Η Volkswagen Επαγγελματικά Οχήματα θα βάλει πιλοτικά στην κυκλοφορία το ID. Buzz AD, ένα πλήρως ηλεκτρικό όχημα το οποίο θα κινείται αυτόνομα.

  • Πρότυπο του ID. Buzz AD παρουσιάστηκε στο Μόναχο, στο περιθώριο της ΙΑΑ Mobility 2021
  • Το project εντάσσεται στη στρατηγική New Auto της Volkswagen για την κινητικότητα του μέλλοντος
  • H Μoia, θυγατρική της Volkswagen και πάροχος υπηρεσιών κινητικότητας, θα είναι ο πρώτος χρήστης του ID. Buzz AD, από το 2025

Στο περιθώριο της ΙΑΑ Mobility 2021, η Volkswagen Επαγγελματικά Οχήματα παρουσίασε ένα ειδικά διαμορφωμένο πρότυπο του ID. Buzz με την ένδειξη AD, που προέρχεται από το Autonomous Driving (Αυτόνομη Οδήγηση). Το πrότυπο, με ασπρόμαυρο καμουφλάζ και πρόσθετες κατασκευές στην οροφή, είναι ένα από τα πέντε πρώτα πλήρως ηλεκτρικά ID. Buzz AD, αυτόνομα κινούμενα οχήματα που θα χρησιμοποιηθούν από πάροχους υπηρεσιών κινητικότητας όπως η Moia, θυγατρική της Volkswagen, από το 2025. Το project εντάσσεται στη στρατηγική New Auto της Volkswagen, μέσω του οποίου το Group θα μετασχηματιστεί από κατασκευαστής οχημάτων σε κορυφαίο παγκόσμιο πάροχο υπηρεσιών κινητικότητας.

Η επιλογή του Μονάχου για την παρουσίαση δεν είναι τυχαία, καθώς η πρωτεύουσα της Βαυαρίας είναι επίσης η ευρωπαϊκή έδρα της Argo AI, εταιρείας με ειδίκευση στην αυτόνομη οδήγηση και τεχνολογικού ετέρου της Volkswagen στον συγκεκριμένο τομέα. Η Argo AI έχει αναπτύξει δικό της σύστημα αυτόνομης οδήγησης, συμπεριλαμβανομένων χαρτών, εξοπλισμού, λογισμικού και υποδομής cloud υποστήριξης, που βρίσκουν εφαρμογή στο ID. Buzz AD. Τα πρώτα ID.Buzz AD θα κυκλοφορήσουν επίσημα στο Αμβούργο το 2025, προσφέροντας μία υπηρεσία διαμοιρασμού διαδρομών (ridepooling) που θα διαχειρίζεται η Moia, που διαθέτει τεράστια εμπειρία στον τομέα, έχοντας μεταφέρει ήδη εκατομμύρια επιβάτες με χρήση ηλεκτρικών οχημάτων.

Το σύστημα αυτόνομης οδήγησης της Argo AI περιλαμβάνει ένα σύνολο αισθητήρων, λογισμικού και υπολογιστικές πλατφόρμες για την 360 μοιρών απεικόνιση του περιβάλλοντος του οχήματος, την πρόβλεψη των ενεργειών των πεζών, των ποδηλατών και των οχημάτων καθώς και τον χειρισμό του κινητήριου συστήματος, της πέδησης και του συστήματος διεύθυνσης, ώστε το όχημα να κινείται με ασφάλεια και πλήρη ένταξη στο κυκλοφοριακό σύστημα, όπως θα το οδηγούσε ένας έμπειρος οδηγός.

Για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο, το ID. Buzz AD είναι εξοπλισμένο με κάμερες, ραντάρ και lidar (αισθητήρας με εκπομπή παλμικής ακτινοβολίας laser στην ατμόσφαιρα και ακολούθως, καταγραφή της οπισθοσκεδαζόμενης ακτινοβολίας). Ο αισθητήρας lidar είναι τοποθετημένος στην οροφή του ID. Buzz AD και μπορεί να ανιχνεύσει αντικείμενα από απόσταση μεγαλύτερη των 400 μέτρων. Η κατοχυρωμένη με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας τεχνολογία, έχει την ικανότητα να ανιχνεύει και τα μικρότερα σωματίδια φωτός (έως και ένα μόνο φωτόνιο), έτσι ώστε ακόμα και αντικείμενα με χαμηλή ανακλαστικότητα, όπως τα μαύρα βαμμένα οχήματα, να μπορούν να ανιχνευθούν με ακρίβεια. Συνολικά, το ID. Buzz AD διαθέτει έξι lidar, έντεκα ραντάρ και δεκατέσσερις κάμερες, κατανεμημένα σε ολόκληρο το όχημα.

Προηγούμενο άρθροH τεχνολογία Automated Valet Parking από την Ford
Επόμενο άρθροBMW Group – Vodafone: δικτύωση 5G και Προσωπική eSIM