Η BMW i5 σε δυναμικές θερινές δοκιμές, λίγες μόλις εβδομάδες πριν από την παγκόσμια πρεμιέρα του αυτοκινήτου.
Η διαδικασία εξέλιξης της πρώτης BMW i5 σε επίπεδο παραγωγής μπαίνει στην τελική ευθεία με την βελτιστοποίηση των συστημάτων υποστήριξης οδηγού και ελεγχόμενης ανάρτησης. Λίγες μόλις εβδομάδες πριν από την παγκόσμια πρεμιέρα του αυτοκινήτου, είναι σαφές ότι η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση της νέας BMW Σειράς 5 Sedan θα προσφέρει μια εξαιρετική οδηγική εμπειρία – όπως και όλες οι υπόλοιπες παραλλαγές του μοντέλου. Το καινοτόμο σύστημα Vertical Dynamics Management ανεβάζει σε ακόμη υψηλότερο επίπεδο την ισορροπία μεταξύ σπορ συμπεριφοράς και οδηγικής άνεσης, για την οποία η BMW Σειρά 5 ήταν πάντα γνωστή. Και η ικανότητα αυτοματοποιημένης οδήγησης του αυτοκινήτου έχει επίσης περάσει σε μια νέα διάσταση με τη λειτουργία Highway Assistant, η οποία ελέγχει την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, επεμβαίνει στο τιμόνι και εκτελεί για πρώτη φορά αλλαγές λωρίδας μέσω ενεργοποίησης ματιών.
Κατά τη διάρκεια ενός και πλέον έτους, η BMW i5 υπεβλήθη σε ποικίλες δοκιμές – από τις χιονισμένες και παγωμένες επιφάνειες του κέντρου χειμερινών δοκιμών στο Arjeplog της Σουηδίας και περιοχές όπου επικρατούν ακραίες συνθήκες ζέστης και ξηρασίας, μέχρι οδήγηση στην πόλη, σε επαρχιακούς δρόμους, σε αυτοκινητόδρομους και σε επιλεγμένες πίστες δοκιμών. Στη συνέχεια, οι εργασίες βελτιστοποίησης όλων των εξαρτημάτων που εμπλέκονται στην οδηγική εμπειρία πραγματοποιήθηκαν στις εγκαταστάσεις δοκιμών του BMW Group έξω από το Miramas στη νότια Γαλλία. Αυτές περιελάμβαναν τη διασφάλιση ότι το ενσωματωμένο κύκλωμα θέρμανσης και ψύξης με λειτουργία αντλίας θερμότητας για το σύστημα μετάδοσης κίνησης, η μπαταρία υψηλής τάσης και το εσωτερικό της BMW i5 μπορούν να ελέγχονται σύμφωνα με τις απαιτήσεις ανά πάσα στιγμή. Η δυνατότητα προληπτικής διαχείρισης της θερμότητας της μπαταρίας υψηλής τάσης ανοίγει το δρόμο για γρήγορη και αποτελεσματική φόρτιση σε σταθμούς ταχείας φόρτισης DC.
Ειδικά ρυθμισμένα συστήματα ανάρτησης μεγιστοποιούν την άνεση και την ευελιξία
Η ευέλικτη τεχνολογία των συστημάτων κίνησης που προσφέρει η νέα BMW Σειρά 5 – η οποία δίνει πλέον στους πελάτες τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ κλασικών κινητήρων εσωτερικής καύσης, plug-in-υβριδικών λύσεων και αμιγώς ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης – οδηγεί σε μεγάλες διακυμάνσεις στο βάρος του οχήματος. Υπό αυτό το πρίσμα, η ρύθμιση του πλαισίου ανά περίπτωση και μοντέλο καθώς και η αντίστοιχη εφαρμογή όλων των συστημάτων ελέγχου, προσφέρουν την χαρακτηριστική οδηγική απόλαυση της BMW, ανεξάρτητα από την εκάστοτε φιλοσοφία κίνησης.
Ως κορυφαία έκδοση του μοντέλου, η BMW i5 M60 xDrive (συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας: 21,2 – 17,9 kWh/100 km, εκπομπές CO2: 0 g/km στον κύκλο WLTP [προσωρινά στοιχεία]) εξοπλίζεται στάνταρ με Adaptive Suspension Professional που περιλαμβάνει ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ. Το συγκεκριμένο σύστημα ανάρτησης διατίθεται επίσης προαιρετικά για την BMW i5 eDrive40 (συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας: 19,7 – 16,0 kWh/100 km: 0 g/km στον κύκλο WLTP [προσωρινά στοιχεία]). Μαζί με τη συμβολή του καινοτόμου συστήματος BMW Vertical Dynamics Management, προσφέρει μια αισθητή αύξηση των σπορ επιδόσεων σε συνδυασμό με ένα επίπεδο οδηγικής άνεσης που δεν αφήνει καμία αμφιβολία για την πρόοδο που έχει συντελεστεί σε σχέση με το προκάτοχο μοντέλο.
Η πιο πρόσφατη έκδοση του Vertical Dynamics Management της BMW, που τώρα βρίσκεται στην ένατη γενιά του, κάνει το ντεμπούτο της στη νέα BMW Σειρά 5 Sedan. Αυτή η τεχνολογία βασίζεται σε μια πρόσφατα εξελιγμένη και εκτενώς δικτυωμένη λογική ελέγχου που συνυπολογίζει όλες τις διαθέσιμες μεταβλητές – όπως η ταχύτητα των τροχών, η γωνία διεύθυνσης, οι κλίσεις κατά τον εγκάρσιο και διαμήκη άξονα και η επιτάχυνση – για να καθορίσει τις ιδανικές δυνάμεις απόσβεσης. Το σύστημα δεν υπολογίζει πλέον τις απαιτούμενες δυνάμεις απόσβεσης χρησιμοποιώντας μαθηματικά μοντέλα, αλλά προτιμά τον φυσικό υπολογισμό δεδομένων σχετικά με την τρέχουσα κατάσταση οδήγησης. Αυτό εξασφαλίζει σαφώς καθορισμένο έλεγχο του αμαξώματος και ακριβή απόκριση της ανάρτησης σε κάθε σενάριο οδήγησης.
Το σύστημα ανάρτησης Adaptive Suspension Professional προσφέρεται για όλες τις εκδόσεις της νέας BMW Σειράς 5 Sedan (είτε στάνταρ είτε προαιρετικά, ανάλογα με το μοντέλο), εξασφαλίζοντας τη γνώριμη οδηγική απόλαυση της BMW. Έτσι, η νέα γενιά του business sedan συνδυάζει επίπεδα οδηγικής άνεσης που θυμίζουν τη Σειρά 7 με τη σπορ ευελιξία που είναι συνυφασμένη με τη Σειρά 3.
Μια νέα εμπειρία αυτοματοποιημένης οδήγησης: Highway Assistant και αυτοματοποιημένη αλλαγή λωρίδας με ενεργοποίηση ματιών
Η νέα BMW Σειρά 5 Sedan ανεβάζει επίσης τον πήχη στην κατηγορία της με την εκτεταμένη γκάμα συστημάτων για αυτοματοποιημένη οδήγηση και στάθμευση. Κάμερες υψηλής ανάλυσης, αισθητήρες ραντάρ υψηλής ακρίβειας και μονάδες ελέγχου από την πιο πρόσφατη τεχνολογική φαρέτρα του BMW Group, καθώς και μια εφαρμογή λογισμικού που έχει βελτιωθεί μετά από αμέτρητα χιλιόμετρα δοκιμών, παρέχουν τα συστατικά για μια εμπειρία αυτοματοποιημένης οδήγησης με καινοτομίες που ενισχύουν περαιτέρω την ασφάλεια και την άνεση.
Στις ΗΠΑ, τον Καναδά και τώρα στη Γερμανία, το Driving Assistant Professional που διατίθεται προαιρετικά για τη νέα BMW Σειρά 5 Sedan περιλαμβάνει το Highway Assistant, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε ταχύτητες έως 130 km/h. Μόλις ενεργοποιηθεί, το σύστημα φροντίζει για τον έλεγχο της απόστασης και τις εντολές στο τιμόνι που απαιτούνται για τον έλεγχο κίνησης του οχήματος στη λωρίδα κυκλοφορίας, ώστε ο οδηγός να μπορεί να κρατήσει τα χέρια του σε μια άνετη θέση και να επικεντρωθεί πλήρως στον έλεγχο της περιοχής γύρω από το όχημα και της κατάστασης κυκλοφορίας.
Μια κάμερα στο εσωτερικό βοηθά στην παρακολούθηση του επιπέδου εγρήγορσης του οδηγού και επιτρέπει επίσης μια ακόμα καινοτομία: σε παγκόσμια πρωτιά, την αυτοματοποιημένη αλλαγή λωρίδας. Η καινοτομία αυτή περιλαμβάνεται ως μέρος των συστημάτων Driving Assistant Professional και Highway Assistant και στη νέα BMW Σειρά 5 Sedan μπορεί να ελεγχθεί με ενεργοποίηση ματιών. Το χαρακτηριστικό αυτό οδηγεί σε ένα νέο επίπεδο αλληλεπίδρασης μεταξύ ανθρώπου και αυτοκινήτου. Το κοίταγμα του εξωτερικού καθρέπτη προτρέπει το αυτοκίνητο να ξεκινήσει τη διαδικασία αλλαγής λωρίδας και να πραγματοποιήσει τις απαραίτητες κινήσεις του τιμονιού και προσαρμογές της ταχύτητας έως τα 130 km/h, μόλις ο οδηγός επιβεβαιώσει ότι το επιθυμεί και η κατάσταση της κυκλοφορίας το επιτρέπει. Η καθαρά οπτική αυτή χειρονομία συμπληρώνει την προηγούμενη χρήση του μοχλού φλας, που είναι επίσης διαθέσιμος ως εναλλακτική λύση.
Η παραγωγή της νέας, όγδοης γενιάς της BMW Σειράς 5 Sedan θα ξεκινήσει το καλοκαίρι του 2023 στο εργοστάσιο του BMW Group στο Dingolfing της Βαυαρίας. Το λανσάρισμα του αυτοκινήτου στην αγορά θα ξεκινήσει τον Οκτώβριο του 2023.