Στα σύγχρονα οχήματα εφαρμόζονται καινοτομίες που βασίζονται σε δεδομένα, αυξάνοντας την ασφάλεια του στόλου σε δυνητικά επικίνδυνο περιβάλλον κυκλοφορίας.
Τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης (ADAS) χρησιμοποιούν πολλαπλούς αισθητήρες και Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) για να ανταποκρίνονται έξυπνα σε κρίσιμες καταστάσεις – ή ακόμη και για την προληπτική αποφυγή τους, άμεσα ή έμμεσα.
Παρουσιάζουμε παρακάτω πέντε από τις τελευταίες καινοτομίες ασφαλείας που βασίζονται σε δεδομένα.
Το ProPilot της Nissan με Navi-link
Στο νέο Nissan Qashqai, το αναβαθμισμένο σύστημα ProPilot είναι πλέον σε θέση να προσαρμόζει την ταχύτητα του αυτοκινήτου σύμφωνα με πρόσθετες εξωτερικές περιστάσεις: όταν το αυτοκίνητο διασχίζει μια ζώνη χαμηλού ορίου ταχύτητας στον αυτοκινητόδρομο, το σύστημα μπορεί να διαβάσει τις οδικές πινακίδες και το σύστημα πλοήγησης να λάβει υπόψη τα δεδομένα ορίου ταχύτητας ώστε να επιβραδύνει το Qashqai στην απαιτούμενη ταχύτητα. Αυτό σημαίνει ότι ο οδηγός δεν χρειάζεται να προσαρμόζει χειροκίνητα την ταχύτητα στο cruise control.
Το σύστημα μπορεί επίσης να χρησιμοποιήσει δεδομένα από το σύστημα πλοήγησης για να ρυθμίσει την ταχύτητα προσέγγισης στροφών ή εξόδων από τους αυτοκινητόδρομους.
Επιπλέον, το ProPILOT με Navi-link μπορεί τώρα να επικοινωνήσει με τα ραντάρ τυφλών σημείων (blind spot) του Qashqai, επεμβαίνοντας διορθωτικά στο σύστημα διεύθυνσης, προκειμένου να αποτρέψει έναν ελιγμό αλλαγής λωρίδας, εάν υπάρχει όχημα στη ζώνη τυφλού σημείου (Φωτογραφία: Nissan).
Το Active Scan Suspension της DS
Με την ανάρτηση DS Active Scan, μια κάμερα τοποθετημένη πίσω από το παρμπρίζ, που συνδέεται ηλεκτρονικά με τον εμπρός και πίσω άξονα, συνεργάζεται με τέσσερις αισθητήρες ύψους και τρία επιταχυνσιόμετρα για την ανάλυση των αλλαγών στην επιφάνεια του δρόμου. Με τα δεδομένα που συλλέγονται από την κεντρική μονάδα του συστήματος, προσαρμόζεται ανάλογα η απόκριση της ανάρτησης του αυτοκινήτου. Το σύστημα μεταδίδει αυτά τα δεδομένα σε πραγματικό χρόνο σε μια Ηλεκτρονική Μονάδα Ελέγχου, η οποία ενεργεί σε κάθε τροχό ανεξάρτητα. Ανάλογα με τις πληροφορίες που λαμβάνονται, προσαρμόζει συνεχώς την ανάρτηση, καθιστώντας την ανάλογα πιο σφιχτή ή πιο μαλακή.
Το αποτέλεσμα είναι μεγαλύτερη σταθερότητα και επομένως ασφάλεια, ηρεμία και άνεση οδήγησης. Το σύστημα είναι διαθέσιμο στο ολοκαίνουργιο DS 9 (Φωτογραφία: DS Automobiles).
Το Blind View Monitor της Hyundai
Όταν ο οδηγός χρησιμοποιεί την ένδειξη αλλαγής λωρίδας, η οθόνη του προγράμματος οδήγησης δείχνει μια εικόνα του τυφλού σημείου στην επιλεγμένη πλευρά. Το σύστημα χρησιμοποιεί οθόνες surround ευρείας γωνίας σε κάθε πλευρά του οχήματος για τον έλεγχο περιοχών που δεν είναι ορατές από έναν συμβατικό καθρέφτη πίσω ή πλάγιας όψης. Η τεχνολογία βελτιώνει επίσης την ορατότητα σε δύσκολες συνθήκες οδήγησης, όπως το σκοτάδι ή η βροχή (Φωτογραφία: Hyundai).
Το V2X της Audi προστατεύει τα παιδιά
Χάρη στην τεχνολογία V2X, δηλαδή την επικοινωνία μεταξύ οχήματος και υποδομών, τα μελλοντικά Audi θα μπορούν να προειδοποιήσουν τον οδηγό ότι εισέρχονται σε μια ενεργό σχολική περιοχή. Αυτό θα διασφαλίσει ότι ο οδηγός συμμορφώνεται με το όριο ταχύτητας και παραμένει σε εγρήγορση για τυχόν παιδιά στο δρόμο. Το αυτοκίνητο λαμβάνει ένα σήμα που εκπέμπεται από τους φανούς ασφαλείας που τοποθετούνται στις άκρες του δρόμου εντός της σχολικής ζώνης (Φωτογραφία: Audi).
Το Evasive Steering Assist της Mercedes-Benz
Το Evasive Steering Assist μπορεί να βοηθήσει τον οδηγό όταν προσπαθεί να αποφύγει έναν άλλο χρήστη του δρόμου που αναγνωρίζεται από το σύστημα υποβοήθησης σε μια κρίσιμη κατάσταση, χρησιμοποιώντας τους αισθητήρες ραντάρ και την κάμερα πολλαπλών χρήσεων. Στη νέα S-Class, το σύστημα όχι μόνο αναγνωρίζει πεζούς σε στάση και διέλευση, αλλά και πεζούς και οχήματα, συμπεριλαμβανομένων ποδηλατών, που ταξιδεύουν κατά μήκος της οδού. Το εύρος ταχύτητας έχει αυξηθεί μέχρι τα 108 km / h (αντί για 72 km / h) ενώ βοήθεια παρέχεται επίσης σε διαδρομές μεγάλων αποστάσεων (Φωτογραφία: Mercedes-Benz).