Τον Απρίλιο του 2021, η αγορά επαγγελματικών οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση παρουσίασε καλές επιδόσεις, καταγράφοντας αύξηση νέων ταξινομήσεων κατά 179,2%, στις 171.283 μονάδες συνολικά.

Η πολύ χαμηλή βάση πωλήσεων του περασμένου έτους ήταν ο κύριος λόγος αυτής της ανάπτυξης, καθώς ο Απρίλιος 2020 ήταν ο πρώτος πλήρης μήνας περιορισμών κορωνοϊού. Ως εκ τούτου, πολλά τριψήφια ποσοστά αύξησης σημειώθηκαν σε ολόκληρη την περιοχή τον περασμένο μήνα, συμπεριλαμβανομένων τριών από τις τέσσερις βασικές αγορές: Ιταλία (+ 642,3%), Ισπανία (+ 547,3%) και Γαλλία (+ 412,9%). Με αύξηση 60,0%, η Γερμανία συνέβαλε επίσης σημαντικά στις συνολικές επιδόσεις της ΕΕ. Σχετικά χαμηλότερη η αύξηση στη χώρα μας με 130,6%.

Το πρώτο τετράμηνο του 2021, η ζήτηση για νέα επαγγελματικά οχήματα στην ΕΕ αυξήθηκε κατά 42,1%. Ενισχυμένες από τα θετικά αποτελέσματα Μαρτίου και Απριλίου, οι συνολικές ταξινομήσεις έφτασαν τις 673.179 μονάδες μέχρι στιγμής φέτος. Όλες οι βασικές αγορές σταθεροποίησαν τις ετήσιες επιδόσεις τους: η Ιταλία σημείωσε την υψηλότερη ποσοστιαία αύξηση (+ 75,1%), ακολουθούμενη από τη Γαλλία (+ 62,9%), την Ισπανία (+ 43,8%) και τη Γερμανία (+ 15,1%). Η Ελλάδα παρουσίασε αύξηση τετραμήνου κατά 58,8%.

Νέα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (LCV) έως 3,5 τόνους

Τον Απρίλιο σημειώθηκε τεράστια αύξηση (+ 209,5%) στις πωλήσεις νέων βαν στην ΕΕ, καταγράφοντας συνολικά 143.185 μονάδες. Αυτή η επιτάχυνση ανάπτυξης εμφανίζεται επίσης στο επίπεδο των τεσσάρων μεγαλύτερων αγορών: Ιταλία (+ 972,1%), Ισπανία (+ 771,0%), Γαλλία (+ 471,2%) και Γερμανία (+ 70,8%). Στην Ελλάδα είχαμε επίσης σημαντική αύξηση (+164,9%).

Από τον Ιανουάριο έως τον Απρίλιο, οι ταξινομήσεις ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων σε ολόκληρη την ΕΕ αυξήθηκαν κατά 45,9% λόγω των ισχυρών αποτελεσμάτων που σημειώθηκαν τον Μάρτιο και τον Απρίλιο. Καθεμία από τις μεγάλες αγορές της ΕΕ σημείωσε σημαντική αύξηση ζήτησης για βαν κατά τη διάρκεια του τετραμήνου: Ιταλία (+ 83,7%), Γαλλία (+ 67,5%), Ισπανία (+ 47,9%) και Γερμανία (+ 16,5%). Η χώρα μας κατέγραψε συνολική αύξηση τετραμήνου 75,6%.

Νέα βαρέα επαγγελματικά οχήματα (HCV) 16 τόνων και άνω

Τον περασμένο μήνα, ο αριθμός των νέων βαρέων φορτηγών που ταξινομήθηκαν στην ΕΕ υπερδιπλασιάστηκε (+ 103,3%) σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2020, στις 21.889 μονάδες συνολικά. Οι τέσσερις μεγάλες αγορές συνέβαλαν σημαντικά στις επιδόσεις της περιοχής: Ιταλία (+ 183,8%), Γαλλία (+ 156,8%), Ισπανία (+ 115,0%) και Γερμανία (+ 44,0%). Αρνητική ήταν η ζήτηση στη χώρα μας (-46,7%).

Μέχρι τώρα, το 2021, οι ταξινομήσεις βαρέων φορτηγών αυξήθηκαν κατά 33,2% και έφτασαν τις 85.858 μονάδες σε ολόκληρη την ΕΕ. Κάθε μία από τις μεγάλες αγορές σημείωσε διψήφιο ποσοστό αύξησης από τον Ιανουάριο έως τον Απρίλιο: Ιταλία (+ 49,1%), Ισπανία (+ 34,2%), Γαλλία (+ 29,3%) και Γερμανία (+ 17,1%). Και στο τετράμηνο η Ελλάδα κατέγραψε πτώση κατά 39,4%.

Νέα μεσαία και βαρέα επαγγελματικά οχήματα (MHCV) άνω των 3,5 τόνων

Τον Απρίλιο ταξινομήθηκαν 26.256 νέα βαρέα επαγγελματικά οχήματα στην ΕΕ, ή 86,3% περισσότερα από πέρυσι. Η Κεντρική Ευρώπη παρείχε ισχυρή ώθηση (+ 188,7%) σε αυτήν την ανάπτυξη, με την Πολωνία – εκ των κορυφαίων αγορών σε όγκο – να σημειώνει αύξηση 241,2% σε ταξινομήσεις νέων φορτηγών. Οι μεγαλύτερες αγορές της Δυτικής Ευρώπης σημείωσαν επίσης καλές επιδόσεις τον περασμένο μήνα: Ιταλία (+ 170,7%), Γαλλία (+ 163,2%), Ισπανία (+ 95,5%) και Γερμανία (+ 32,6%). Πτώση και σε αυτή την κατηγορία για την Ελλάδα, με 34 μονάδες τον Απρίλιο του 2021 έναντι 77 τον Απρίλιο του 2020 (-55,8%).

Κατά τους πρώτους τέσσερις μήνες του 2021, οι ταξινομήσεις νέων φορτηγών στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 28,5% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Η Ιταλία σημείωσε το υψηλότερο ποσοστό αύξησης (+ 46,0%) μεταξύ των βασικών αγορών της περιοχής, ακολουθούμενη από τη Γαλλία (+ 32,4%), την Ισπανία (+ 25,3%) και τη Γερμανία (+ 12,7%). Πτώση στο σύνολο του τετραμήνου για τη χώρα μας με 165 μονάδες φέτος έναντι 248 πέρυσι (-33,5%).

Νέα μεσαία και βαρέα λεωφορεία και πούλμαν (MHBC) άνω των 3,5 τόνων

Τον Απρίλιο του 2021, οι ταξινομήσεις νέων λεωφορείων και πούλμαν στην ΕΕ σημείωσαν άνοδο 86,4% και έφτασαν τις 1.842 μονάδες. Οι τέσσερις μεγάλες αγορές της ΕΕ συνέβαλαν θετικά στο αποτέλεσμα της περιοχής, ιδίως η Γαλλία και η Ισπανία (αμφότερες σημείωσαν αύξηση 103,6%). Μεγάλη η αύξηση για τη Ελλάδα σε αυτή την κατηγορία, με πολύ χαμηλό, όμως, όγκο., 34 μονάδες φέτος έναντι 7 πέρυσι (+385,7%).

Το διάστημα Ιανουαρίου – Απριλίου, η ζήτηση στην ΕΕ για λεωφορεία και πούλμαν παρέμεινε αρνητική (-1,2%) παρά τους μεγάλους αριθμούς του περασμένου μήνα. Εξετάζοντας τους όγκους των μεγαλύτερων αγορών, η Ισπανία (-26,5%) σημείωσε την μεγαλύτερη πτώση, ενώ η μείωση ήταν μικρότερη στην Ιταλία (-9,7%) και τη Γερμανία (-8,8%). Αντιθέτως, η Γαλλία ήταν η μόνη μεγάλη αγορά που σημείωσε αύξηση (+ 11,2%) το 2021. Κάμψη στη ζήτηση του τετραμήνου παρουσίασε η Ελλάδα, με 93 μονάδες φέτος έναντι 120 πέρυσι (-22,5%).

Προηγούμενο άρθροΗ νέα BMW M4 Competition Cabrio με M xDrive
Επόμενο άρθροΗ Lightsource bp στην ελληνική αγορά ηλιακής ενέργειας