Η εμπορική συμφωνία ΕΕ-ΗΒ και η αντίδραση της ACEA

Η εμπορική συμφωνία ΕΕ-ΗΒ και η αντίδραση της ACEA, που εκπροσωπεί τους ευρωπαίους κατασκευαστές αυτοκινήτων, δηλώνοντας ανακούφιση από την υπογραφή της.

Μετά από εντατικές διαπραγματεύσεις, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατέληξε σήμερα σε συμφωνία με το Ηνωμένο Βασίλειο σχετικά με τους όρους της μελλοντικής συνεργασίας του με την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) χαιρετίζει τη συμφωνία που επιτεύχθηκε σήμερα μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Ηνωμένου Βασιλείου σχετικά με τις μελλοντικές εμπορικές σχέσεις τους. Αυτή η συμφωνία είναι μια μεγάλη ανακούφιση για τους ευρωπαίους κατασκευαστές αυτοκινήτων, επιτρέποντας στον τομέα να αποφύγει την καταστροφική επίδραση ενός Brexit χωρίς συμφωνία.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή

«Η Συμφωνία Εμπορίου και Συνεργασίας καλύπτει ορισμένους τομείς που είναι προς το συμφέρον της ΕΕ. Πηγαίνει πολύ πέρα από τις παραδοσιακές συμφωνίες ελεύθερου εμπορίου και παρέχει μια σταθερή βάση για τη διατήρηση της μακροχρόνιας φιλίας και συνεργασίας μας. Διασφαλίζει την ακεραιότητα της ενιαίας αγοράς και το αδιαίρετο των τεσσάρων ελευθεριών (άνθρωποι, αγαθά, υπηρεσίες και κεφάλαια). Αντικατοπτρίζει το γεγονός ότι το Ηνωμένο Βασίλειο εγκαταλείπει το οικοσύστημα της ΕΕ των κοινών κανόνων, των μηχανισμών εποπτείας και επιβολής και, ως εκ τούτου, δεν μπορεί πλέον να απολαμβάνει τα οφέλη της ένταξης στην ΕΕ ή της ενιαίας αγοράς. Ωστόσο, η Συμφωνία με κανένα τρόπο δεν διασφαλίζει τα σημαντικά πλεονεκτήματα που απολάμβανε το Ηνωμένο Βασίλειο ως κράτος μέλος της ΕΕ», αναφέρεται στην ανακοίνωση της Επιτροπής.

Η ACEA

“Δεν υπάρχει άλλος κλάδος που να είναι πιο στενά συνδεδεμένος από την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, με πολύπλοκες αλυσίδες εφοδιασμού που εκτείνονται ακριβώς σε όλη την περιοχή”, δήλωσε ο Γενικός Διευθυντής της ACEA Eric-Mark Huitema.

Ωστόσο, η ACEA σημειώνει ότι δεν μπορεί να προβεί σε πλήρη αξιολόγηση των επιδράσεων της συμφωνίας, έως ότου δημοσιοποιηθούν όλες οι τεχνικές λεπτομέρειες. Μόνο σε αυτό το στάδιο θα είναι σαφές εάν η συμφωνία αντικατοπτρίζει πλήρως τα συμφέροντα των κατασκευαστών αυτοκινήτων της ΕΕ και των αλυσίδων εφοδιασμού τους.

“Ο αντίκτυπος ενός Brexit χωρίς συμφωνία στην αυτοκινητοβιομηχανία της ΕΕ θα ήταν απλώς καταστροφικός, οπότε είμαστε πρωτίστως εξαιρετικά ανακουφισμένοι που επιτεύχθηκε συμφωνία πριν από τη λήξη της μεταβατικής περιόδου”, δήλωσε ο κ. Huitema.

“Ωστόσο, εξακολουθούν να υπάρχουν μεγάλες προκλήσεις, καθώς το εμπόριο αγαθών θα επηρεαστεί σε μεγάλο βαθμό από εμπόδια στο εμπόριο με τη μορφή νέων τελωνειακών διαδικασιών που θα εισαχθούν την 1η Ιανουαρίου 2021”.

Πράγματι, με περίπου 30.000 εξαρτήματα που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή ενός μόνο αυτοκινήτου – και πολλά άλλα για την κατασκευή επαγγελματικών οχημάτων – η αυτοκινητοβιομηχανία βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην ομαλή και έγκαιρη παράδοση.

Σε σύγκριση με τη σημερινή κατάσταση, η συμφωνία που επιτεύχθηκε από τους διαπραγματευτές εισάγει πολύ περισσότερη γραφειοκρατία και ρυθμιστικό φόρτο για τον κλάδο.

Κάθε χρόνο, σχεδόν 3 εκατομμύρια μηχανοκίνητα οχήματα αξίας 54 δισ. ευρώ αποτελούν αντικείμενο συναλλαγών μεταξύ της ΕΕ και του Ηνωμένου Βασιλείου και το διασυνοριακό εμπόριο ανταλλακτικών αυτοκινήτων αντιπροσωπεύει σχεδόν 14 δισ. ευρώ.

 

 

Προηγούμενο άρθροΑυτοκίνητο της Χρονιάς 2021 το Renault CAPTUR
Επόμενο άρθροΗ CHRO της FCA, Linda Knoll, αποσύρεται