Το MG 4 είναι το πιο ευπώλητο κινεζικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην Ευρώπη

Η Κίνα καταγγέλλει την έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (ΕΕ) για τα κινεζικά ηλεκτροκίνητα οχήματα EV ως “ξεκάθαρη πράξη προστατευτισμού”.

Μια έρευνα της ΕΕ για κινεζικά EV, που πιστεύεται ότι επωφελήθηκαν από κρατικές επιδοτήσεις, θα έχει «αρνητικό» αντίκτυπο στις οικονομικές και εμπορικές σχέσεις, όπως προειδοποίησε το κινεζικό υπουργείο Εμπορίου.

Η έρευνα, που άρχισε την Τετάρτη 13 Σεπτεμβρίου, θα καθορίσει αν απαιτούνται τιμωρητικοί δασμοί για να προστατευθούν οι παραγωγοί της ΕΕ απ’ αυτό που η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ursula von der Leyen περιέγραψε ως «πλημμύρα» φτηνότερων εισαγωγών κινεζικών ηλεκτροκίνητων οχημάτων.

«Η Κίνα πιστεύει ότι η έρευνα, που προτείνεται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, είναι στην πραγματικότητα για να προστατεύσει τη δική της βιομηχανία στο όνομα του ‘δίκαιου ανταγωνισμού», αναφέρει σε δήλωσή του το υπουργείο Εμπορίου.

«Είναι ξεκάθαρη πράξη προστατευτισμού, η οποία θα διαταράξει σοβαρά και θα στρεβλώσει την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία και την αλυσίδα προσφοράς, της ΕΕ περιλαμβανομένης, και θα έχει αρνητική επίδραση στις οικονομικές και εμπορικές σχέσεις ΕΕ-Κίνας».

Η έρευνα, η οποία άρχισε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και όχι έπειτα από κάποια προσφυγή της βιομηχανίας, αναμένεται ότι θα εντείνει περαιτέρω τις σχέσεις με την Κίνα, που είναι ήδη τεταμένες εξαιτίας εμπορικών και επενδυτικών ανισορροπιών.

Το 2022, οι εξαγωγές της Κίνας στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 8,6% στα 562 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με τα δεδομένα των κινεζικών τελωνείων. Όμως οι εισαγωγές από την ΕΕ μειώθηκαν κατά 7,9% στα 285 δισεκατομμύρια δολάρια λόγω της ασθενέστερης ζήτησης στην Κίνα και διεύρυναν πολύ για δεύτερη χρονιά το εμπορικό έλλειμμα της ΕΕ με την Κίνα.

Τον Ιούλιο του τρέχοντος έτους, οι 22 κινεζικές μάρκες που είναι διαθέσιμες στην Ευρώπη πούλησαν 25.564 νέα επιβατικά αυτοκίνητα σε όλη την περιοχή – 131% περισσότερα από τον αριθμό που είχε ταξινομηθεί το προηγούμενο έτος, όπως αναφέρει η ανάλυση της JATO Dynamics. Την ίδια περίοδο, το μερίδιο αγοράς τους διπλασιάστηκε από 1,27% σε 2,51%. Το MG 4 με πωλήσεις 5.890 αυτοκινήτων στην Ευρώπη των 28 χωρών είναι το κινεζικό μοντέλο (βρετανική μάρκα) με τις περισσότερες πωλήσεις.

Πηγές: ΑΠΕ/ΜΠΕ – JATO Dynamics

Φωτογραφία: MG

Προηγούμενο άρθροRenault και Dacia με δύο ηλεκτρικά στην Μobility 2023
Επόμενο άρθροΈρευνα της ΕΕ για τις επιδοτήσεις στα κινεζικά EV