Ο Όμιλος Geely Holding ανακοίνωσε ότι οι συγκεντρωτικές πωλήσεις του 2022– Geely Auto, Geometry, Livan, LYNK & CO, Zeekr, Volvo Cars, Polestar, Proton, Lotus, smart, Radar, LEVC και Farizon Commercial Vehicle – αυξήθηκαν κατά 4,7% ξεπερνώντας τις 2,3 εκατομμύρια μονάδες το 2022.

Για πέμπτη συνεχή χρονιά, η Geely Holding κατέγραψε περισσότερες από 2 εκατομμύρια μονάδες συνολικές πωλήσεις.

Πρωτοπορία για ένα βιώσιμο μέλλον

Οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων και καθαρών εναλλακτικών καυσίμων επιβατικών και επαγγελματικών οχημάτων σχεδόν διπλασιάστηκαν, ξεπερνώντας τις 675.000 μονάδες και αντιπροσωπεύουν το 29% των συνολικών πωλήσεων του Ομίλου.

Η βελτιωμένη απόδοση των πωλήσεων συνέπεσε με τη συνεχιζόμενη εστίαση του Ομίλου στην ηλεκτροκίνηση, τις τεχνολογίες επόμενης γενιάς και τις συνέργειες βιωσιμότητας.

Κατά τη διάρκεια του 2022, ο Όμιλος υπέγραψε επίσης συμφωνία με βασικούς ευρωπαίους εταίρους για την ανταλλαγή τεχνολογίας και την επίτευξη μεγαλύτερης λειτουργικής αποτελεσματικότητας.

Πωλήσεις ανά μάρκα

Η Geely Auto, η εισηγμένη στο Χονγκ Κονγκ εταιρεία χαρτοφυλακίου που περιλαμβάνει τις Lynk & Co, Geometry, Livan και Zeekr, ανέφερε πωλήσεις 1,43 εκατομμυρίων μονάδων το 2022, σημειώνοντας ετήσια αύξηση περίπου 8%. Οι εξαγωγές σε αγορές του εξωτερικού αυξήθηκαν κατά 72% στις 198.242 μονάδες. Στα BEV, PHEV και HEV η εταιρεία σημείωσε πωλήσεις 354.471 μονάδων.

Η Lynk & Co, premium μάρκα του Geely Auto Group παρέδωσε 180.127 οχήματα παγκοσμίως το 2022. Στην Ευρώπη, η Lynk & Co συνεχίζει να επεκτείνεται μέσω του καινοτόμου επιχειρηματικού της μοντέλου συνδρομής, καταγράφοντας αύξηση 145% με περισσότερα από 180.000 μέλη το 2022.

Η Geometry, μάρκα αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων παρουσίασε δύο νέα μοντέλα και επεκτάθηκε σε νέες αγορές στην Ανατολική Ευρώπη και τη Νότια Αμερική. Το 2022, οι πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά 170% ετησίως σε 149.389 μονάδες.

Η Livan, η αποκλειστική μάρκα εναλλαγής μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων του Geely Auto Group, έφτασε τις 56.140 μονάδες τον πρώτο χρόνο πωλήσεων της μάρκας.

Η ZEEKR, η μάρκα ηλεκτρικής μετακίνησης της Geely, ολοκλήρωσε την πρώτη πλήρη χρονιά πωλήσεων υπερβαίνοντας τον στόχο των 70.000 μονάδων. Μέχρι το τέλος του 2022, 71.941 premium Zeekr 001 έχουν παραδοθεί στους χρήστες. Η Zeekr αποκάλυψε το δεύτερο μοντέλο της και το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό πολυτελές MPV, το Zeekr 009. Το 2023, η Zeekr στοχεύει να διπλασιάσει τις πωλήσεις της και να ξεκινήσει την επέκτασή της στις ευρωπαϊκές αγορές.

Η Proton Cars, της οποίας ο όμιλος Geely ελέγχει το 49,9% σε συνεργασία με την DRB-HICOM, κατέγραψε την τέταρτη συνεχή χρονιά ανάπτυξής της με αύξηση πωλήσεων 23,3% ετησίως. Η εθνική μάρκα της Μαλαισίας διατήρησε τη δεύτερη θέση στην εγχώρια αγορά της, καθώς συνεχίζει να εφαρμόζει τη φιλόδοξη στρατηγική της για να γίνει η πρώτη τριάδα αυτοκινητοβιομηχανίας στην περιοχή ASEAN. Οι εξαγωγές της αυξήθηκαν στις 5.406 μονάδες, σημειώνοντας αύξηση 79,1%.

Ο μετασχηματισμός της Lotus Cars συνεχίστηκε το 2022 καθώς ξεκίνησε η πώληση του πρώτου ηλεκτρικού SUV της μάρκας, Eletre. Οι πελάτες άρχισαν επίσης να λαμβάνουν παραδόσεις του φημισμένου σπορ μοντέλου με κινητήρα εσωτερικής καύσης, Emira. Το 2023, η Lotus ετοιμάζεται να γιορτάσει την 75η επέτειο της μάρκας επιταχύνοντας την παγκόσμια επέκτασή της.

Η μετάβαση της Volvo Cars στα αμιγώς ηλεκτρικά συνεχίστηκε το 2022. Οι πωλήσεις της Volvo έφτασαν τα 615.121 οχήματα με το μερίδιο των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων να τριπλασιάζεται σχεδόν.Η ζήτηση για προϊόντα της Volvo παρέμεινε ισχυρή παρά τις προκλήσεις. Σημαντική πρόοδος στον ψηφιακό μετασχηματισμό της σουηδικής μάρκας σημειώθηκε το 2022 με τις συνδρομές να αυξάνονται κατά 49% σε ετήσια βάση και τις διαδικτυακές πωλήσεις κατά 17%.

Η Polestar, η σουηδική μάρκα ηλεκτρικών αυτοκινήτων επιδόσεων, ολοκλήρωσε την IPO της στο NYSE το 2022 και πέτυχε τον στόχο της να πουλήσει 50.000 οχήματα παγκοσμίως με εκτιμώμενο όγκο παραγωγής να φτάνει τα 51.500 αυτοκίνητα για ολόκληρο το έτος, αύξηση περίπου 80% σε ετήσια βάση. Η μάρκα αποκάλυψε επίσης το πρώτο της ηλεκτρικό SUV επιδόσεων, το Polestar 3. Το 2023, η μάρκα αναμένει ότι ο παγκόσμιος όγκος πωλήσεων θα αυξηθεί σχεδόν κατά 60% σε περίπου 80.000 αυτοκίνητα, με επικεφαλής τις ισχυρές πωλήσεις του Polestar 2 και τις πρώτες παραδόσεις του μοντέλου Polestar 3.

Η smart, η κοινοπραξία των Mercedes και Geely παρουσίασε το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό SUV, το smart #1 τον Απρίλιο και ξεκίνησε τις παραδόσεις τον Σεπτέμβριο. Στο πρώτο τρίμηνο των πωλήσεών του, το smart #1 έχει ήδη παραδοθεί σε περισσότερους από 10.000 πελάτες στην Κίνα. Έχουν δημιουργηθεί κέντρα μάρκετινγκ και πωλήσεων σε όλη την Ευρώπη και τη Νοτιοανατολική Ασία για να διευκολυνθεί η επέκταση της μάρκας σε νέες αγορές το 2023.

Η Farizon, η μάρκα επαγγελματικών οχημάτων υπό την Geely New Energy Commercial Vehicle Group αύξησε τις πωλήσεις της περισσότερο από 55%. Η μάρκα διατήρησε τη θέση της ως ηγέτης της αγοράς ελαφρών φορτηγών εναλλακτικής ισχύος στην Κίνα και ξεκίνησε εξαγωγές στις αγορές της Μέσης Ανατολής και της Νότιας Αμερικής το 2022. Η Farizon αποκάλυψε επίσης το όραμά της για το μέλλον των ηλεκτρικών επαγγελματικών οχημάτων με το SuperVAN, και το φορτηγό Homtruck Cabless, μια πρωτοποριακή εφαρμογή αυτόνομης οδήγησης που υποστηρίζεται από προηγμένους αισθητήρες και τεχνολογίες AI.

Η LEVC συνεχίζει την επιστροφή της στην ανάπτυξη το 2022, καθώς η βρετανική εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών ταξί και επαγγελματικών βαν επεκτείνει την παρουσία της παγκοσμίως. Το 2022, η μάρκα αύξησε τις πωλήσεις των ηλεκτρικών της ταξί TX και των βαν VN5 κατά 67% περίπου. Η μάρκα ανακοίνωσε επίσης την πρόθεσή της να αναπτυχθεί πέρα από την κατασκευή ταξί υψηλών προδιαγραφών ώστε να καταστεί κορυφαία εταιρεία τεχνολογίας κινητικότητας μηδενικών εκπομπών άνθρακα. Το 2023, στοχεύει σε ανάπτυξη 20% παρέχοντας έξυπνες, πράσινες, ασφαλείς και προσβάσιμες λύσεις μετακίνησης σε περισσότερους ανθρώπους σε όλο τον κόσμο.

Προοπτικές 2023

Η Geely Holding αναμένει αυξανόμενη ζήτηση για ηλεκτροκίνητα και οχήματα εναλλακτικών καυσίμων το 2023 σε όλες τις μάρκες της, ωθούμενη από την ισχυρή ανάπτυξη των ηλεκτροκίνητων μοντέλων, τη χαλάρωση των προβλημάτων της εφοδιαστικής αλυσίδας και το τέλος των διαταραχών που σχετίζονται με τον Covid-19.

Μεταξύ των θυγατρικών της Geely Holding, η Geely Automobile Group έχει θέσει στόχο πωλήσεων 1,65 εκατομμυρίων μονάδων για το 2023, αύξηση περίπου 15% των συνολικών πωλήσεών της το 2022. Η Zeekr στοχεύει να διπλασιάσει τις πωλήσεις της σε premium ηλεκτρικά οχήματα και να επεκταθεί στις ευρωπαϊκές αγορές το 2023. Η Polestar αναμένει ότι ο παγκόσμιος όγκος της θα αυξηθεί σε 80.000 ηλεκτρικά οχήματα το 2023, αύξηση περίπου 60% από τις πωλήσεις της το 2022. Η Geely New Energy Commercial Vehicle Group αναμένει να αυξήσει τις πωλήσεις επαγγελματικών οχημάτων ηλεκτροκίνητων και εναλλακτικών καυσίμων σε 150.000 μονάδες το 2023.

Τον Ιανουάριο, η Geely πώλησε συνολικά 103.452 οχήματα.

 

Προηγούμενο άρθρο“Καλύτερο Αυτοκίνητο Εισαγωγής” το Hyundai BAYON
Επόμενο άρθροΤο Freedom of Mobility Forum στις 29 Μαρτίου