Η Volkswagen, το βασικό brand του Volkswagen Group, θα επιδιώξει περίπου 6 δισ. ευρώ κέρδη, μειώνοντας το κόστος και αυξάνοντας την αποδοτικότητα, σε μια προσπάθεια αύξησης του λειτουργικού περιθωρίου κέρδους τουλάχιστον 6% μέχρι το 2022. Παράλληλα, θα επενδύσει πάνω από € 11 δισ. από το 2019 έως το 2023 για την ευελιξία, την ψηφιοποίηση, την αυτόνομη οδήγηση και τις υπηρεσίες κινητικότητας.

Συγκεκριμένα, η μάρκα Volkswagen επιδιώκει να βελτιώσει σημαντικά την απόδοση των εσόδων της τα επόμενα χρόνια, προκειμένου να χρηματοδοτήσει επενδύσεις σε μελλοντικές τεχνολογίες με δικούς της πόρους. Για το σκοπό αυτό, το χαρτοφυλάκιο μοντέλων εξομαλύνεται και μειώνεται ο αριθμός των παραλλαγών. Παράλληλα, πρέπει να αυξηθεί η παραγωγικότητα στα εργοστάσια και να διευρυνθεί ο προσανατολισμός της πλατφόρμας παραγωγ οχημάτων. Η βελτιστοποίηση του κόστους των υλικών θα συμβάλλει σημαντικά στην επίτευξη του στόχου απόδοσης – χωρίς να μειώνεται η ποιότητα του προϊόντος. Οι διαδικασίες διοίκησης θα γίνουν ακόμη πιο λιτές. “Πρέπει να επιταχύνουμε τον ρυθμό του μετασχηματισμού μας και να είμαστε πιο αποτελεσματικοί και ευέλικτοι. Δεν μπορούμε να επαναπαυόμαστε αλλά να πραγματοποιήσουμε περαιτέρω σημαντικές βελτιώσεις. Αυτό που έχουμε επιτύχει μέχρι στιγμής δεν είναι αρκετό “, δήλωσε ο Ralf Brandstätter, Chief Operating Officer, υπεύθυνος για την καθημερινή λειτουργία της επιχείρησης.

Συνολικά, η μάρκα Volkswagen θα επενδύσει πάνω από € 11 δισ. από το 2019 έως το 2023 για την ευελιξία, την ψηφιοποίηση, την αυτόνομη οδήγηση και τις υπηρεσίες κινητικότητας, εκ των οποίων πάνω από € 9 δισ. θα δαπανηθούν για την ηλεκτροκίνηση.

Η μάρκα διαθέτει σήμερα δύο πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο πρόγραμμά της. Αυτός ο αριθμός θα αυξηθεί σε περίπου 20 έως το 2025, με προγραμματισμένη παραγωγή που θα ξεπερνά το ένα εκατομμύριο μονάδες. Οι εργασίες για τη μετατροπή του εργοστασίου του Zwickau που θα λειτουργούν αποκλειστικά ως χώρος ηλεκτρικής κινητικότητας βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη και επιπλέον τα εργοστάσια στο Emden και το Ανόβερο θα μεταβούν στην παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων από το 2022. Συγκεκριμένα, οι τρεις αυτές περιοχές θα αποτελέσουν το μεγαλύτερο δίκτυο παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Ευρώπης. Δύο εργοστάσια ηλεκτροκίνητων οχημάτων έχουν επίσης διαμορφωθεί επί του παρόντος στο Anting και το Foshan στην Κίνα, όπου η παραγωγή προγραμματίζεται να αρχίσει το 2020. Για τη Βόρεια Αμερική, το brand δεν έχει ακόμα αποφασίσει τον χώρο όπου θα παράγονται τα ηλεκτρικά οχήματα.

Με την παραγωγή πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων που κατασκευάζονται στο Zwickau, όπου η διαδικασία παραγγελιών διαθέτει προ-κράτηση για πρώτη φορά, η Volkswagen τοποθετεί μια νέα γενιά οχημάτων στο δρόμο που θέτει επίσης πρότυπα στην ψηφιοποίηση και τη συνδεσιμότητα. «Έτσι, η αυγή της εποχής της ηλεκτρονικής κινητικότητας και η συνδεσιμότητα για τη μάρκα μας γίνεται απτή για τους πελάτες μας. Τα αυτοκίνητα αυτά θα είναι πλήρως συνδεδεμένα και πλήρως ηλεκτρικά, αποτελώντας σύμβολο του «Νέου Volkswagen», δήλωσε ο Jürgen Stackmann, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου για τις πωλήσεις. Η Volkswagen θα επενδύσει επίσης αρκετά στην ψηφιοποίηση. Το Volkswagen Automotive Cloud που αναπτύχθηκε μαζί με τους συνεργάτες της, θέτει τις βάσεις για την προσφορά μιας συνεχώς αυξανόμενης γκάμας ψηφιακών υπηρεσιών σε πλήρως συνδεδεμένα οχήματα. Ο στόχος είναι να δημιουργηθεί το μεγαλύτερο παγκόσμιο αυτοκινητιστικό οικοσύστημα.

Προκειμένου να χρηματοδοτηθούν οι τεράστιες μελλοντικές επενδύσεις, η μάρκα Volkswagen θα πρέπει να πραγματοποιήσει ακόμη μεγαλύτερη εξοικονόμηση κόστους από ό, τι είχε προγραμματιστεί προηγουμένως. “Ως εκ τούτου, ορίσαμε μια δέσμη μέτρων για τη βελτίωση της κερδοφορίας που θα διασφαλίσει την πλήρη εφαρμογή ενός συμφώνου για το μέλλον, συμπληρώνοντας ταυτόχρονα τα θέματα του καθορίζοντας τη σωστή πορεία για το 2025”, εξήγησε ο CFO Dr. Arno Antlitz.

Το σύμφωνο για το μέλλον θα πραγματοποιήσει εξοικονόμηση κόστους ύψους άνω των 2,2 δισεκατομμυρίων ευρώ μέχρι τα τέλη του 2018. Αυτό σημαίνει ότι το μερίδιο του λέοντος από τις προγραμματισμένες συνολικές εξοικονομήσεις ύψους 3 δισ. ευρώ έως το 2020 θα έχει ήδη επιτευχθεί. Περαιτέρω μαζική εξοικονόμηση αναμένεται από μέτρα όπως η ισχυρή επέκταση του μοντέλου πλατφόρμας. Επί του παρόντος, το 60% περίπου των συμβατικών μοντέλων βασίζεται στο Modular Transverse Toolkit (MQB), το οποίο πρόκειται να αυξηθεί σε περίπου 80% έως το 2020. Συνολικά, η Volkswagen έχει ήδη κατασκευάσει πάνω από 50 εκατομμύρια οχήματα με βάση το MQB και ο όμιλος προβλέπει παρόμοιο όγκο για τα επόμενα χρόνια. Τα 15 εκατομμύρια θα φτάσουν τα οχήματα του Ομίλου με βάση το MEB που πρόκειται να βγουν από τη γραμμή συναρμολόγησης στο πλαίσιο του πρώτου κύματος ηλεκτρικών μοντέλων από το 2019.

Ένας άλλος μοχλός είναι η παραγωγικότητα των εργοστασίων, όπου προβλέπεται μέση αύξηση 30% για την περίοδο έως το 2025. Παράλληλα, θα υπάρξει μαζική μείωση της πολυπλοκότητας του μοντέλου χαρτοφυλακίου. Στην Ευρώπη, το brand θα διακόψει το 25% των παραλλαγών του κινητήρα που έχουν χαμηλή ζήτηση από τους πελάτες στο προσεχές μοντέλο, με αντίστοιχες θετικές επιδράσεις στην πολυπλοκότητα της παραγωγής και της αλυσίδας εφοδιασμού.

Αυτά και άλλα μέτρα, όπως η βελτιστοποίηση του κόστους των υλικών, θα πρέπει να συμβάλλουν στην αύξηση της λειτουργικής απόδοσης πιο γρήγορα από ό, τι είχε αρχικά προγραμματιστεί. “Είμαστε βέβαιοι ότι θα μπορέσουμε να επιτύχουμε το στόχο μας για λειτουργική απόδοση τουλάχιστον 6% το 2022, τρία χρόνια νωρίτερα από ό, τι είχε αρχικά προγραμματιστεί”, ανέφερε ο Dr. Antlitz.

Στη φωτογραφία ο Thomas Ulbrich, μέλος του διοικητικού συμβουλίου e-Mobility και του ID.chassis, στο εργοστάσιο στο Zwickau

Προηγούμενο άρθροΗλεκτρικό crossover MG για την ευρωπαϊκή αγορά
Επόμενο άρθροΗ Daimler διαθέτει 20 δισ. ευρώ για την αγορά μπαταριών