Η Kia πιστεύει ότι ο ηλεκτρικός κινητήρας μπαταρίας του e-Niro είναι κατάλληλος για SUV, αντικρούοντας την κοινή αντίληψη περί λαίμαργων σε καύσιμα και ρυπογόνων crossovers και SUV, σύμφωνα με σχετική δημοσίευση του Automotive News.
Η Kia πιστεύει ότι το e-Niro είναι το σωστό όχημα για ένα κινητήρα που τροφοδοτείται από μπαταρίες, επειδή τα crossovers και τα SUV είναι ολοένα και πιο δημοφιλή στην Ευρώπη, αλλά θεωρούνται λαίμαργα σε καύσιμα και ρυπογόνα. Ένα πλήρως ηλεκτρικό σύστημα κίνησης μπορεί να αντισταθμίσει τα πιθανά μειονεκτήματα, δήλωσε ο Alper Celik, product manager του Niro.
Το τροφοδοτούμενο με μπαταρίες αυτοκίνητο συγκαταλέγεται στις πλήρως υβριδικές και τις plug-in υβριδικές παραλλαγές του Niro. Το μοντέλο αποτελεί επίσης βασικό στοιχείο της ευρωπαϊκής στρατηγικής ηλεκτροκίνησης της Kia. Πέρυσι, περισσότερα από το 10% όλων των αυτοκινήτων Kia που πουλήθηκαν στην Ευρώπη ήταν ηλεκτροκίνητα και το ποσοστό αναμένεται να αυξηθεί το 2019 μεταξύ 15% και 20%, δήλωσε στο Automotive News ο Emilio Herrera, διευθύνων σύμβουλος της Kia Europe.
Οι ετήσιες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη αναμένεται να αυξηθούν σε σχεδόν 1 εκατομμύριο μονάδες ετησίως έως το 2022, ανέφερε ο κ. Herrera σε σχετική ανακοίνωση. Στην Ευρώπη, η Kia πουλά επίσης πλήρεις και plug-in υβριδικές εκδόσεις του μεσαίου μεγέθους sedan Optima και μια πλήρως ηλεκτρική έκδοση του crossover Soul, του οποίου η δεύτερη γενιά θα κυκλοφορήσει στην αγορά το πρώτο εξάμηνο του έτους.
Ο ηλεκτρικός κινητήρας του e-Niro, ο ενσωματωμένος φορτιστής και η μονάδα ισχύος είναι βασικά ίδια με το μικρό crossover της Hyundai Kona Electric, δήλωσε ο Vittorio D’Arienzo, group manager of product planning στο τεχνικό κέντρο της Hyundai Europe.
Το e-Niro και το Kona Electric μοιράζονται επίσης τις ίδιες προδιαγραφές για τη συστοιχία μπαταριών, παρόλο που έχουν διαφορετικούς προμηθευτές από την Κορέα, σύμφωνα με τον κ. D’Arienzo. Η μπαταρία για το e-Niro παρέχεται από την SK Innovation, ενώ του Kona προέρχεται από την LG Chem. Η μπαταρία του e-Niro είναι επίσης υδρόψυκτη – μια καινοτομία για την Kia – ενισχύοντας έτσι την αύξηση της χωρητικότητας και της ενεργειακής πυκνότητας.
Το e-Niro προσφέρει χαρακτηριστικά υψηλής τεχνολογίας, όπως ένα σύστημα πέδησης με ανατροφοδότηση και μια προαιρετική προηγμένη αντλία θερμότητας, που βοηθά στη θέρμανση του εσωτερικού χώρου, ενώ παράλληλα εξοικονομεί ενέργεια. Προσφέρει επίσης μια σειρά συστημάτων υποβοήθησης οδηγού, συμπεριλαμβανομένης της προειδοποίησης πρόσκρουσης σε προπορευόμενο. Προσαρμοζόμενο σύστημα ελέγχου ταχύτητας ταξιδίου, με ρύθμιση που αναλαμβάνει τον έλεγχο σε συνθήκες κυκλοφορίας stop-and-go και προειδοποίηση προσοχής οδηγού.
Η Kia αρνήθηκε να ενημερώσει για τον στόχο πωλήσεων για την πλήρως ηλεκτρική έκδοση του Niro. “Θα δώσουμε προτεραιότητα στις αγορές όπου η ζήτηση είναι μεγαλύτερη για EVs, όπως η Νορβηγία, οι Κάτω Χώρες και η Γαλλία”, δήλωσε στο Automotive News ο Arthur Martins, διευθυντής μάρκετινγκ της Kia Europe.
Ο κ. Martins ανέφερε, ακόμα, πως όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες αγωνίζονται για την παραγωγή μπαταριών, καθώς η αγορά πλήρως και plug-in υβριδικών επεκτείνεται γρήγορα. “Μπορεί να αποφασίσουμε να τοποθετήσουμε μπαταρίες σε οποιοδήποτε ηλεκτροκίνητο μοντέλο, αλλά οι μπαταρίες είναι πλέον το εμπόδιο”, δήλωσε, “και συνεργαζόμαστε με τους προμηθευτές μας για να αυξήσουμε την παραγωγή”.
To e-Niro, σύμφωνα με την Kia, έχει εμβέλεια μέχρι 485 χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση, διαθέτει συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου 64 kWh και έχει μηδενικές εκπομπές CO2. Μπορείτε να δείτε το σχετικό με το e-Niro video εδώ.