Ένα χρόνο πριν λανσαριστεί στην αγορά περί τα τέλη του 2021, το BMW Group δίνει μία πρώτη γεύση από τη μελλοντική BMW iX, που σήμερα βρίσκεται σε φάση εξέλιξης για μαζική παραγωγή.
Η BMW iX είναι το πρώτο μοντέλο που βασίζεται σε ένα νέο, αρθρωτό, επεκτεινόμενο toolkit του μέλλοντος που δημιούργησε το BMW Group, και ενσαρκώνει μία νέα φιλοσοφία σχεδίασης, βιωσιμότητας, οδηγικής απόλαυσης, ευελιξίας και πολυτέλειας.
Σχεδιασμένη εξ αρχής ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο, η iX ουσιαστικά αναπροσαρμόζει την επιτυχημένη φιλοσοφία Sports Activity Vehicle (SAV) της BMW. Με μία νέα μινιμαλιστική σχεδίαση, η BMW iX είναι ο πρώτος εκπρόσωπος μιας πρωτοποριακής γενιάς αυτοκινήτων που επαναπροσδιορίζουν την οδηγική εμπειρία, την αίσθηση ευρυχωρίας και τη σχέση μεταξύ οχήματος και επιβατών.
Η BMW iX αξιοποιεί τις τελευταίες καινοτομίες στους τομείς του εξηλεκτρισμού, της αυτοματοποιημένης οδήγησης και της συνδεσιμότητας, ώστε να προσφέρει μία εμπειρία πιο ανθρωποκεντρική από ποτέ. Για το σκοπό αυτό, είναι σχεδιασμένη από μέσα προς τα έξω. Η BMW iX δημιουργήθηκε με γνώμονα την ποιότητα ζωής και την ευεξία οδηγών και επιβατών. Η καθαρή, μινιμαλιστική, εξωτερική σχεδίαση αποτυπώνει μία νέα μορφή μετακίνησης, προσαρμοσμένης με ακρίβεια στις ανάγκες των επιβατών. Το εσωτερικό περιλαμβάνει καινοτόμες λύσεις για την αξιοποίηση του χρόνου κατά τη διάρκεια του ταξιδιού – προσφέροντας χαλάρωση, ασφάλεια, προστασία και ένα νέο είδος πολυτέλειας.
Η νέα τεχνολογική ναυαρχίδα του BMW Group – προσφορά της BMW i, το ‘εργαστήριο του μέλλοντος’
Η σχεδίαση και η τεχνολογία της BMW iX συνδυάζονται σε ένα πακέτο που υποστηρίζει ένα νέο είδος οδηγικής εμπειρίας. Ως εκ τούτου, ενσαρκώνει άριστα τον χαρακτήρα της μάρκας BMW i, αποστολή της οποίας είναι η μεταμόρφωση της προσωπικής μετακίνησης. Η BMW i διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στο BMW Group ως ‘εργαστήριο του μέλλοντος’ και αποτελεί την κοιτίδα καινοτομίας για όλη την εταιρεία.
“Το BMW Group προσπαθεί να εξελίσσεται και να επαναπροσδιορίζεται συνεχώς. Είναι κάτι που αποτελεί πρωταρχικό στοιχείο της εταιρικής στρατηγικής μας”, σχολιάζει ο Oliver Zipse, Πρόεδρος Δ.Σ. της BMW AG. “Η BMW iX εκφράζει αυτή τη φιλοσοφία σε μία εξαιρετικά συμπυκνωμένη μορφή”.
Η BMW iX θα παράγεται στο εργοστάσιο του Dingolfing από το δεύτερο εξάμηνο του 2021 ως η νέα τεχνολογική ναυαρχίδα του BMW Group. Ενσαρκώνει τις τελευταίες εξελίξεις της εταιρείας στους στρατηγικούς τομείς καινοτομίας – Σχεδίαση, Αυτοματοποιημένη Οδήγηση, Συνδεσιμότητα, Εξηλεκτρισμός και Υπηρεσίες. Επιπλέον, η αυτοκινητιστική φιλοσοφία και η σχεδίασή της έχουν τις ρίζες τους σε μία ολιστική προσέγγιση της βιωσιμότητας. Αυτό αντανακλάται, μεταξύ άλλων, στη βελτιστοποιημένη αεροδυναμική, στην ευφυή σχεδίαση και εκτενή χρήση φυσικών και ανακυκλωμένων υλικών που συμβάλλουν στη δημιουργία προηγμένης αίσθησης πολυτέλειας και ευεξίας στην καμπίνα.
Η 5η γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive προσφέρει εξαιρετική απόδοση και μεγάλη αυτονομία
Η 5η γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive – με τους δύο ηλεκτροκινητήρες, τα ηλεκτρονικά ισχύος, την τεχνολογία φόρτισης και τη μπαταρία υψηλής τάσης – εγγυάται εξαιρετική απόδοση. Το κινητήριο σύνολο κατασκευάζεται βιώσιμα, χωρίς τη χρήση κρίσιμων πρώτων υλών, γνωστών και ως σπάνιες γαίες, και σύμφωνα με τους πιο πρόσφατους υπολογισμούς, θα αποδίδει μέγιστη ισχύ πάνω από 370 kW/500 hp, ικανή να επιταχύνει την BMW iX από 0 στα 100 km/h σε λιγότερο από 5,0 δευτερόλεπτα.
Την ίδια στιγμή, σαφής στόχος του οχήματος είναι η ελάχιστη δυνατή κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας για την κατηγορία του και συγκεκριμένα κάτω από 21 kWh/100 km σύμφωνα με το πρότυπο WLTP. Με ακαθάριστο ενεργειακό περιεχόμενο πάνω από 100 kWh, η μπαταρία υψηλής τάσης τελευταίας γενιάς υπολογίζεται να παρέχει αυτονομία πάνω από 600 km σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP. Αυτό ισοδυναμεί με πάνω από 300 μίλια σύμφωνα με τη διαδικασία δοκιμών FTP-75 της Υπηρεσίας Προστασίας του Περιβάλλοντος (EPA) των ΗΠΑ.
Ταχεία φόρτιση με συνεχές ρεύμα (DC): προσθήκη 120 km στην αυτονομία σε δέκα λεπτά
Η νέα τεχνολογία φόρτισης της BMW iX επιτρέπει ταχεία φόρτιση με συνεχές ρεύμα (DC) ισχύος έως 200 kW. Με αυτό τον τρόπο, η μπαταρία μπορεί να φορτίζεται από το 10 μέχρι το 80% της συνολικής της χωρητικότητας σε λιγότερο από 40 λεπτά. Πέραν αυτού, μέσα σε δέκα λεπτά η ενέργεια που διοχετεύεται στη μπαταρία μπορεί να αυξήσει την αυτονομία του αυτοκινήτου πάνω από 120 km. Χρειάζονται λιγότερο από 11 ώρες για τη φόρτιση μιας άδειας μπαταρίας υψηλής τάσης στο 100% της χωρητικότητάς της με ισχύ 11 kW από ένα Wallbox.
Οι μπαταρίες της BMW iX έχουν σχεδιαστεί στο πλαίσιο ενός μακροπρόθεσμου κύκλου φυσικών πόρων και με υψηλό βαθμό ανακυκλωσιμότητας. Η ισχύς που χρησιμοποιείται για την παραγωγή κυψελών μπαταριών και η μπαταρία υψηλής τάσης συνολικά προέρχονται αποκλειστικά από ανανεώσιμες πηγές.
Νέο πακέτο τεχνολογικών εργαλείων ( toolkit ) υποστηρίζει την περαιτέρω εξέλιξη της αυτόνομης οδήγησης
Το νέο πακέτο τεχνολογικών εργαλείων που κάνει το ντεμπούτο του στην BMW iX προάγει σημαντικά τους τομείς της αυτοματοποιημένης οδήγησης και των ψηφιακών υπηρεσιών. Για παράδειγμα, το επίπεδο υπολογιστικής ισχύος έχει αυξηθεί ώστε να επεξεργάζεται 20 φορές μεγαλύτερο όγκο δεδομένων, σε σχέση με πριν. Ως αποτέλεσμα, ο εγκέφαλος του αυτοκινήτου μπορεί να επεξεργαστεί διπλάσια ποσότητα δεδομένων από τους αισθητήρες του οχήματος σε σχέση με τις προηγούμενες εκδόσεις.
“Θέτουμε νέα πρότυπα στη βιομηχανία με την τεχνολογία της BMW iX. Η iX έχει περισσότερη υπολογιστική ισχύ για επεξεργασία δεδομένων και ισχυρότερη τεχνολογία αισθητήρων από τα πιο καινούργια μοντέλα της τρέχουσας γκάμας μας, είναι συμβατή με 5G, θα έχει νέες και βελτιωμένες λειτουργίες αυτοματοποιημένης οδήγησης και στάθμευσης και χρησιμοποιεί την υψηλών επιδόσεων πέμπτη γενιά του ηλεκτρικού μας συστήματος κίνησης”, δήλωσε ο Frank Weber, Μέλος Δ.Σ. της BMW AG, τομέας Εξέλιξη.
Φρέσκια σχεδίαση για μία νέα οδηγική εμπειρία
Η BMW iX ανοίγει το δρόμο για μία μελλοντική γενιά αυτοκινήτων, με την οποία η εταιρεία επαναπροσδιορίζει τη βιωσιμότητα, την οδηγική απόλαυση και την έννοια της πολυτέλειας. Αυτός ο πρωτοποριακός χαρακτήρας εκφράζεται με σαφήνεια στη σχεδίαση του αυτοκινήτου, που αποτελεί τη βάση για ένα νέο είδος οδηγικής εμπειρίας με κύρια χαρακτηριστικά την οικειότητα, την ξεγνοιασιά και την ελευθερία έκφρασης.
Το εξωτερικό της ουσιαστικά επαναπροσδιορίζει τις δυναμικές αναλογίες ενός μεγάλου SAV της BMW. Η iX είναι παρόμοια με την X5 σε μήκος και πλάτος, και έχει σχεδόν το ίδιο ύψος με την X6 λόγω της εκτεταμένης γραμμής της οροφής. Από τη άλλη, η διάσταση των τροχών της θυμίζει την X7.
Η ελάχιστη χρήση χαρακτηριστικών γραμμών και οι πληθωρικές επιφάνειες δημιουργούν μία αίσθηση ασφάλειας και αυτοπεποίθησης. Οι ζωηρές γραμμές, η απέριττη δομή και οι σχεδόν ‘ορθογώνιες’ καμπύλες γύρω από τα τόξα των θόλων των τροχών διαμορφώνουν μία επιβλητική εικόνα. Και η μινιμαλιστική σχεδιαστική γλώσσα οδηγεί το βλέμμα σε εξειδικευμένες λεπτομέρειες που αναδεικνύουν τον προηγμένο χαρακτήρα, την ταυτότητα μάρκας και την βελτιστοποιημένη αεροδυναμική της BMW iX.
Εμπρός τμήμα: εκφραστική, κάθετη μάσκα νεφρών λειτουργεί ως ‘έξυπνο’ πάνελ συλλογής πληροφοριών
Στο κέντρο του εμπρός τμήματος κυριαρχεί η κάθετα διατεταγμένη μάσκα ‘νεφρών’. Επειδή το σύστημα ηλεκτροκίνησης της BMW iX έχει ελάχιστες απαιτήσεις αέρα ψύξης, η μάσκα είναι τελείως κλειστή. Ο ρόλος της είναι τώρα ψηφιακός και λειτουργεί ένα ‘έξυπνο’ πάνελ συλλογής πληροφοριών. Τεχνολογία κάμερας, λειτουργίες ραντάρ και λοιποί αισθητήρες ενσωματώνονται ομαλά στη μάσκα πίσω από τη διάφανη επιφάνεια.
Προϊόν εξέλιξης και παραγωγής του κέντρου σχεδίασης και τεχνολογίας ελαφρού βάρους LuTZ του BMW Group στο Landshut, η μάσκα της iX αποτελεί μία διαφήμιση για ευφυή μετακίνηση με υψηλό τεχνολογικό υπόβαθρο. Η μάσκα έχει επανασχεδιαστεί ως μία καινοτόμα και πολυλειτουργική high-tech διεπαφή για τα προηγμένα συστήματα υποστήριξης οδηγού με τα οποία η BMW iX προετοιμάζει το δρόμο για την αυτοματοποιημένη οδήγηση.
Απέριττες επιφάνειες, διακριτικά ενσωματωμένες τεχνολογίες
Ανάμεσα στα εξωτερικά χαρακτηριστικά της BMW iX που ξεχωρίζουν είναι οι λεπτότερες μονάδες προβολέων που είχε ποτέ αυτοκίνητο παραγωγής της μάρκας, οι χειρολαβές θυρών που δεν προεξέχουν (λειτουργούν πιέζοντας ένα μπουτόν), τα πλαϊνά παράθυρα χωρίς πλαίσιο, η πίσω πόρτα – χωρίς διαχωριστικούς αρμούς που εκτείνεται σε όλο το πίσω τμήμα – και τα επίσης πολύ λεπτά πίσω φώτα.
Η μάσκα της δεν είναι το μόνο παράδειγμα της τεχνοτροπίας ενσωμάτωσης ‘αθέατης’ τεχνολογίας (shy tech) στη σχεδίαση της iX: μία σειρά από κάμερες και αισθητήρες έχουν τοποθετηθεί διακριτικά, οι χειρολαβές θυρών δεν προεξέχουν, το στόμιο πλήρωσης υγρού πλύσης παρμπρίζ είναι κρυμμένο κάτω από το λογότυπο της BMW στο καπό και η κάμερα οπισθοπορείας έχει ενσωματωθεί στο λογότυπο της BMW στην πίσω πόρτα. Η τεχνολογία παραμένει στο παρασκήνιο και εμφανίζεται μόνον όταν ενεργοποιούνται οι σχετικές λειτουργίες.
“Η BMW iX αποδεικνύει πώς μπορούμε να εντάξουμε νέες τεχνολογίες στο μοντέρνο και συναρπαστικό στυλ του αυτοκινήτου, το οποίο αν και ιδιαίτερα περίπλοκο τεχνολογικά, δείχνει απλό και απέριττο”, λέει χαρακτηριστικά ο Adrian van Hooydonk, Ανώτερος Αντιπρόεδρος Σχεδίασης του BMW Group. “Η BMW iX προσφέρει ένα κινητό living room στο οποίο όλοι θα νιώθουν άνετα και η ευφυία του αυτοκινήτου είναι πάντα διαθέσιμη χωρίς να γίνεται ενοχλητική”.
Σχεδίαση εσωτερικού: ο άνθρωπος στο επίκεντρο
Ένα υψηλό επίπεδο ευρυχωρίας, ένα μίγμα υλικών υψηλής ποιότητας, καθίσματα νέας σχεδίασης με ενσωματωμένα προσκέφαλα και μία τεράστια πανοραμική κρυστάλλινη οροφή διαμορφώνουν ένα πολυτελές περιβάλλον τύπου lounge στην καμπίνα της BMW iX για πέντε άτομα. Η νέα αρχιτεκτονική της καμπίνας του μοντέλου χαρακτηρίζεται από σαφήνεια και φιλική προς τον χρήστη λειτουργικότητα που περιστρέφεται αποκλειστικά γύρω από τις ανάγκες και τα συναισθήματα του οδηγού και των επιβατών. Λόγω της φιλοσοφίας του συστήματος κίνησης δεν υπάρχει κεντρικό τούνελ, κάτι το οποίο επιτείνει την αίσθηση ευρυχωρίας και ελευθερίας ενώ οι επιβάτες επωφελούνται από τον πρόσθετο χώρο για τα πόδια μπροστά και πίσω και την επάρκεια αποθηκευτικού χώρου, ενώ η κεντρική κονσόλα παραπέμπει σε έπιπλο υψηλής ποιότητας. Η μινιμαλιστική σχεδιαστική γλώσσα και η λιτή δομή των επιφανειών προάγουν το αίσθημα ευρυχωρίας μέσα στο αυτοκίνητο.
Οι ενδείξεις και τα χειριστήρια έχουν περιοριστεί στα απολύτως απαραίτητα, ενισχύοντας περαιτέρω την εντύπωση μιας απέριττης καμπίνας που ξεκουράζει τον επιβάτη. Η τεχνολογία της BMW iX χρησιμοποιείται έξυπνα και εμφανίζεται μόνον όταν είναι απαραίτητη. Αυτό την καθιστά διαισθητική στη χρήση και όχι υπερβολικά περίπλοκη. Η σχεδίαση εσωτερικού αποπνέει μία αίσθηση ασφάλειας και οικειότητας και δημιουργεί ένα νέο είδος σχέσης μεταξύ επιβατών και οχήματος. Η φιλοσοφία αθέατης τεχνολογίας για το εσωτερικό φαίνεται σε αρκετά πράγματα, όπως κρυφά ηχεία, αεραγωγούς με ιδιαίτερη σχεδίαση, θερμαινόμενες επιφάνειες και η διακριτική αναδίπλωση του προτζέκτορα του συστήματος BMW Head-Up Display στον πίνακα οργάνων ώστε να είναι σχεδόν αόρατος. Το εξαγωνικό τιμόνι, ένας διθέσιος διακόπτης για την επιλογή σχέσης στο κιβώτιο και η κυρτή οθόνη (BMW Curved Display) – που αποτελεί τμήμα της επόμενης γενιάς του Λειτουργικού Συστήματος BMW – αποτυπώνουν το μέλλον της οδηγικής απόλαυσης.
Ευφυής σχεδίαση ελαφρού βάρους και βελτιστοποιημένη αεροδυναμική αυξάνουν την αυτονομία
Η ενέργεια και η αυτονομία της iX ωφελούνται από τις καινοτόμες λύσεις στους τομείς σχεδίασης ελαφρού βάρους και αεροδυναμικής. Η δομή αμαξώματος με πλαίσιο από αλουμινένιο χωροδικτύωμα και καινοτόμο κλωβό από ανθρακονήματα, προσφέρουν εξαιρετικά υψηλή στρεπτική ακαμψία, που κατ’ επέκταση βελτιώνει την ευελιξία και μεγιστοποιεί την προστασία των επιβατών, και ταυτόχρονα ελαχιστοποιεί το βάρος. Ο έξυπνος συνδυασμός υλικών, με πολλά από αυτά να χρησιμοποιούνται ακριβώς εκεί που ιδιότητές τους μπορούν να αξιοποιηθούν στο μέγιστο βαθμό, είναι κάτι μοναδικό στην κατηγορία. Μαζί με την έξοχη αεροδυναμική, ο έξυπνος συνδυασμός υλικών χαρίζει στην iX άνετη και ιδιαίτερα ασφαλή συμπεριφορά, σε συνδυασμό με άμεση και ακριβή απόκριση σε κάθε κίνηση του γκαζιού και περιστροφή του τιμονιού.
Αξιοποιώντας πλήρως τα οφέλη του συστήματος ηλεκτροκίνησης και εφαρμόζοντας σχολαστικά δοκιμασμένα μέτρα στο εμπρός τμήμα του αυτοκινήτου, στο πάτωμα, στους τροχούς και στο πίσω τμήμα, η BMW iX χαρακτηρίζεται από βελτιστοποιημένη αεροδυναμική με θετικό αντίκτυπο τόσο στις επιδόσεις όσο και στην αυτονομία του αμιγώς ηλεκτρικού SAV. Η BMW iX διαθέτει εξαιρετική αεροδυναμική για την κατηγορία της, με συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd) μόλις 0,25.
Όλες οι τιμές που αναφέρονται σε επιδόσεις, κατανάλωση ενέργειας και αυτονομία είναι προκαταρτικές και βασίζονται στην τρέχουσα κατάσταση εξέλιξης του αυτοκινήτου.