Η Nissan Motor Co., Ltd. ανακοίνωσε τα οικονομικά της αποτελέσματα για το δωδεκάμηνο που έληξε στις 31 Μαρτίου 2019. Η εταιρεία αντιμετώπισε ένα δυσμενές παγκόσμιο επιχειρηματικό κλίμα και υπέστη βραχυπρόθεσμη επιβάρυνση κόστους λόγω των πρωτοβουλιών της για βελτίωση της ποιότητας των πωλήσεων στις ΗΠΑ, καθώς και την εφαρμογή μιας εκστρατείας επέκτασης εγγύησης που καλύπτει ορισμένα οχήματα.

Έτσι, η Nissan σημείωσε λειτουργικά κέρδη ύψους 318,2 δισ. γιεν (2,577 δισ. ευρώ περίπου) για το σύνολο του έτους, με καθαρά έσοδα 11,57 τρισ. γιεν (93,717 δισ. ευρώ), που ισοδυναμούν με λειτουργικό περιθώριο 2,7%. Τα καθαρά ετήσια έσοδα1 μειώθηκαν κατά 57,3% σε 319,1 δισ. γιεν (2,585 δισ. ευρώ περίπου).

Τα κυριότερα ετήσια οικονομικά στοιχεία

Ο ακόλουθος πίνακας συνοψίζει τα οικονομικά αποτελέσματα της Nissan για το δωδεκάμηνο που έληξε στις 31 Μαρτίου 2019 και υπολογίστηκαν με τη μέθοδο της καθαρής θέσης για την κοινοπραξία της Κίνας.

Σε δισ. γιεν 2017 2018 % ΜΕΤ
Έσοδα 11,951.2 11,574.2 -3.2
Λειτουργικά κέρδη 574.8 318.2 -44.6
Λειτουργικό περιθώριο % 4.8 2.7 -2.1ppt
Τακτικά κέρδη 750.3 546.5 -27.2
Καθαρά Έσοδα 1 746.9 319.1 -57.3

 

Οι πωλήσεις της Nissan ανά τον κόσμο

Το υπό εξέταση οικονομικό έτος οι παγκόσμιες πωλήσεις μειώθηκαν κατά 4,4% στις 5.516 εκατομμύρια μονάδες.

Παρά το δυσμενές επιχειρηματικό κλίμα, οι πωλήσεις στην Ιαπωνία (συμπεριλαμβανομένων των mini οχημάτων) αυξήθηκαν κατά 2,1% στις 596.000 μονάδες. Η αύξηση αυτή οφείλεται στη μεγάλη ζήτηση για το compact αυτοκίνητο Note και το minivan Serena, τα οποία διαθέτουν την τεχνολογία Nissan Intelligent Mobility και προσφέρουν εφαρμογές όπως η e-POWER και η ProPILOT. Το Note ήταν το κορυφαίο σε πωλήσεις στην Ιαπωνία το οικονομικό έτος 2018, ενώ το Serena κυριάρχησε στην κατηγορία minivan.

Στην Κίνα, όπου τα αποτελέσματα της εταιρείας υπολογίζονται βάσει ημερολογιακού έτους, οι καλές επιδόσεις των νέων Kicks, X-Trail και Sylphy οδήγησαν σε αύξηση 2,9% των πωλήσεων της Nissan, στις 1.564 εκατομμύρια μονάδες, που αντιστοιχούν σε μερίδιο αγοράς 5,9%.

Στις ΗΠΑ, οι πωλήσεις της Nissan μειώθηκαν κατά 9,3% στις 1.444 εκατομμύρια μονάδες, αντιστοιχώντας σε μερίδιο αγοράς 8,4%.

Οι πωλήσεις της Nissan στην Ευρώπη, εξαιρουμένης της Ρωσίας, μειώθηκαν κατά 17,8% στις 536.000 μονάδες, με αποτέλεσμα το μερίδιο αγοράς να είναι 3,0%. Οι πωλήσεις αυτοκινήτων στη Ρωσία, ωστόσο, αυξήθηκαν κατά 2,6% στις 107.400 μονάδες.

Σε άλλες αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Ασίας και της Ωκεανίας, της Λατινικής Αμερικής, της Μέσης Ανατολής και της Αφρικής, οι πωλήσεις της Nissan μειώθηκαν κατά 0,4% στα 815.000 οχήματα.

Προοπτικές

Η εταιρεία αναμένει να πωλήσει 5,54 εκατομμύρια οχήματα κατά το οικονομικό έτος 2019, μια μικρή αύξηση σε σχέση με το οικονομικό έτος 2018.

Η διοίκηση της Nissan επικεντρώνει τις προσπάθειές της στην οικοδόμηση επιχειρησιακής βάσης που θα μπορεί να εξασφαλίσει σταθερή και συνεχή κερδοφορία μεσοπρόθεσμα. Οι βασικές πρωτοβουλίες περιλαμβάνουν την ενίσχυση των δραστηριοτήτων της εταιρείας στις ΗΠΑ και τη βελτίωση της αποδοτικότητας των παγκόσμιων επενδύσεων και λειτουργιών της, ενισχύοντας παράλληλα την αξία της επωνυμίας με το λανσάρισμα νέων μοντέλων που ενσωματώνουν την τεχνολογία Nissan Intelligent Mobility.

Το οικονομικό έτος 2019 σηματοδοτεί την έναρξη αυτών των πρωτοβουλιών και η εταιρεία δεν αναμένει την άμεση επίτευξη σημαντικών βελτιώσεων απόδοσης.

Η Nissan προέβλεψε συνολικό μέρισμα 40 γιεν ανά μετοχή για το οικονομικό έτος 2019.

[1] Καθαρό εισόδημα που αποδίδεται στους μετόχους της μητρικής εταιρείας

Προηγούμενο άρθροΗ Daimler σχεδιάζει να μειώσει το κόστος διαχείρισης κατά 20%
Επόμενο άρθροΠιο ασφαλείς οι θάλαμοι οδήγησης των φορτηγών από το 2020