Το Volvo Group, η Daimler Truck και το Traton Group συνήψαν συμφωνία για κοινοπραξία ευρωπαϊκού δικτύου φόρτισης υψηλών επιδόσεων.

Οι τρεις κορυφαίοι κατασκευαστές επαγγελματικών οχημάτων Volvo Group, Daimler Truck και Traton Group υπέγραψαν δεσμευτική συμφωνία για τη δημιουργία κοινοπραξίας για εγκατάσταση και λειτουργία δημοσίου δικτύου φόρτισης υψηλής απόδοσης βαρέων φορτηγών μεγάλων αποστάσεων και πούλμαν μπαταρίας στην Ευρώπη. Σύμφωνα με την ανακοίνωση, οι εταιρείες δεσμεύονται να ξεκινήσουν και να επιταχύνουν την απαραίτητη δημιουργία υποδομής φόρτισης για τον αυξανόμενο αριθμό χρηστών ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη και να συμβάλουν στις κλιματικά ουδέτερες μεταφορές έως το 2050. Η δημιουργία κοινοπραξίας υπόκειται σε ρυθμιστικές εγκρίσεις.

Η σχεδιαζόμενη κοινοπραξία — που θα ανήκει εξίσου στα τρία μέρη — έχει προγραμματιστεί να λειτουργήσει το 2022, μετά την ολοκλήρωση των διαδικασιών έγκρισης. Οι συμβαλλόμενοι δεσμεύονται να επενδύσουν 500 εκατομμύρια ευρώ, κάτι που αποτελεί την μεγαλύτερη επένδυση υποδομής φόρτισης στην ευρωπαϊκό κλάδο βαρέων φορτηγών μέχρι σήμερα. Το σχέδιο προβλέπει την εγκατάσταση και λειτουργία τουλάχιστον 1.700 σημείων φόρτισης, πράσινης ενέργειας, υψηλής απόδοσης, σε αυτοκινητόδρομους, καθώς και σε κόμβους logistics και κύριων προορισμών, εντός πέντε ετών από την ίδρυση της κοινοπραξίας. Ο αριθμός των σημείων φόρτισης θα αυξηθεί σημαντικά με την πάροδο του χρόνου, μέσω αναζήτησης πρόσθετων συνεργατών και δημόσιας χρηματοδότησης. Η μελλοντική κοινοπραξία πρόκειται να λειτουργήσει με δική της εταιρική ταυτότητα και θα εδρεύει στο Άμστερνταμ. Θα βασίζεται στην ευρεία εμπειρία και γνώση των ιδρυτικών της συνεργατών του κλάδου φορτηγών βαρέως τύπου.

Θα λειτουργήσει ως καταλύτης και θα διευκολύνει την υλοποίηση της Πράσινης Συμφωνίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης για εμπορευματικές μεταφορές ουδέτερων εκπομπών άνθρακα έως το 2050 — παρέχοντας την απαραίτητη υποδομή και διαθέτοντας πράσινη ενέργεια στα σημεία φόρτισης. Η κοινοπραξία του Volvo Group, της Daimler Truck και του Traton Group ανταποκρίνεται στην επείγουσα ανάγκη δικτύου φόρτισης υψηλής απόδοσης, προς υποστήριξη των εταιρειών φορτηγών στη μετάβασή τους σε λύσεις ουδέτερων εκπομπών CO2, ειδικά για μεταφορές βαρέως τύπου, μεγάλων αποστάσεων. Η υποδομή φόρτισης υψηλής απόδοσης για μεταφορές φορτηγών μεγάλων αποστάσεων, αποτελεί οικονομικά αποδοτικό τρόπο για ταχεία και σημαντική μείωση εκπομπών. Πρόκειται για σημαντικό ξεκίνημα για επιτυχή χρήση βαρέων φορτηγών και πούλμαν ουδέτερων εκπομπών CO2.

Ο Martin Lundstedt, Πρόεδρος και CEO  του Volvo Group δήλωσε: «Περνάμε από τα λόγια στη δράση και αυτή η προγραμματισμένη κοινοπραξία με την Daimler Truck και το Traton Group αποτελεί σημαντικό βήμα στη διαμόρφωση ενός κόσμου στον οποίο θέλουμε να ζήσουμε. Καινοτόμες συνεργασίες όπως αυτή θα επιτρέψουν την τόσο αναγκαία αλλαγή προς όφελος των πελατών μας και ολόκληρου του κλάδου. Πρόκειται για ιστορικό ορόσημο στον μετασχηματισμό των μεταφορών άνευ ορυκτών και σημαντική εξέλιξη, που δείχνει τη δέσμευση του Volvo Group για μηδενικές εκπομπές αερίων θερμοκηπίου έως το 2040 και στόλο μηδενικών εκπομπών έως το 2050 το αργότερο».

Ο Martin Daum, CEO  της Daimler Truck δήλωσε: «Η σημερινή ανακοίνωση αποτελεί σπουδαίο γεγονός για τον κλάδο των μεταφορών και την κοινωνία, καθώς τονίζει την ισχυρή δέσμευση όλων των εταίρων να καταστήσουν πραγματικότητα τα φορτηγά ουδέτερων εκπομπών CO2. Είναι αξιοσημείωτο πως τρεις σκληροί ανταγωνιστές του κλάδου φορτηγών και της τεχνολογίας οχημάτων αναλαμβάνουν από κοινού δράση για δημιουργία της απαραίτητης υποδομής φόρτισης. Από κοινού με το Volvo Group και το Traton Group, επιθυμούμε να στείλουμε σαφές μήνυμα σε όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη να ακολουθήσουν το παράδειγμά μας και να δράσουν άμεσα».

Ο Christian Levin, CEO του Traton Group δήλωσε:«Είμαστε της άποψης πως εμείς, ως Traton Group, με τις μάρκες μας Scania και MAN, καθώς και ο κλάδος επαγγελματικών οχημάτων στο σύνολό του, θα αποτελέσουμε μέρος της λύσης για έναν κόσμο ουδέτερου CO2. Η συνεργασία με ισχυρούς ανταγωνιστές, όπως η Daimler Truck και το Volvo Group, ίσως φαίνεται ασυνήθιστη. Ωστόσο, το θέμα είναι κρίσιμο και αυτή η μοναδική συνεργασία θα μας επιτρέψει να υλοποιήσουμε ταχύτερα και πιο επιτυχημένα τον μετασχηματισμό που απαιτείται προς αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Η κοινοπραξία μας θα αποτελέσει ισχυρή ώθηση για ταχεία εξέλιξη των ηλεκτρικών φορτηγών και πούλμαν μπαταρίας, των πλέον αποτελεσματικών και βιώσιμων λύσεων μεταφοράς».

Οι τρεις εταίροι θεωρούν πως αυτό αποτελεί σημαντική εξέλιξη του κλάδου μεταφορών για μείωση των εκπομπών άνθρακα — και για άλλους κλάδους που θα επωφεληθούν με διάφορους τρόπους. Μια πρόσφατη έκθεση του κλάδου* ζητά έως και 15.000 σημεία δημόσιας φόρτισης και κύριων προορισμών, υψηλής απόδοσης, το αργότερο έως το 2025 και έως 50.000 σημεία φόρτισης υψηλής απόδοσης, το αργότερο έως το 2030. Επομένως, η διαδικασία έναρξης συνιστά έκκληση για δράση προς όλους τους άλλους παράγοντες του κλάδου, καθώς και τις κυβερνήσεις και τους αρμόδιους χάραξης πολιτικής, για κοινή προσπάθεια ταχείας ανάπτυξης του απαραίτητου δικτύου φόρτισης, για να συμβάλουν στην επίτευξη των κλιματικών στόχων. Σε ένα σαφές μήνυμα προς όλους τους ενδιαφερόμενους, το δίκτυο φόρτισης των τριών εταίρων θα είναι ανοιχτό και προσβάσιμο σε όλα τα επαγγελματικά οχήματα στην Ευρώπη, ανεξαρτήτως μάρκας.

Πελατοκεντρική προσέγγιση, με διάφορες εφαρμογές

Θα εξεταστούν διάφορες εφαρμογές, με επίκεντρο τις ανάγκες των πελατών. Οι εταιρείες διαχείρισης στόλων ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας θα μπορούν να χρησιμοποιούν την ταχυφόρτιση, προσαρμοσμένη στην ευρωπαϊκή υποχρεωτική 45λεπτη περίοδο ανάπαυσης των μεταφορών μεγάλων αποστάσεων — άμεσης προτεραιότητας της μελλοντικής κοινοπραξίας — και την νυκτερινή φόρτιση.

Συνεργάτες στην κοινοπραξία, αλλά ανταγωνιστές σε όλους τους άλλους τομείς

Το Volvo Group, η Daimler Truck και το Traton Group θα κατέχουν ίσα μερίδια στην κοινοπραξία, αλλά θα εξακολουθήσουν να είναι ανταγωνιστές σε όλους τους άλλους τομείς.

Προηγούμενο άρθροTo νέο, εξηλεκτρισμένο, M-Sport Ford Puma Rally1
Επόμενο άρθροΗ Citroën παραδίδει το πρώτο της ë-Jumpy Hydrogen