Η μεγαλύτερη πάροχος ηλεκτρικών σκούτερ (eScooter) της Ευρώπης, Bolt και το Ινστιτούτο Οικονομίας Μεταφορών, TøI, απέδειξαν πως η ενθάρρυνση μέσω εφαρμογής θα προκαλέσει τη μετάβαση έως και του 60% των χρηστών από το ride-hailing στα σκούτερ, για μικρότερες μετακινήσεις.

Το 2021, η Bolt εφάρμοσε ένα πιλοτικό πρόγραμμα με στόχο τη μετακίνηση σε μικρότερες αποστάσεις με σκούτερ. Κατά τη διάρκεια αυτής της μελέτης αλλαγής τρόπου μεταφοράς, τυχαία επιλεγμένες ομάδες πελατών Bolt από 10 ευρωπαϊκές πόλεις ενθαρρύνθηκαν μέσω εφαρμογής να αλλάξουν από ride-hailing σε σκούτερ, για διαδρομές μικρότερες των τριών χιλιομέτρων. Οι ομάδες αυτές συγκρίθηκαν με ομάδες που δεν ενθαρρύνθηκαν, γεγονός που επέτρεψε στους επιστήμονες να μετρήσουν την αλλαγή των συνηθειών κινητικότητας.

Η μεγαλύτερη διαθεσιμότητα σκούτερ οδήγησε σε περισσότερες μετακινήσεις

Στη συνέχεια, τα δεδομένα αναλύθηκαν και από το Ινστιτούτο Οικονομίας Μεταφορών του Όσλο. Σύμφωνα με τα τελικά αποτελέσματα, έως και το 60% των χρηστών ride hail επέλεξε σκούτερ για σύντομες μετακινήσεις, εάν το σκούτερ βρισκόταν σε απόσταση 300 μέτρων ή πλησιέστερα. Τα πιο ενθαρρυντικά ευρήματα προέρχονται από πόλεις με μεγάλη διαθεσιμότητα σκούτερ διαμοιρασμού. Στη Λισαβόνα, για παράδειγμα, η προτροπή μέσω εφαρμογής οδήγησε σε αύξηση 210% των χρηστών που επέλεξαν σκούτερ έναντι αυτοκινήτου.

Σημαντικά αποτελέσματα παρατηρήθηκαν επίσης στις σκανδιναβικές αγορές: Στοκχόλμη (έως και 40% μεγαλύτερες πιθανότητες ο πελάτης να επιλέξει την μικροκινητικότητα), Γκέτεμποργκ (54%), Όσλο (42%). Στην Κρακοβία, η προτροπή αύξησε την πιθανότητα χρήσης σκούτερ κατά 68% και στη Μαδρίτη 41%.

Το Fleet Europe επικοινώνησε με την Bolt για περισσότερες λεπτομέρειες και έλαβε το ακόλουθο σχόλιο: «Αυτό το πιλοτικό πρόγραμμα ήταν απλώς το πρώτο βήμα. Η Bolt επιδιώκει την παροχή ολοκληρωμένης λύσης μέσω εφαρμογής, για πλήρη χρήση όλων των επιλογών κινητικότητας. Από κοινού με το TøI, επιχειρούμε να θέσουμε σε εφαρμογή ένα ευρύτερο πρόγραμμα αλλαγής τρόπων μετακίνησης, που θα ανακοινωθεί εντός του έτους και στοχεύει στην ευαισθητοποίηση και την δημιουργία καλύτερων συνηθειών κινητικότητας μεταξύ των πελατών της Bolt. Στο πλαίσιο αυτού του προγράμματος θα ενθαρρύνεται η εναλλαγή μεταξύ διαφορετικών επιλογών κινητικότητας, όπου την επιτρέπουν η απόσταση και η διαθεσιμότητα των σκούτερ».

Προηγούμενο άρθροΗ Motorq στρέφεται στην Ευρώπη και την Ιαπωνία
Επόμενο άρθροGrecale: Η στροφή της Maserati στους στόλους