Το SUV της Hyundai, Kona Electric, κατακτά γρήγορα την Ευρώπη. Σύμφωνα με την εταιρεία, κατά την παρουσίασή του στο Όσλο το καλοκαίρι, έλαβε 7.000 παραγγελίες, μόνο στη Νορβηγία, για το μικρό crossover που κινείται με μπαταρία.
Ο αντιπρόεδρος μάρκετινγκ και προϊόντων της εταιρείας Andreas-Christoph Hofmann δήλωσε ότι το Kona Electric είναι το πρώτο μοντέλο με μπαταρίες της αυτοκινητοβιομηχανίας και η ζήτηση υπερβαίνει την παραγωγή. Ο χρόνος αναμονής για είναι περισσότερο από έξι μήνες, γιατί ο κατασκευαστής μπαταριών Hyundai Mobis, που βρίσκεται στην Κορέα, δεν μπορεί να συμβαδίσει με τις υψηλότερες από τις αναμενόμενες παραγγελίες. “Χρειάζονται πέντε με έξι μήνες για να επεκτείνουν την ικανότητά τους”, δήλωσε ο Ki-Sang Lee, ο οποίος είναι επικεφαλής του κέντρου Έρευνας & Ανάπτυξης της Hyundai για οχήματα φιλικά προς το περιβάλλον.
Το Kona εντάσσεται σε ένα κύμα ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων που προβλέπεται να ενισχύσουν τις συνολικές πωλήσεις EV στην Ευρώπη κατά περισσότερο από 20%, σε 200.000 οχήματα φέτος, σύμφωνα με το Automotive News.
Ατενίζοντας το μέλλον, η ζήτηση για οχήματα με μπαταρίες προβλέπεται να φτάσει τις 600.000 έως το 2020 και να αυξηθεί σε σχεδόν ένα εκατομμύριο έως το 2022, προβλέπει η LMC Automotive. Η Hyundai σχεδιάζει να επωφεληθεί από αυτό. Το Kona Electric είναι ένα από τα τέσσερα αυτοκίνητα με μπαταρίες που σχεδιάζει να λανσάρει η αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη μέχρι το 2020. Η σειρά της Hyundai περιλαμβάνει το Ioniq Electric και το Nexo fuel cell SUV.
Το Kona Electric είναι τμήμα μιας σειράς που περιλαμβάνει εκδόσεις βενζίνης και ντίζελ. Μέσα σε επτά μήνες, η Hyundai πώλησε 35.135 μονάδες από αυτά τα μοντέλα στην Ευρώπη, γεγονός που κατέταξε το Kona με κινητήρα εσωτερικής καύσης ως το υπ΄αριθμόν15 μοντέλο σε πωλήσεις στον ταχύτερα αναπτυσσόμενο τομέα της Ευρώπης. Το Kona Electric διαφέρει από τις εκδόσεις του που τροφοδοτούνται με καύσιμο τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά. Εξωτερικά διαθέτει κλειστή εμπρόσθια μάσκα γιατί δεν υπάρχει κινητήρας εσωτερικής καύσης για να ψύχεται. Η κεντρική κονσόλα στο εσωτερικό είναι πιο συμπαγής επειδή δεν υπάρχει μοχλός ταχυτήτων. Αντ΄αυτού όμως ο οδηγός χρησιμοποιεί κουμπιά για να ελέγξει το ηλεκτρικό σύστημα αλλαγής ταχυτήτων.
Το Kona Electric θα απευθύνεται κυρίως σε ευρωπαϊκές χώρες με έντονο ενδιαφέρον για τα EV. Αυτό περιλαμβάνει τις Σκανδιναβικές χώρες, καθώς και τη Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία, τη Ελβετία και την Αυστρία.
Το Kona Electric έχει διακριτή, υψηλής αντίθεσης, επένδυση φτερών, κλειστή εμπρόσθια μάσκα και φώτα ημέρας LED πάνω από τους προβολείς LED. Οι πλευρικές αεροτομές στον εμπρόσθιο προφυλακτήρα βελτιώνουν την αεροδυναμική, μειώνοντας τον στροβιλισμό στην περιοχή του τόξων των τροχών.
Το αυτοκίνητο διατίθεται σε δύο επίπεδα επιδόσεων. Το Kona EV με κορυφαία απόδοση διαθέτει μια πολυμερή μπαταρία ιόντων λιθίου των 64 κιλοβατωρών, η οποία παρέχει μια αυτονομία 470 χλμ (293 μίλια) με μια φόρτιση, με βάση τα πρότυπα δοκιμών WLTP. Η μπαταρία τροφοδοτεί έναν ηλεκτροκινητήρα 150-κιλοβάτ (204-hp). Το βασικό μοντέλο Kona EV διαθέτει μπαταρία 39,2 kWh (με αυτονομία 300 km) που τροφοδοτεί έναν ηλεκτροκινητήρα 99 kW (135 ίππων). Η αρχική ζήτηση είναι 60-40 υπέρ της πιο ισχυρής έκδοσης, όπως δήλωσε ο Andreas-Christoph Hofmann.
Διαθέτει, επίσης, ένα σύστημα που επιτρέπει στον οδηγό να ρυθμίζει την ένταση της αναγεννητικής πέδησης, χρησιμοποιώντας τις πεταλούδες πίσω από το τιμόνι. Όταν η αναγεννητική πέδηση (με ανάκτηση ενέργειας) έχει ρυθμιστεί στο μέγιστο επίπεδο, μπορεί να αντικαταστήσει το κανονικό φρενάρισμα στις περισσότερες περιπτώσεις.
Με τον ενσωματωμένο φορτιστή 7.2 kW του Kona, χρειάζονται 9 ώρες και 40 λεπτά για να επαναφορτιστεί η έκδοση με την μπαταρία των 64 kWh και 6 ώρες και 10 λεπτά για την έκδοση 39 kWh. Χρησιμοποιώντας έναν γρήγορο φορτιστή των 100 kW έχουμε 80% φόρτιση στην έκδοση 64 kWh σε 54 λεπτά.