Η Dyson προσλαμβάνει τον πρώην επικεφαλής της Infiniti για να διευθύνει την επιχείρηση ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων της. Ο Roland Krueger μετακινείται στη Dyson μετά από μακρόχρονη καριέρα στη BMW και την Infiniti.

Ο James Dyson, ο δισεκατομμυριούχος εφευρέτης της ηλεκτρικής σκούπας χωρίς σακούλες, είχε δηλώσει πριν από δύο χρόνια ότι η εταιρεία του θα δημιουργούσε ένα “ριζοσπαστικό” ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο για κυκλοφορία το 2020, δεσμευόμενος ότι θα δαπανήσει 2 δισ. λίρες για την τεχνολογία στις μπαταρίες και τον σχεδιασμό του οχήματος. Είχε μάλιστα αποκαλύψει ότι μια ομάδα 400 εργαζομένων μηχανικών είχε ήδη περάσει δυόμισι χρόνια στο “μυστικό” αυτό έργο στο Malmesbury του Wiltshire, αναπτύσσοντας τις μπαταρίες που θα τροφοδοτούν τον ηλεκτροκινητήρα που έχει σχεδιαστεί για το αυτοκίνητο.

Πρόσφατα επιβεβαίωσε ότι θα κατασκευάσει το Dyson EV στη Σιγκαπούρη από το 2021, όπου βρίσκονται πλέον και τα κεντρικά γραφεία της εταιρείας.

Το αυτοκίνητο Dyson θα μπορούσε να έχει διπλάσια ενεργειακή πυκνότητα και εμβέλεια από τα σημερινά EV, χάρη σε μια επαναστατική μπαταρία που διαθέτει μετά από την εξαγορά της εταιρείας μπαταριών Sakti3 έναντι 90 εκατ. δολαρίων. Πρόκειται για μία start-up, που ξεκίνησε από το Πανεπιστήμιο του Michigan, από την καθηγήτρια Ann Marie Sastry, που ισχυρίζεται ότι έχει αναπτύξει μπαταρίες ιόντων λιθίου στερεάς κατάστασης που παράγουν ενεργειακή πυκνότητα άνω των 400Wh / kg.

Ο James Dyson καλωσορίζει τους μηχανικούς στο νέο campus τεχνολογίας στο Hullavington

Τώρα, η εταιρεία προσέλαβε το πρώην στέλεχος της BMW και της Infiniti, Roland Krueger, για να διευθύνει την επιχείρηση ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων της.

Η Dyson στοχεύει τελικά να φέρει στην αγορά τρία ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, με το πρώτο μοντέλο να αναμένεται μέχρι το 2021. Η ανάληψη από τον Krueger “αποδεικνύει πόσο σοβαρά αντιμετωπίζουμε αυτό το πρόγραμμα”, δήλωσε ο CEO της εταιρείας, Jim Rowan, προσθέτοντας ότι “πιστεύουμε πως ξεκινώντας θα φέρουμε την επανάσταση σε άλλον ένα κλάδο, χρησιμοποιώντας την εξειδικευμένη τεχνολογία και την καινοτομία της Dyson.”

Η Dyson σχεδιάζει να κατασκευάσει τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητά της σε ένα νέο εργοστάσιο στη Σιγκαπούρη. Θα ξεκινήσει με ένα μικρό σε όγκο μοντέλο, μια παρόμοια τακτική με το Polestar της Volvo, πριν ακολουθήσει με ένα ζεύγος πιο συμβατικών ηλεκτροκίνητων μοντέλων, όπως είχαν γράψει οι Financial Times. Παρότι η Dyson σκοπεύει να χρησιμοποιήσει τις μπαταρίες στερεάς μορφής για τα αυτοκίνητά της, ωστόσο, τα πρώτα μοντέλα αναμένεται να χρησιμοποιούν μπαταρίες ιόντων λιθίου.

Ο επικεφαλής ανάπτυξης της παγκόσμιας παραγωγής της Dyson είναι ο πρώην διευθυντής μηχανικής της Aston Martin, Ian Minards, ενώ ο εμπορικός διευθυντής, Andy Gawthorpe, ήταν marketing strategy and planning director στη Jaguar Land Rover. Ο επικεφαλής μηχανικός, John Stamford, ήταν προηγουμένως επικεφαλής των ηλεκτρονικών στο τμήμα κινητήρων F1 της Mercedes AMG, στο Η.Β.

Η Dyson δήλωσε ότι μετακινεί τα κεντρικά της γραφεία από τη Βρετανία στη Σιγκαπούρη, για να είναι πιο κοντά στις ταχύτερα αναπτυσσόμενες αγορές, δηλώνοντας ότι η κίνηση αυτή είναι άσχετη με το Brexit, ενώ μεγάλο μέρος της ανάπτυξης θα παραμείνει στη νοτιοδυτική Αγγλία. Η εταιρεία, η οποία απασχολεί 5.853 μηχανικούς και επιστήμονες που εργάζονται στο νέο ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο και άλλα προϊόντα της, εξακολουθεί να αναπτύσει την έρευνα και τη σχεδίασή της στη Βρετανία.

Ο κ. Krueger θα ξεκινήσει τον Απρίλιο στη νέα έδρα της Dyson στη Σιγκαπούρη. Ο 53χρονος Roland Krueger ήταν πρόεδρος της Infiniti Motor Company, Ltd. και ανώτερος αντιπρόεδρος της Nissan Motor Co., Ltd., της μητρικής εταιρείας Infiniti, από την 1η Ιανουαρίου 2015. Πριν από αυτό εργαζόταν για τον όμιλο BMW ως ανώτερος αντιπρόεδρος και επικεφαλής στη γερμανική αγορά, αφού προηγουμένως πέρασε από ανώτατες διοικητικές θέσεις σε άλλες χώρες. Στην BMW εντάχθηκε το 1998 ως υπεύθυνος του στρατηγικού σχεδιασμού προϊόντων.

Ο Roland Krueger εισήλθε στην αυτοκινητοβιομηχανία το 1992 ως σχεδιαστής της Mitsubishi Motors Europe και εργάστηκε στη Γερμανία και την Ιαπωνία και στη συνέχεια προσχώρησε το 1994 στον Όμιλο Daimler. Έχει πτυχίο Βιομηχανικού Σχεδιασμού από το Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένης Επιστήμης στο Μόναχο της Γερμανίας και MBA από το INSEAD.

Φωτογραφία: Infiniti Motor Company

Προηγούμενο άρθροFiat Panda CNG: Φιλικό προς το περιβάλλον
Επόμενο άρθροΗ ZipCar φεύγει από τις Βρυξέλλες, το Παρίσι και τη Βαρκελώνη