H LeasePlan, κορυφαία εταιρεία Car-as-a-Service (παροχής αυτοκινήτου ως υπηρεσία), δημοσίευσε τον ετήσιο Δείκτη Κόστους Αυτοκινήτου (Car Cost Index), σύμφωνα με τον οποίο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν πιο ανταγωνιστικό κόστος χρήσης από ποτέ σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες.

Ο Δείκτης αποκαλύπτει ότι για το 2019 η Ελλάδα είναι η πιο οικονομική χώρα για να οδηγεί κάποιος αυτοκίνητο, καθώς έχει το χαμηλότερο μέσο μηνιαίο κόστος χρήσης (440 ευρώ) σε σύγκριση με άλλες 18 ευρωπαϊκές χώρες. Το ίδιο ισχύει για το κόστος χρήσης ηλεκτρικού αυτοκινήτου στην Ελλάδα για το οποίο το μέσο μηνιαίο κόστος χρήσης είναι 656 ευρώ, το χαμηλότερο σε σύγκριση με τις υπόλοιπες 18 ευρωπαϊκές χώρες που περιλαμβάνονται στο ετήσιο Car Cost Index.

Το Car Cost Index της LeasePlan αποτελεί μια γενική ανάλυση του κόστους χρήσης ενός μικρού έως μεσαίου μεγέθους αυτοκινήτου σε 18 ευρωπαϊκές χώρες: Αυστρία, Βέλγιο, Τσεχία, Δανία, Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, Ιταλία, Ολλανδία, Νορβηγία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Σλοβακία, Ισπανία, Σουηδία, Ηνωμένο Βασίλειο. Στον υπολογισμό, συμπεριλαμβάνονται το κόστος καυσίμων, η απόσβεση, οι φόροι, η ασφαλιστική κάλυψη και το κόστος συντήρησης. Όλα τα κόστη έχουν υπολογιστεί κατά μέσο όρο από τα τρία πρώτα χρόνια χρήσης και προϋποθέτουν 20.000 χιλιόμετρα οδήγησης ετησίως. Τα δεδομένα βασίζονται σε συμβόλαια εταιρικής μίσθωσης και όχι ιδιωτικής. Επιπλέον, δεν περιλαμβάνονται τα έξοδα των εργαζομένων (όπως ο φόρος παροχής σε είδος, ο οποίος μπορεί να μειώσει σημαντικά το κόστος του καταναλωτή στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα).

Tex Gunning, CEO LeasePlan

Ο Tex Gunning, CEO της LeasePlan, δήλωσε σχετικά: “Το Car Cost Index της LeasePlan, δείχνει πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα γίνονται πιο προσιτά από ποτέ, ιδιαίτερα στη Βόρεια Ευρώπη, όπου τα κυβερνητικά κίνητρα έχουν θετικό αντίκτυπο. Ωστόσο, παρότι είναι θετικό το γεγονός ότι παρατηρούμε μείωση της διαφοράς σε άλλες χώρες, πρέπει να γίνουν ακόμη πολλά, προκειμένου ο καθένας να μπορεί να οδηγεί ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Παρατηρούμε ακόμη, μια τάση των υπεύθυνων χάραξης πολιτικής, να αφαιρούν κίνητρα σχετικά με τη χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων και αυτό θα καθυστερήσει σημαντικά τη μάχη ενάντια στην κλιματική αλλαγή και την κακή ποιότητα του αέρα στις πόλεις μας. Οι κυβερνήσεις σε όλη την Ευρώπη πρέπει να επιταχύνουν και να δεσμευτούν για μακροπρόθεσμα οικολογικά κίνητρα και έργα υποδομής που θα καταστήσουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα την πιο λογική επιλογή για όλους τους οδηγούς”.

Κωνσταντίνος Πετρούτσος, Διευθύνων Σύμβουλος της LeasePlan Hellas

Από την πλευρά του, ο Κωνσταντίνος Πετρούτσος, Διευθύνων Σύμβουλος της LeasePlan Hellas, δήλωσε τα εξής: “Είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι που η Ελλάδα αναδεικνύεται ως η πιο οικονομικά ελκυστική χώρα -μεταξύ των υπολοίπων ευρωπαϊκών- στην ηλεκτροκίνηση. Τα περιορισμένα κίνητρα και η δυσκολία στις υποδομές πολύ σύντομα θα αποτελεί παρελθόν και η ηλεκτροκίνηση θα είναι μια προσιτή και βιώσιμη επιλογή για όλους. Ως πρωτοπόροι και στη μίσθωση ηλεκτρικών αυτοκινήτων, πιστεύουμε ότι θα κάνουμε την ηλεκτρική οδήγηση μια ευκολότερη επιλογή για όλους τους οδηγούς μας”.

Μεταξύ των βασικών ευρημάτων από την ανάλυση του LeasePlan Car Cost Index 2019 περιλαμβάνονται τα εξής:

  • Το μέσο κόστος χρήσης ενός αυτοκινήτου ποικίλλει στην Ευρώπη, από 440 ευρώ το μήνα στην Ελλάδα έως 830 ευρώ το μήνα στη Νορβηγία. Ο μέσος όρος στην Ευρώπη συνολικά είναι 617 ευρώ το μήνα.
  • Για τα αυτοκίνητα με μηχανές εσωτερικής καύσης, το μεγαλύτερο μέρος του συνολικού κόστους προέρχεται από την απόσβεση (36%), και το υπόλοιπο από την φορολόγηση (20%), τα καύσιμα (18%), την ασφάλιση (13%), τη συντήρηση (9%) και τους τόκους (5%).
  • Για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η απόσβεση έχει μεγαλύτερο μερίδιο (52%), ωστόσο το κόστος αυτό αντισταθμίζεται με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας αντί για καύσιμο. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα επωφελούνται επίσης από χαμηλότερους φόρους και κόστος συντήρησης σε όλη την Ευρώπη.

Το συνολικό μηνιαίο κόστος χρήσης σε ευρώ, ανά χώρα και τύπο καυσίμου (ταξινομημένο κατά τιμή)

Ηλεκτρικό Βενζίνης Πετρελαίου
Ελλάδα 656 445 410
Ηνωμένο Βασίλειο 676 596 567
Γερμανία 804 587 576
Γαλλία 806 520 643
Ρουμανία 825 449 407
Πορτογαλία 833 527 595
Νορβηγία 833 851 821
Σλοβακία 834 446 486
Σουηδία 846 644 598
Τσεχία 847 461 515
Αυστρία 854 567 549
Ελβετία 858 613 632
Ολλανδία 872 783 937
Δανία 900 760 762
Βέλγιο 959 632 691
Ιταλία 974 794 683
Ισπανία 991 538 591
Πολωνία 995 477 562
Μ.Ο. 854 594 613
Προηγούμενο άρθροΤα escooters της hive ανεβαίνουν στη Θεσσαλονίκη
Επόμενο άρθροFCA What’s Behind: Δαμάζοντας τον Αίολο