Η Volkswagen θέτει τα θεμέλια της επιτυχίας της
Ο Ralf Brandstätter, CEO της μάρκας Volkswagen

Η Volkswagen θέτει τα θεμέλια της επιτυχίας της νέας της στρατηγικής ACCELERATE το τρέχον έτος. Το 2020 συνέχισε τις επενδύσεις σε μελλοντικές τεχνολογίες, δαπανώντας συνολικά 2,7 δισ. ευρώ κατά τη διάρκεια ενός έτους που επισκιάστηκε από την πανδημία. Και τα πρώτα ορόσημα θα επιτευχθούν φέτος.

Η Volkswagen αναμένει μεγάλη ώθηση στην ηλεκτρική κινητικότητα, προβλέποντας ότι θα παραδόσει πάνω από 450.000 ηλεκτρικά οχήματα το 2021, υπερδιπλάσια του 2020. Η ψηφιοποίηση εξελίσσεται και η μάρκα θα προσεγγίσει τους πρώτους πελάτες με το νέο επιχειρηματικό της μοντέλο έως το καλοκαίρι: θα λανσάρει πιλοτικά συνδρομητικές υπηρεσίες και προαιρετικές πρόσθετες λειτουργίες κατά παραγγελία σε έξι γερμανικές πόλεις. Η μάρκα αναμένει ότι αυτό θα της αποφέρει έσοδα εκατοντάδων εκατ. ευρώ τα επόμενα χρόνια. Οι πωλήσεις οχημάτων online θα ξεκινήσουν επίσης το καλοκαίρι.

Ακόμα, η Volkswagen θα γίνει ο μόνος μαζικός κατασκευαστής που θα παρέχει ασύρματες ενημερώσεις λογισμικού για τα ID.3 και ID.4 κάθε 12 εβδομάδες, ενώ την ίδια στιγμή οι εξουσιοδοτημένοι έμποροι θα παραμείνουν αναπόσπαστο μέρος της διαδικτυακής διαδικασίας πωλήσεων και σημαντικός σύνδεσμος με τους πελάτες.

Αυτά ανακοινώθηκαν στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου για τα οικονομικά αποτελέσματα της μάρκας το 2020 και τις προοπτικές για το 2021, στην οποία ο Ralf Brandstätter, CEO της Volkswagen Passenger Cars, τόνισε: «Χειριστήκαμε με επιτυχία την πανδημία. Μετά από το δύσκολο πρώτο εξάμηνο του 2020, συγκρατήσαμε τα κόστη ενώ αυξήθηκαν οι πωλήσεις, με αποτέλεσμα κέρδη προ φόρων 454 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, πραγματοποιήσαμε σημαντικές επενδύσεις στο μέλλον και συνεχίζουμε ακόμα πιο δυναμικά το 2021 με τη νέα μας στρατηγική ACCELERATE, με πολύ φιλόδοξους στόχους».

To 2020 η Volkswagen πέτυχε ετήσια μείωση του σταθερού κόστους περίπου ενός δισ. ευρώ. Επιπλέον, με την αυστηρή ευθυγράμμιση της παραγωγής με τη ζήτηση, μειώθηκε το στοκ κατά 10% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Τα έσοδα από πωλήσεις ανήλθαν σε 71,1 δισ. ευρώ (2019: 88,4 δισ. ευρώ), με παράδοση 5,3 εκατομμυρίων οχημάτων (2019: 6,3 εκατομ.), νούμερα ιδιαίτερα εντυπωσιακά δεδομένης της δύσκολης οικονομικής συγκυρίας. Ως αποτέλεσμα, η εταιρεία όχι μόνο διατήρησε αλλά αύξησε  τα μερίδια αγοράς της σε όλες τις κύριες αγορές του κόσμου.

Σημαντικό ρόλο στην επίτευξη του εφετινού στόχου της Volkswagen διαδραματίζει το ολοκαίνουργιο ID.4. Τα πρώτα ηλεκτρικά SUV θα παραδοθούν σε πελάτες σε πολλές ευρωπαϊκές αγορές – ανάμεσά τους και στην Ελλάδα – το επόμενο δίμηνο ενώ στη Γερμανία θα ξεκινήσουν στις 26 Μαρτίου. Μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου, είχαν ήδη ληφθεί 23.500 παραγγελίες για αυτό το μοντέλο σε όλη την Ευρώπη.

Στόχος είναι η Volkswagen να παραδώσει συνολικά περίπου 300.000 οχήματα που βασίζονται στην MEB εφέτος στους πελάτες, καθώς και περίπου 150.000 υβριδικά. Ήδη, το πρώτο δίμηνο του έτους ήταν εντυπωσιακό: παραδόθηκαν 15.500 ηλεκτρικά οχήματα – αύξηση 51% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2020. Στη Γερμανία, η αύξηση ήταν 143%. Όσον αφορά στα υβριδικά, τα 16.300 οχήματα που παραδόθηκαν το πρώτο δίμηνο αντιπροσωπεύουν αύξηση 174% παγκοσμίως και 291% στη Γερμανία.

Η Volkswagen θέτει τα θεμέλια της επιτυχίας και για τα επόμενα χρόνια

Στο μέλλον, η Volkswagen θα συνεχίσει να επικεντρώνεται στην αποτελεσματικότητα για τη χρηματοδότηση των προγραμματισμένων μελλοντικών επενδύσεων ύψους 16 δισ. ευρώ σε ηλεκτροκίνηση και ψηφιοποίηση έως το 2025. Η εταιρεία έχει ορίσει τέσσερις μοχλούς για το σκοπό αυτό. Με βάση τα επιτεύγματα της προηγούμενης χρήσης, ο στόχος είναι να επιτευχθεί μείωση κατά 5% των σταθερών δαπανών έως το 2023. Μέτρα όπως το πάγωμα του μεγέθους του ανθρώπινου δυναμικού σε επίπεδο Ιανουαρίου 2021 σε συνδυασμό με ρυθμίσεις μερικής συνταξιοδότησης σε συνεργασία με το Συμβούλιο Εργαζομένων, θα βοηθήσουν στην επίτευξη αυτού του στόχου. Άλλοι στόχοι είναι η αύξηση της παραγωγικότητας του εργοστασίου κατά 5% κάθε χρόνο, η μείωση του κόστους υλικών κατά 7% και η βιώσιμη βελτίωση της κερδοφορίας κατά περιοχή σε όλο τον κόσμο.

Η Volkswagen αναμένει μεγάλη αύξηση των παραδόσεων το επόμενο έτος και στοχεύει επίσης σε σημαντική ετήσια αύξηση των εσόδων από τις πωλήσεις. Ο Alexander Seitz, Μέλος του ΔΣ της μάρκας Volkswagen με ευθύνη τον έλεγχο και τη λογιστική. δήλωσε: “Παρά τις οπισθοδρομήσεις που προκλήθηκαν από την πανδημία του κορωνοϊού, θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε με συνέπεια για την επίτευξη περιθωρίου 6% το 2023”.

Ωστόσο, η επίτευξη αυτών των στόχων εξαρτάται από την πορεία της πανδημίας στις βασικές αγορές της εταιρείας, καθώς και από τη διαθεσιμότητα ημιαγωγών.

Προηγούμενο άρθροΤο ‘restomod’ Opel Manta GSe ElektroMOD
Επόμενο άρθροΗ Mobility House θα διαχειρίζεται το στόλο EV της Austrian Post