Η Stellantis Heritage στην “Auto e Moto d’Epoca 2021” μια από τις σημαντικότερες εκδηλώσεις για τους φίλους των κλασσικών αυτοκινήτων.
Το τμήμα Heritage της Stellantis θα παρουσιάσει μια σειρά ξεχωριστών δημιουργιών των Fiat, Alfa Romeo, Abarth και Lancia, η κάθε μία με μια διαφορετική προσέγγιση στην έννοια της ιταλικής αυτοκινητιστικής γοητείας.
Από τις 21 έως και τις 24 Οκτωβρίου, η πόλη της Πάντοβα θα φιλοξενήσει τη φετινή “Auto e Moto d’Epoca”, μια από τις σημαντικότερες εκδηλώσεις για τους φίλους των κλασσικών αυτοκινήτων στον κόσμο. Στα 115.000τ.μ. του εκθεσιακού χώρου, περισσότεροι από 1.600 εκθέτες με περισσότερα από 5.000 κλασσικά αυτοκίνητα θα θυμίσουν μνήμες μια άλλης, πιο ρομαντικής εποχής της αυτοκίνησης.
Προεξέχουσα θέση στην εκδήλωση θα έχει το τμήμα Heritage της Stellantis, το οποίο από το 2015 έχει αναλάβει την ευθύνη της διατήρησης της ιστορικής κληρονομιάς των Fiat, Alfa Romeo, Lancia και Abarth. Με περισσότερα από 600 κλασσικά αυτοκίνητα στην κατοχή του, το τμήμα Heritage θα παρουσιάσει πέντε πολύ ξεχωριστά μοντέλα από τη συλλογή του. Το πρωτότυπο Fiat X1/23, το πρώτο πρωτότυπο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το νέο πρωτότυπο Abarth 1000 SP, μια σύγχρονη εκδοχή του ιστορικού Sport Prototipo του 1966 και το Fiat-Abarth 850 TC, το πρώτο Abarth με τα χαρακτηριστικά Turismo Competizione. Δίπλα τους μια Lancia Delta HF Integrale του 1991 και μια Alfa Romeo Giulietta Spider του 1960 θα ολοκληρώσουν μια ετερόκλητη, αλλά με κοινή καταγωγή οικογένεια αυτοκινήτων. Ποια όμως είναι η ιστορία που κρύβεται πίσω από αυτά τα ξεχωριστά μοντέλα;
Abarth 1000 SP (2009): ένα όνομα που κάνει τις καρδιές των φίλων της Abarth να χτυπά δυνατά
Το Abarth 1000 Sport Prototipo δικαίως θεωρείται σημείο αναφοράς στην αγωνιστική ιστορία της Abarth, όσον αφορά στις επιδόσεις, στις νίκες, αλλά και στο στιλ. Το ελαφρύ και ισχυρό ανοιχτό αυτοκίνητο κατασκευάστηκε σε ελάχιστες μονάδες και κατέκτησε νίκες σε όλη την Ευρώπη, βοηθώντας σημαντικά στην εδραίωση του ονόματος της μάρκας.
Αυτό το θρυλικό αυτοκίνητο συνέχισε να εμπνέει τους σχεδιαστές του Centro Stile Fiat & Abarth που εξέλιξαν τον απόγονο του το 2009. Το 2021, 55 ακριβώς χρόνια μετά τη γέννηση του ιστορικού μοντέλου, το συγκεκριμένο πρόγραμμα βγήκε ξανά στην επιφάνεια, με ένα νέο πρωτότυπο, ένα συμπαγές σπορ αυτοκίνητο με καθαρές γραμμές. Το εξαιρετικά θετικά σχόλια έπεισαν τη μάρκα να προχωρήσει στην εξαιρετικά περιορισμένη παραγωγή του μοντέλου, με τους επισκέπτες της “Auto e Moto d’Epoca” να έχουν την ευκαιρία να θαυμάσουν από κοντά το πρωτότυπο και να εκφράσουν το ενδιαφέρον τους για την απόκτηση του νέου 1000 SP. Οι τρεις κατευθύνσεις που όρισαν τη σχεδιαστική γλώσσα του νέου αυτοκινήτου είναι το χαμηλό βάρος, κυριολεκτικά, αλλά και σε επίπεδο αισθητικής, η αεροδυναμική απόδοση και βέβαια η εργονομία σε συνδυασμό με την οδηγική αίσθηση.
Το πρωτότυπο Fiat X1/23 (1974): Το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης
Το Χ1/23 παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1972 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τορίνο και αποτελούσε το αποτέλεσμα ενός πιλοτικού προγράμματος για τη δημιουργία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου πόλης, 40 χρόνια πριν ξεκινήσει η εποχή της ηλεκτροκίνησης. Με μήκος 2,642 μέτρα, πλάτος 1,510μ. και ύψος 1,340μ., το μικρό διθέσιο αυτοκίνητο διέθετε ένα εσωτερικό, το οποίο ακολουθούσε πιστά τους κανόνες της εργονομίας.
Αντίστοιχα το πλαίσιο ήταν με τέτοιο τρόπο κατασκευασμένο ώστε να δημιουργεί έναν κλωβό ασφαλείας σε συνδυασμό με τις ενισχυμένες πόρτες. Τα μεγάλα παράθυρα προσέφεραν άπλετη ορατότητα, ενώ ήταν σταθερά, με το σύστημα κλιματισμού να εξασφαλίζει το σωστό εξαερισμό της καμπίνας. Ο ηλεκτροκινητήρας απόδοσης 13,5 ίππων κινούσε τους εμπρός τροχούς, ενώ η αυτονομία έφτανε τα 50χλμ.
Fiat-Abarth 850 TC (1964): οι ρίζες του θρύλου της μάρκας του Σκορπιού
Φέτος, το Fiat-Abarth 850 TC, το πρώτο μοντέλο της μάρκας με το διακριτικό “Turismo Competizione” και μια από τις πλέον διάσημες δημιουργίες του Carlo Abarth, κλείνει 60 χρόνια ζωής. Το 1961 ο ιδιοφυής Abarth, μετέτρεψε ένα ήσυχο οικογενειακό αυτοκίνητο σε ένα από τα πλέον επιτυχημένα αγωνιστικά αυτοκίνητα της εποχής του.
Ήταν η εποχή του οικονομικού θαύματος της Ιταλίας, με τη Fiat να εκδημοκρατίζει την αυτοκίνηση με τα 500 και 600. Σε αυτά τα μοντέλα βασίστηκε ο Carlo Abarth για να δημιουργήσει αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων που εντυπωσίαζαν με την απόδοση τους. Το Φεβρουάριο του 1961, ο ιδρυτής της μάρκας πραγματοποίησε μια από τις πιο πετυχημένες βελτιώσεις της καριέρας του, το Fiat-Abarth 850 TC. Με βάση το Fiat 600 D που εφοδιαζόταν με 4κυλινδρο κινητήρα 767κ.εκ., αύξησε τη χωρητικότητα του συνόλου στα 847κ.εκ. και με τα νέα πιστόνια ανέβασε τη συμπίεση στο 9,2:1. Ένας νέος εκκεντροφόρος, το καρμπυρατέρ της Solex, το νέο φίλτρο αέρα και η ελεύθερη εξάτμιση, ανέβασαν την απόδοση στους 52 ίππους στις 5.800 σ.α.λ. και την τελική ταχύτητα του οχήματος στα 140χλμ./ώρα. Οι βελτιωμένες επιδόσεις επέβαλαν ένα αποδοτικότερο σύστημα πέδησης με εμπρός δίσκους, στον μπροστά προφυλακτήρα φιλοξενήθηκε ένα ψυγείο λαδιού, ενώ το ανοικτό πίσω καπό δημιούργησε μια από τις πρώτες αεροτομές, τυπικό δείγμα της εφευρετικότητας του Abarth.
Από εμπορική σκοπιά, το αυτοκίνητο έγινε επιτυχία χάρη στη συνεργασία με τη Fiat, η οποία εξασφάλισε έναν αριθμό 600 D ειδικά για τη μετασκευή τους στις εγκαταστάσεις του Abarth στο Τορίνο. Ένα από αυτά είναι και το αυτοκίνητο που παρουσιάζεται στην έκθεση, το οποίο έχει μια ξεχωριστή ιστορία. Κατασκευασμένο το 1964, ξεκίνησε την πορεία του ως όχημα της Guardia di Finanza (Ιταλική Διεύθυνση Οικονομικής Αστυνομίας), η οποία το χρησιμοποιούσε για την πάταξη του λαθρεμπορίου. Το τμήμα Heritage βρήκε το όχημα σε εξαιρετικά κακή κατάσταση και χάρη στις φροντίδες του Officine Classiche το επανάφερε στην αρχική του κατάσταση.
Το Officine Classiche και τα “Heritage Parts”
Στα τέλη του 2020 εγκαινιάστηκε το νέο Officine Classiche του τμήματος Heritage, το οποίο αναλαμβάνει να επιστρέψει στην αρχική τους λάμψη κλασσικά Ιταλικά αυτοκίνητα, τα οποία είτε ανήκουν στη συλλογή του Ομίλου, είτε είναι αυτοκίνητα ιδιωτών. Με έκταση περίπου 6.000τ.μ. βρίσκεται στο χώρου του βιομηχανικού συγκροτήματος του Mirafiori και εκτός από υπηρεσίες συντήρησης και αποκατάστασης κλασσικών αυτοκινήτων προσφέρει και υπηρεσίες πιστοποίησης, αλλά και τεχνικές συμβουλές. Οι Lancia Delta HF Integrale και Alfa Romeo Giulietta Spider που κοσμούν το χώρο του τμήματος Heritage στην “Auto e Moto d’Epoca 2021” ανήκουν σε ιδιώτες που εμπιστεύθηκαν τα «κοσμήματά» τους στο Officine Classiche. Παράλληλα, η νέα σειρά “Heritage Parts”, η οποία δημιουργήθηκε από τις Heritage και Mopar®, προσφέρει στους συλλέκτες αυθεντικά ανταλλακτικά για θρυλικά μοντέλα, όπως οι Lancia Delta HF Integrale Evoluzione, Alfa Romeo 147 GTA, Alfa Romeo GTV/Spider, GT, 147, 156, Brera, καθώς και τα Fiat Coupé και Barchetta. Τα αυθεντικά ανταλλακτικά είναι εξαιρετικής σημασίας για την εξασφάλιση της αξίας και της λειτουργίας αυτών των πραγματικά θρυλικών μοντέλων της αυτοκίνησης.