κατευθυντήριες αρχές για επανέναρξη της αυτοκινητοβιομηχανίας

Καθώς η Ευρώπη αντιμετωπίζει τις επιπτώσεις του COVID-19 στους τομείς της υγείας, τον κοινωνικό και τον οικονομικό, η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) θέτει τέσσερις κατευθυντήριες αρχές για την επιτυχή επανέναρξη της αυτοκινητοβιομηχανίας, η οποία είναι ζωτικής σημασίας για την ευρύτερη οικονομική ανάκαμψη της περιοχής.

Είναι προς το συμφέρον της Ευρώπης ο βασικός στρατηγικός αυτός τομέας όχι μόνον να ανακάμψει, αλλά και να αναζωογονηθεί προκειμένου να συμβάλει στη βιομηχανική στρατηγική της ΕΕ, στην Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία, καθώς και στην παγκόσμια καινοτόμο πρωτοπορία της”, δήλωσε ο Eric-Mark Huitema, Γενικός Διευθυντής της ACEA, η οποία εκπροσωπεί 16 κύριους κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών, βαν και λεωφορείων στην Ευρώπη.

Οι τέσσερις κατευθυντήριες αρχές είναι:

  1. Καθορισμός συντονισμένης στρατηγικής για την ασφαλή επανέναρξη της παραγωγής οχημάτων το συντομότερο δυνατόν

Μόλις τελειώσει η κρίση είναι ζωτικής σημασίας, τόσο οι κατασκευαστές, όσο και οι προμηθευτές, να μπορέσουν να λειτουργήσουν τα εργοστάσια τους γρήγορα και ταυτόχρονα σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού και σε όλες τις χώρες. Διαφορετικά, θα είναι αδύνατη η επιστροφή σε παραγωγή πλήρους κλίμακας. Συνεπώς, η ACEA ζητά την υποστήριξη της ΕΕ για συντονισμένη επανέναρξη δραστηριοτήτων και επενδύσεων στο σύνολο της αλυσίδας εφοδιασμού.

“Κορυφαία προτεραιότητα αποτελεί η προστασία της υγείας όλων όσοι εργάζονται στον κλάδο του αυτοκινήτου”, δήλωσε ο κ. Huitema. “Για τον σκοπό αυτό, χρειαζόμαστε σαφήνεια σχετικά με τους κανόνες υγείας και ασφάλειας κάθε χώρας για έναρξη της παραγωγής”.

  1. Τόνωση της ζήτησης αγοράς για όλες τις κατηγορίες οχημάτων

Huitema: “Καθώς η Ευρώπη επιθυμεί να επανεκκινήσει την οικονομία της, θα είναι ζωτικής σημασίας οι καθαρές οδικές μεταφορές και η κινητικότητα να καταστούν προσιτές σε όλους. Δεδομένης της εύθραυστης οικονομικής κατάστασης, ωστόσο, πολλοί καταναλωτές και επαγγελματίες μεταφορείς δεν θα μπορούν να αγοράσουν νέα οχήματα”. Ως εκ τούτου, θα χρειαστούν συστήματα ανανέωσης στόλου για όλες τις κατηγορίες οχημάτων της ΕΕ που θα βοηθήσουν στην επανέναρξη της ζήτησης για τις τελευταίες τεχνολογίες οχημάτων.

  1. Αποδέσμευση εγκρίσεων τύπου και ταξινομήσεων οχημάτων τελευταίας τεχνολογίας

Το σημερινό αδιέξοδο του κλάδου, των τεχνικών υπηρεσιών και των εθνικών αρχών έγκρισης τύπου διαταράσσει ευλόγως την έγκριση ή την “αναγνώριση” νέων οχημάτων, πράγμα που σημαίνει πως δεν μπορούν να πωληθούν. Ομοίως, εάν οι αρχές ταξινόμησης οχημάτων παραμένουν κλειστές, οι επιχειρήσεις και οι πελάτες δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα νέα οχήματά τους. Επομένως, η ACEA καλεί τις αρχές των κρατών μελών της ΕΕ να επιταχύνουν τη διαδικασία έγκρισης τύπου και ταξινόμησης οχημάτων στο μέγιστο δυνατό βαθμό, δεδομένων των υφιστάμενων περιορισμών.

  1. Επιτάχυνση των επενδύσεων σε υποδομές επαναφόρτισης και ανεφοδιασμού

Ένα δίκτυο υποδομών φόρτισης και ανεφοδιασμού πανευρωπαϊκού επιπέδου θα αποτελέσει σημαντική δικλείδα ανανέωσης του στόλου με τρόπο φιλικό προς το περιβάλλον, σύμφωνα με την ACEA.

Προηγούμενο άρθροΗ αγορά επιβατικών αυτοκινήτων της ΕΕ: -55,1% τον Μάρτιο
Επόμενο άρθροCOVID-19: Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ξαναρχίζουν την παραγωγή