Η θέση της Leaseurope στη διαβούλευση της ΕΕ για τους στόχους των εταιρικών στόλων στο πλαίσιο της Πράσινης Συμφωνίας.

Όπως ανακοίνωσε η Leaseurope, η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία που εκπροσωπεί του κλάδους leasing και ενοικίασης αυτοκινήτων, υποστηρίζει πλήρως τους στόχους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για θέσπιση κινήτρων προς επιτάχυνση της κυκλοφορίας οχημάτων χαμηλών και μηδενικών εκπομπών στην Ευρώπη, στο πλαίσιο της Πράσινης Συμφωνίας. Ωστόσο διευκρινίζει πως προς διευκόλυνση της περίπλοκης πράσινης μετάβασης, απαιτείται διαφοροποιημένη και ολιστική προσέγγιση μέτρων πολιτικής, ρυθμίσεων, φορολογίας, χρηματοδότησης και παροχής κινήτρων. Η ανακοίνωση αναφέρει τα εξής:

«Λάβαμε υπόψη την έναρξη της δημόσιας διαβούλευσης, η οποία διερευνά σειρά μέτρων για την επιτάχυνση του οικολογικού χαρακτήρα των εταιρικών στόλων. Πιστεύουμε ότι μόνο μια ολιστική προσέγγιση, που να καλύπτει μέτρα πολιτικής, ρυθμίσεων, φορολογίας, χρηματοδότησης και κινήτρων, μπορεί αντιμετωπίσει επιτυχώς την περίπλοκη μετάβαση. Αυτή η μετάβαση πρέπει να αντιμετωπίσει διάφορα θέματα, όπως διαθεσιμότητα οχημάτων, προσιτές τιμές οχημάτων, ανάπτυξη ιδιωτικής και δημόσιας φόρτισης, δυνατότητες ηλεκτρικού δικτύου και τοπικής ισχύος, καθώς και διαφορετικές χρήσεις επιχειρήσεων, μικρών και μεγάλων της ΕΕ27. Η μετάβαση πρέπει να βασίζεται τόσο στην τόνωση του ενδιαφέροντος για νέα οχήματα, όσο και στην ανάπτυξη αποτελεσματικής αγοράς μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς και στο μακροπρόθεσμο leasing κυκλικής οικονομίας.

Η ΕΕ αποφάσισε να τερματίσει τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων ICE έως το 2035. Η Leaseurope χαιρέτισε το γεγονός που θέτει σαφή στόχο για τον κλάδο και θα επιτρέψει στην αγορά να συνδυάσει τη διαθεσιμότητα EV με τη ζήτηση. Ομοίως, η δημόσια και ιδιωτική υποδομή φόρτισης πρέπει να αναπτυχθεί περαιτέρω για να ανταποκριθεί στην χρήση οχημάτων και στα πρότυπα χρήσης τους. Πρέπει να υπάρξει ισορροπία όλων των παραγόντων, κυρίως από παράγοντες της αγοράς, αλλά και μέσω κινήτρων πολιτικής, φορολογίας, χρηματοδότησης, λειτουργικότητας και ζήτησης, για νέα και μεταχειρισμένα οχήματα, ιδίως στις ανώριμες αγορές.

Εάν αυτή η διαδικασία διαβούλευσης καταλήξει στην επιβολή αυθαίρετων υποχρεωτικών στόχων για στόλους στην ΕΕ27, προβλέπουμε πως θα επιφέρει πολλές ανεπιθύμητες συνέπειες και κυρίως στο λάθος κίνητρο διατήρησης των οχημάτων ICE για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Οποιοσδήποτε τέτοιος κανονισμός μπορεί να αποδειχθεί αντιπαραγωγικός για τους στόχους μείωσης εκπομπών αερίων θερμοκηπίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Αξίζει να τονιστεί ότι τα μέλη της Leaseurope προηγούνται εθελοντικά στις περισσότερες περιπτώσεις στην ηλεκτροκίνηση. Τα μέλη της μπορούν να προσφέρουν περισσότερη ηλεκτρική κινητικότητα σε περισσότερους πελάτες, καταναλωτές ή επιχειρήσεις. Ωστόσο, αυτό απαιτεί σταθερό, προβλέψιμο και υποστηρικτικό πλαίσιο πολιτικής, φορολογίας, χρηματοδότησης, λειτουργικότητας και κινήτρων».

Φωτογραφία αρχείου

Προηγούμενο άρθροFlexis SAS: κοινοπραξία eLCV επόμενης γενιάς
Επόμενο άρθροΤο νέο Destination Porsche στην Αθήνα