λάβουν έως και 7.000 ευρώ ως επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου στο πλαίσιο του “ιστορικού” σχεδίου που παρουσιάστηκε.
“Η χώρα μας δεν θα ήταν η ίδια χωρίς τις μεγάλες μάρκες της – Renault, Peugeot, Citroen”, δήλωσε ο κ. Macron.
Το σχέδιο των 8 δισ. ευρώ δεν περιλαμβάνει την εγγύηση δανείου ύψους 5 δισ. ευρώ που συζητείται για τη Renault ή τα χρήματα για πληρωμές προσωρινής ανεργίας σε εργαζόμενους αυτοκινήτων.
Η Renault αναμένεται να ανακοινώσει ένα σχέδιο περικοπής κόστους 2 δισ. περίπου στα συνδικάτα αυτή την εβδομάδα και ο κ. Macron δήλωσε ότι η εγγύηση δανείου της Renault εξαρτάται από το άνοιγμα δύο βασικών γαλλικών εργοστασίων.
Ο κ. Macron συναντήθηκε με εκπροσώπους του κλάδου και συνδικάτα στο Elysee την Τρίτη το πρωί, και στη συνέχεια ανακοίνωσε το επενδυτικό σχέδιο σε επίσκεψη στον προμηθευτή Valeo, ο οποίος κατασκευάζει εξοπλισμό για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, στο εργοστάσιό του στη βόρεια Γαλλία.
Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία απασχολεί 400.000 ανθρώπους και αποτελεί μεγάλο μέρος του κατασκευαστικού τομέα χώρας.
Το σχέδιο στήριξης έρχεται σε μια κρίσιμη στιγμή για την αυτοκινητοβιομηχανία Renault. Πρόσφατα, ο υπουργός Οικονομικών της Γαλλίας προειδοποίησε ότι διακυβεύεται η επιβίωση της εταιρείας. Η Renault και η Nissan έχουν προγραμματίσει ανακοίνωση στις 27 Μαΐου, σχετικά με το μέλλον της συμμαχίας τους.
Το PSA Groupe (Peugeot – Citroen – DS – Opel), μπήκε στην κρίση σε καλύτερη κατάσταση, μετά από χρόνια περικοπής κόστους υπό τον CEO Carlos Tavares. Η PSA ανέφερε ρεκόρ κερδών πέρυσι, αλλά σημειώνει και αυτή πτώση των πωλήσεων εν μέσω της κρίσης του κορωνοϊού. Παράλληλα, ως γνωστόν, βρίσκεται στη διαδικασία συγχώνευσης με τη Fiat Chrysler Automobiles για να δημιουργήσει την τέταρτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο. Το γαλλικό κράτος κατέχει μερίδιο 12% στην PSA μέσω της κρατικής τράπεζας επενδύσεων.
Το video από το Youtube