Η bp εγκαινίασε συγκρότημα πράσινου υδρογόνου στην περιφέρεια της Βαλένθια (HyVal), στο διυλιστήριο Castellón.

Με επικεφαλής την bp, αυτή η συνεργασία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα προβλέπει την σταδιακή ανάπτυξη δυνατότητας ηλεκτρόλυσης έως και 2 GW μέχρι το 2030, για παραγωγή πράσινου υδρογόνου.

Το HyVal προβλέπεται να διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην απανθρακοποίηση του διυλιστηρίου Castellón της bp. Ο μετασχηματισμός του – συμπεριλαμβανομένων του πράσινου υδρογόνου, των βιοκαυσίμων και των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας – μπορεί να απαιτήσει εκ μέρους της bp συνολικές επενδύσεις έως και 2 δισεκατομμυρίων ευρώ έως το 2030.

Το πράσινο υδρογόνο – που παράγεται από την ηλεκτρόλυση του ύδατος με χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας – θα υποστηρίξει την απανθρακοποίηση του διυλιστηρίου, αντικαθιστώντας το «γκρίζο» υδρογόνο που παράγεται από φυσικό αέριο.

Η παραγωγή βιοκαυσίμων της αναμένεται να τριπλασιαστεί, στους 650.000 τόνους ετησίως, το 2030. Το πράσινο υδρογόνο θα χρησιμοποιηθεί και ως πρώτη ύλη στην παραγωγή βιοκαυσίμων, ειδικά βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων (SAF).

Πέραν της χρήσης του από την bp στο διυλιστήριο, το πράσινο υδρογόνο που θα παράγεται θα χρησιμοποιηθεί επίσης σε βασικές βαριές βιομηχανίες στην περιοχή της Βαλένθια, όπως η κεραμική βιομηχανία, αντικαθιστώντας το φυσικό αέριο που χρησιμοποιείται στις διεργασίες τους, στις χημικές βιομηχανίες για την παραγωγή πράσινης αμμωνίας και στις μεταφορές βαρέως τύπου.

Το HyVal στοχεύει να υποστηρίξει την ηγετική ανάπτυξη της περιοχής της Βαλένθια στην παραγωγή πράσινου υδρογόνου της Ισπανίας. Η παραγωγή υδρογόνου του αναμένεται να αναπτυχθεί σε φάσεις.

Η πρώτη, που αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία το 2027, θα περιλαμβάνει την εγκατάσταση μιας μονάδας ηλεκτρόλυσης ισχύος τουλάχιστον 200 MW στο διυλιστήριο Castellón. Αυτό το αρχικό στάδιο αναμένεται να παράγει έως και 31.200 τόνους πράσινου υδρογόνου ετησίως. Η χρήση αυτού του πράσινου υδρογόνου για την αντικατάσταση του φυσικού αερίου εκτιμάται ότι μπορεί να εξοικονομήσει περισσότερους από 300.000 τόνους εκπομπών CO2 ετησίως χρησιμοποιούμενο πρώτα στο διυλιστήριο και στη συνέχεια σε βιομηχανίες θερμικής έντασης και βαριές μεταφορές. Αυτό το πράσινο υδρογόνο θα χρησιμοποιηθεί επίσης ως πρώτη ύλη για την παραγωγή Βιώσιμων Αεροπορικών Καυσίμων (SAF), στο διυλιστήριο.

Στη δεύτερη φάση, η οποία θα μπορούσε να ολοκληρωθεί το 2030, η μονάδα ηλεκτρόλυσης θα επεκταθεί ώστε να φτάσει σε χωρητικότητα έως και 2 GW καθαρής εγκατεστημένης ισχύος. Η παραγωγή πράσινου υδρογόνου από ένα τέτοιο εργοστάσιο παγκόσμιας κλίμακας θα μπορούσε να υποστηρίξει τόσο την περιφερειακή όσο και την τοπική ζήτηση και να ωθήσει την περιοχή της Βαλένθια στην εξαγωγή πράσινου υδρογόνου στην υπόλοιπη Ευρώπη μέσω του μεσογειακού διαδρόμου πράσινου υδρογόνου H2Med.

Η περιοχή της Βαλένθια φιλοξενεί ήδη στρατηγικές υποδομές και εγκαταστάσεις που μπορούν να διαδραματίσουν κρίσιμο ρόλο στην ανάπτυξη της πράσινης οικονομίας υδρογόνου. Το διυλιστήριο Castellon της bp είναι άρτια συνδεδεμένο με τις ισπανική και διεθνή αγορά, ώστε να υποστηρίξει την απαλλαγή από τις ανθρακούχους κλάδους στην Ισπανία, όπως οι μεταφορές και τα χημικά.

Προηγούμενο άρθροMercedes-Benz Trucks Product Engineering
Επόμενο άρθροΈρευνα Fiat: Η οδήγηση φτιάχνει τη διάθεση