Ο Όμιλος BMW ανακοίνωσε πως υπέγραψε συμφωνία με την κινεζική εταιρεία Ganfeng Lithium Co. για προμήθεια λιθίου που προέρχεται από αυστραλιανά ορυχεία με ηθικές διαδικασίες.

Η συμφωνία αξίας 540 εκατ. ευρώ καλύπτει περίοδο πέντε ετών και εξασφαλίζει το 100% των αναγκών υδροξειδίου του λιθίου της BMW για τις κυψέλες 5ης γενιάς των μπαταριών υψηλής τάσης, σύμφωνα με τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία.

“Στόχος μας είναι να διαθέτουμε 25 ηλεκτρικά μοντέλα στη γκάμα μας μέχρι το 2023 – και τα περισσότερο από τα μισά να είναι αμιγώς ηλεκτρικά. Οι ανάγκες μας για πρώτες ύλες θα συνεχίσουν να αυξάνονται αναλόγως. Μέχρι το 2025 αναμένουμε να χρειαστούμε περίπου επτά φορές περισσότερο λίθιο από σήμερα”, δήλωσε ο Dr. Andreas Wendt, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της BMW AG, υπεύθυνος του Δικτύου Αγορών και Προμηθειών.

Άμεση παροχή σε ανταγωνιστές κατασκευαστές κυψελών

Η προμήθεια λιθίου και κοβαλτίου από το 2020 θα γίνεται απευθείας από το BMW Group και στη συνέχεια θα τα παρέχει στους δύο κατασκευαστές μπαταριών με τους οποίους συνεργάζεται, δηλαδή την CATL και την Samsung SDI. Αυτό εξασφαλίζει πλήρη διαφάνεια ως προς την προέλευση των πρώτων υλών.

Το κοβάλτιο θα προέρχεται απευθείας από ορυχεία της Αυστραλίας και του Μαρόκου στο μέλλον. Οι συμβάσεις προμηθειών θα διασφαλίσουν τον εφοδιασμό της εταιρείας μέχρι το 2025 και μετά, όπως αναφέρει η εταιρεία.

Πρόσφατα, ανακοίνωσε επίσης πως αυξάνει τον όγκο παραγγελιών για κυψέλες μπαταριών από την CATL σε 7,3 δισ. ευρώ (σύμβαση: 2020 έως 2031) και υπέγραψε μακροπρόθεσμη σύμβαση ύψους 2,9 δισ. ευρώ με την Samsung SDI για ηλεκτρικά συστήματα μετάδοσης κίνησης πέμπτης γενιάς (σύμβαση: 2021 έως 2031).

“Κάθε γενιά κυψελών ανατίθεται βάσει διεθνούς διαγωνισμού στον κορυφαίο κατασκευαστή, τόσο από τεχνολογικής, όσο και επιχειρηματικής άποψης. Αυτό εξασφαλίζει διαρκή πρόσβαση στην καλύτερη δυνατή τεχνολογία “, πρόσθεσε ο κ. Wendt.

Ίδιες ικανότητες, αλλά όχι παραγωγή – προς το παρόν

Βασικά, η BMW αφήνει την παραγωγή κυψελών στους ειδικούς, οι οποίοι διαθέτουν πολύ μεγαλύτερες δυνατότητες παραγωγής από τη BMW. Παρ ‘όλα αυτά, διαθέτει το δικό της Κέντρο Ανάπτυξης Ικανοτήτων Μπαταριών στο Μόναχο. Σκοπός του κέντρου είναι η προώθηση της τεχνολογίας κυψελών μπαταριών και η ένταξή τους στις διαδικασίες παραγωγής.

“Η πιθανότητα να δημιουργήσουμε τη δική μας τυποποιημένη παραγωγή κυψελών στο μέλλον θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από τον τρόπο με τον οποίο αναπτύσσεται η αγορά προμηθειών”, επισημαίνει ο κ. Wendt.

Recycling of battery components plays a decisive role in closing the materials cycle as far as possible and maximising reuse of raw materials as demand for battery cells grows.

Ο Όμιλος BMW έχει δημιουργήσει μια τεχνολογική κοινοπραξία με τη σουηδική κατασκευάστρια μπαταριών Northvolt και την Umicore, μια βελγική εταιρεία κατασκευής υλικών μπαταριών, με σκοπό την ανάπτυξη τεχνολογίας κυψελών που είναι ζωτικής σημασίας για την ηλεκτρική κινητικότητα. Η συνεργασία θα επικεντρωθεί στη δημιουργία μιας ολοκληρωμένης, βιώσιμης αλυσίδας αξίας κυψελών μπαταριών στην Ευρώπη, από την ανάπτυξη και την παραγωγή μέχρι την ανακύκλωση.

Η ανακύκλωση των παρελκομένων μπαταριών διαδραματίζει αποφασιστικό ρόλο στην όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ολοκλήρωση του κύκλου των υλικών και στη μεγιστοποίηση της επανάχρησης των πρώτων υλών, καθώς αυξάνεται η ζήτηση για κυψέλες μπαταριών.

Προηγούμενο άρθροMitsubishi L200 6ης γενιάς, σκληροτράχηλο και ανθεκτικό
Επόμενο άρθροNέα υπηρεσία κινητικότητας από Audi και Fleetonomy