Η EV startup Fisker, με έδρα τις ΗΠΑ, υπέβαλε αίτηση πτώχευσης, κατόπιν των υπέρογκων εξόδων που αντιμετώπισε για την παράδοση του Ocean SUV στη Βόρεια Αμερική και στην Ευρώπη.
Βασική αιτία της χρεοκοπίας της Fisker ήταν η αδυναμία εξασφάλισης επένδυσης από μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία, η ταυτότητα της οποίας δεν ανακοινώθηκε, αλλά σύμφωνα με το Reuters ήταν η Nissan.
Τον Μάρτιο, μετά την κατάρρευση της συμφωνίας, η Fisker διέκοψε την παραγωγή και τις επενδύσεις σε μελλοντικά έργα μέχρι να εξασφαλίσει συνεργασία και δήλωσε πως θα μειώσει το ανθρώπινο δυναμικό της κατά 15%.
Στη δήλωση Κεφαλαίου 11, που κατέθεσε σε δικαστήριο του Ντέλαγουερ, η Fisker ανέφερε πάγια στοιχεία μεταξύ 500 εκατ. και 1 δισ. δολαρίων, υποχρεώσεις μεταξύ 100 και 500 εκατ. δολαρίων και 200 – 999 πιστωτές.
Η Fisker είναι μεταξύ των πολλών αμερικανικών νεοσύστατων εταιρειών ηλεκτροκίνητων οχημάτων που χρεοκόπησαν τα τελευταία χρόνια, στις οποίες περιλαμβάνονται και οι Proterra, Lordstown και Electric Last Mile Solutions. Η διαδικασία είναι σε μεγάλο βαθμό παρόμοια: οι νέες εταιρείες καταρρέουν εξαντλώντας τα ταμειακά τους αποθέματα, αποτυγχάνοντας να συγκεντρώσουν επαρκή πρόσθετη χρηματοδότηση και αντιμετωπίζοντας προκλήσεις αύξησης της παραγωγής.
Το 2023, η Fisker παρήγαγε μόλις 10.000 οχήματα, κάτω του 25% των προβλέψεών της και κατάφερε να παραδώσει μόνο 4.700. Τον περασμένο μήνα, η ρυθμιστική αρχή ασφαλείας αυτοκινήτων των ΗΠΑ ξεκίνησε έρευνα για ορισμένα περιστατικά που αφορούν οχήματα της Fisker.
Φωτογραφία: Fisker