Η πορεία των μαρκών στην ελληνική αγορά

Η πορεία των μαρκών στην ελληνική αγορά το πρώτο τετράμηνο του 2021 παρουσιάζει ενδιαφέρον, αφού παρατηρούνται κάποιες ανακατατάξεις στην πρώτη δεκάδα σε σύγκριση με τις τρεις προηγούμενες χρονιές.

Συγκρίνοντας το πρώτο τετράμηνο των τελευταίων τεσσάρων ετών διαπιστώνεται εύκολα πως η Toyota κρατά το σκήπτρο της ελληνικής αγοράς με μερίδιο που από το 11,3% του 2018, έπεσε στο 10,7% το 2019, ανέβηκε στο 15,1% το πρώτο τετράμηνο του 2020 για να καταλήξει στο 13,7% φέτος. Η δεύτερη θέση ανήκει σταθερά στην Peugeot με μερίδιο διευρυνόμενο: 9,3%, 10,1%, 9,9%, 11,9%. Στην 3η θέση φέτος η Hyundai από 4η πέρυσι, 6η το 2019 και 8η το 2018 και διευρυνόμενο μερίδιο: 5,0%, 6,6%, 7,6%, 8,5%.

Ανοδική και η πορεία της Opel, στην 4η θέση φέτος, με εξαίρεση την περσινή χρονιά που έπεσε στην 7η από την 5η θέση του 2019 και του 2020, με μερίδιο 7,0% το 2018, 7,4% το 2019, 5,3% το 2020 και 6,8% το 2021. Την πρώτη πεντάδα κλείνει η Volkswagen με μερίδιο 6,5% φέτος και χαμηλότερες πωλήσεις από τις προηγούμενες χρονιές, γεγονός που ίσως εκτός από την πανδημία να οφείλεται και στην ενεργειακή μετάβαση των μοντέλων της, που στο σύνολο της ευρωπαϊκής αγοράς καταγράφουν σημαντικές πωλήσεις. Έτσι στην σειρά κατάταξης το 2020 και το 2019 ήταν στην 3η θέση ενώ το 2018 στην 4η.

Η πορεία των μαρκών στην ελληνική αγορά
Η πορεία των μαρκών στην ελληνική αγορά – Μερίδια

Ακολουθεί η Citroen (περιλαμβάνει και τις πωλήσεις της DS) που από την 9η θέση το 2018, ανέβηκε στην 7η το 2019 και στην 6η το 2020, όπου παρέμεινε και φέτος, με μερίδιο αγοράς 5,1%. Στην 7η θέση η Suzuki, με μερίδιο αγοράς 4,9%, που ανέβηκε από την 8η θέση στην οποία ήταν το 2020 και το 2019 ενώ βρισκόταν πάλι στην 7η το 2018.

Στην 8η και την 9η θέση δύο premium μάρκες. Η Mercedes με μερίδιο αγοράς 4,9% ανέβηκε δύο θέσεις από το 2020 και το 2019 (10η), όπου είχε σκαρφαλώσει από την 13η θέση του 2018, με σταθερό μερίδιο 3,6% και για τις τρεις αντίστοιχες περιόδους. Η BMW βρέθηκε το φετινό τετράμηνο, όπως και το περσινό στην 9η θέση, με 4,1% μερίδιο αγοράς, ανεβαίνοντας από την 15η θέση του 2019 (μερίδιο 2,5%) και την 17η θέση του 2018 (μερίδιο 2,4%). Τη δεκάδα κλείνει η Nissan με 4% μερίδιο αγοράς από 6,1% πέρυσι (5η θέση), 5,6% το 2019 (9η θέση) και 8,6% το 2018 (3η θέση).

Το 2020 η χρονιά έκλεισε με την ακόλουθη δεκάδα, από πλευράς κατάταξης: Toyota (1η), Peugeot (2η), Volkswagen (3η), Hyundai (4η),  Opel (5η), Nissan (6η), Citroen (7η), Suzuki (8η), Mercedes (9η), Renault (10η). Για το σύνολο του 2019 η κατάταξη είχε κατά σειρά ως εξής: Toyota, Peugeot, Volkswagen, Hyundai, Opel, Fiat, Citroen, Suzuki, Nissan, Mercedes. Τέλος το 2018 την πρώτη δεκάδα αποτελούσαν (κατά σειρά) οι: Toyota, Volkswagen, Peugeot, Nissan, Fiat, Opel, Suzuki, Hyundai, Citroen και Renault.

Τόσο ο συνοδευτικός πίνακας όσο και τα διαγράμματα δίνουν πλήρη εικόνα της εξέλιξης των μαρκών στην ελληνική αγορά των τελευταίων τεσσάρων ετών την περίοδο του πρώτου τετραμήνου. Ωστόσο, κατά τη διάρκεια των επόμενων μηνών αναμένονται περαιτέρω ανακατατάξεις με την προσθήκη πολλών νέων, κυρίως υβριδικών και ηλεκτρικών, μοντέλων.

Η πορεία των μαρκών στην ελληνική αγορά

Λίνα Τσαγκαράκη

Προηγούμενο άρθροΗ bp pulse άνοιξε τον πρώτο κόμβο ταχείας φόρτισης
Επόμενο άρθροΤαξινομήσεις στην Ελλάδα: Η ζήτηση τον Μάιο