Η DPCA (Dongfeng Peugeot Citroen Automobiles) θα κλείσει δύο εργοστάσια αυτοκινήτων στην Κίνα, μειώνοντας το εργατικό δυναμικό της κατά το ήμισυ, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Reuters.
Ο Όμιλος PSA, που κατασκευάζει τα αυτοκίνητα Peugeot και Citroen και ο εταίρος του Dongfeng Group συμφώνησαν να περικόψουν χιλιάδες θέσεις εργασίας στην Κίνα και να εγκαταλείψουν δύο από τα τέσσερα κοινά εργοστάσια συναρμολόγησης, σύμφωνα με έγγραφο που περιήλθε στο Reuters, σε μια ύστατη προσπάθεια να μειώσουν τις απώλειες από την πτώση της μεγαλύτερης αγοράς αυτοκινήτων στον κόσμο.
Η Dongfeng Peugeot Citroen Automobiles (DPCA), η κοινοπραξία των αυτοκινητοβιομηχανιών με έδρα το Wuhan της κεντρικής Κίνας, θα μειώσει κατά το ήμισυ το εργατικό της δυναμικό στις 4.000, καθώς κλείνει ένα εργοστάσιο και πωλεί ένα άλλο, σύμφωνα με τα σχέδια που συμφωνήθηκαν τον περασμένο μήνα μεταξύ του επικεφαλής της PSA, Carlos Tavares και του Προέδρου της Dongfeng, Zhu Yanfeng, όπως προκύπτει από το έγγραφο που επικαλείται το Reuters.
Εν τω μεταξύ, πρόσφατα το Bloomberg ανέφερε ότι η σχέση του ομίλου PSA με την Dongfeng Motor αναμένεται να αλλάξει, καθώς η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία εξετάζει τις επιλογές για το μερίδιό της 12,2% στη γαλλική εταιρεία, που θα μπορούσε να σημαίνει την πώληση μετοχών της.
Και οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες αρνήθηκαν να σχολιάσουν τις λεπτομέρειες των σχεδίων αναδιάρθρωσής τους. “Συνεργαζόμαστε με τους εταίρους μας για να βελτιώσουμε τη συνολική απόδοση της επιχείρησής μας στην Κίνα σε όλες τις διαστάσεις της”, δήλωσε εκπρόσωπος του ομίλου PSA στο Reuters.
Η συμφωνία μπορεί να αποτρέψει μια επαπειλούμενη απόσυρση της PSA, σύμφωνα με δύο πηγές της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας οι οποίες δήλωσαν στο Reuters ότι ο διευθύνων σύμβουλός τους είχε επισημάνει πως σε αντίθετη περίπτωση η PSA θα μπορούσε να αποσυρθεί από την 27ετή συνεργασία της με την κατά 12,2% συμμέτοχό της Dongfeng ή ακόμη και να εγκαταλείψει την Κίνα.
“Απέχουμε ελάχιστα από το να αποχωρήσουμε από την Κίνα”, δήλωσε ένα άτομο με στενές επαφές με το συμβούλιο της PSA. “Είναι πραγματικά πολύ σοβαρό το θέμα”.
Η PSA επιχειρεί μια επανεκκίνηση υπό δυσμενείς συνθήκες. Από κερδοφόρος για την αυτοκινητοβιομηχανία, η κινεζική αγορά υποχώρησε πέρυσι για πρώτη φορά από τη δεκαετία του 1990 και αναμένεται περαιτέρω μείωση κατά 5% το 2019, συμπιεσμένη από τον επιδεινούμενο εμπορικό πόλεμο μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας.
Πολλές δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες αγωνίζονταν ήδη πριν από την ύφεση, καθώς οι Κινέζοι καταναλωτές εγκαταλείπουν τις μάρκες τους προς όφελος ολοένα και πιο σοβαρών εγχώριων ανταγωνιστών, μεταξύ των οποίων και των ίδιων των τοπικών εταίρων των παγκόσμιων αυτοκινητοβιομηχανιών.
Τα σοβαρά προβλήματα της PSA στην Κίνα έχουν προηγούμενο, με τέσσερα χρόνια πτώσης των πωλήσεων και διαγραφή 400 εκατ. ευρώ από το μερίδιό της DPCA, το οποίο σήμερα εκτιμάται στα 500 εκατ. ευρώ. Οι πωλήσεις της στη χώρα παρουσίασαν σχεδόν τριπλάσια μείωση στα 251.700 οχήματα πέρυσι, μετά από ένα κορυφαίο 2014, με 731.000 πωλήσεις.
“Δεν εγκαταλείπουμε, συνεχίζουμε να εφαρμόζουμε το σχέδιο δράσης μας για τη μείωση των πάγιων δαπανών”, δήλωσε ένας εκπρόσωπος της PSA.
Όπως αναφέρει το Reuters, η DPCA θα κλείσει το αρχικό της εργοστάσιο συναρμολόγησης, Wuhan 1 και θα ανασκευάσει το χώρο βάσει εμπορικής συνεργασίας με την τοπική κυβέρνηση, σύμφωνα με τα σχέδια. Τα μηχανήματα και η παραγωγή του εργοστασίου θα μεταφερθούν στη μονάδα Wuhan 3.
Ο αριθμός των εργαζομένων στην DPCA θα μειωθεί από 8.000 σε 5.500 μέχρι το τέλος του 2019 και σε 4.000 στα επόμενα τρία χρόνια, καθώς θα πωληθεί και το εργοστάσιο Wuhan 2, σύμφωνα με το έγγραφο, που αναφέρει το Reuters – το οποίο αναφέρει τρέχουσες διαπραγματεύσεις με άγνωστους αγοραστές.
Η παραγωγή οχημάτων χαμηλών επιδόσεων σε πωλήσεις θα σταματήσει, καθώς οι γραμμές παραγωγής Peugeot και Citroen θα επικεντρωθούν σε πιο κερδοφόρα μοντέλα, αντικατοπτρίζοντας την ευρωπαϊκή στρατηγική ανάκαμψης που τώρα τροφοδοτεί περιθώρια κέρδους ρεκόρ στις εγχώριες αγορές της PSA.