Κατά τη διάρκεια εκδήλωσης για τον Τύπο στο Μόναχο, ο Όμιλος BMW παρουσίασε έξι παγκόσμιες πρεμιέρες καθώς και την αναπτυξιακή στρατηγική του, η οποία περιστρέφεται γύρω από αυτό που ονομάζουν ACES – Αυτόνομα, Διασυνδεδεμένα, Ηλεκτρικά, Υπηρεσίες – και περιλαμβάνει ένα επιταχυνόμενο σχέδιο ηλεκτροκίνησης.

Η στρατηγική αυτή συνοψίζεται στα εξής:

  • Οι πωλήσεις EV πρέπει να αυξηθούν κατά 30% ετησίως
  • Οι ψηφιακές υπηρεσίες της BMW θα βελτιώσουν την ηλεκτρική καθημερινότητα
  • Αυτονομία επιπέδου 3 έως το 2021

Όχι μέχρι το 2025, όπως είχε αρχικά προγραμματιστεί, αλλά μέχρι το 2023, η γερμανική εταιρεία κατασκευής αυτοκινήτων premium θα έχει 25 ηλεκτροκίνητα μοντέλα στο χαρτοφυλάκιό της, από τα οποία τα μισά θα είναι πλήρως ηλεκτρικά.

“Αναμένουμε μια έντονη καμπύλη ανάπτυξης το 2025: Οι πωλήσεις των ηλεκτροκίνητων οχημάτων μας θα αυξηθούν 30% κατά μέσο όρο ετησίως”, δήλωσε ο Harald Krueger, Διευθύνων Σύμβουλος του BMW Group, στην εκδήλωση NextGen που έγινε για να τονίσει την ηγετική θέση της αυτοκινητοβιομηχανίας στη μετάβαση προς την κινητικότητα του αύριο.

Μεγιστοποίηση του “e

Στα επόμενα χρόνια, ειδικά τα plug-in υβριδικά μοντέλα θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στη μείωση των εκπομπών CO2 του ομίλου. Από τη Σειρά 2 μέχρι τη Σειρά 7, όλα τα μοντέλα θα διαθέτουν έναν ηλεκτρικά υποβοηθούμενο κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE) εάν δεν έχουν ήδη έναν. Ακόμα και η ολοκαίνουργια Σειρά 1 θα μπορούσε να εξοπλισθεί με έναν τύπο eDrive τώρα που θέσπισε την πλατφόρμα που ήδη χρησιμοποιείται από το Mini, το X1, X2 και το 2 Active / Gran Tourer.

Είναι ενδιαφέρον το γεγονός πως το ολοκαίνουργιο 3 Series Touring (που έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα του στο Μόναχο), θα εξοπλισθεί αντίστοιχα με το μοντέλο 330e – αλλά όχι πριν από το καλοκαίρι του 2020. Το ίδιο ισχύει για το δημοφιλές X1, το οποίο μόλις έχει αναβαθμιστεί. Γιατί τόσο αργά; Η BMW, όπως και κάθε άλλος ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, αγωνίζεται σήμερα να προμηθευτεί επαρκή αριθμό κυψελών μπαταριών.

Όσον αφορά στο θέμα των Διασυνδεδεμένων, η BMW ανακοίνωσε πως από το 2020 και μετά όλα τα plug-in υβριδικά μοντέλα της θα λάβουν τη λεγόμενη λειτουργία Ζώνης eDrive. Σε πόλεις που καθιερώνουν “πράσινες ζώνες” αποκλειστικά για οχήματα χωρίς εκπομπές ρύπων, η τεχνολογία geofencing θα είναι σε θέση να τις αναγνωρίσει αυτομάτως. Όταν το όχημα εισέρχεται σε τέτοιες ζώνες, θα αλλάζει αυτόματα σε πλήρως ηλεκτρική κίνηση, έχοντας έτσι τα ίδια δικαιώματα πρόσβασης με τα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα.

Να σημειωθεί ότι οι παριστάμενοι στο Μόναχο γνώρισαν επίσης το Mini-E, το οποίο θα παρουσιαστεί στις 8 Ιουλίου στο Ρότερνταμ. Το επόμενο σημαντικό μοντέλο που θα παρουσιαστεί θα είναι το iX3, η απάντηση της BMW στη Mercedes EQC.

Υπηρεσίες ψηφιακής φόρτισης για EVs

Το να πεισθεί ο κόσμος να πάρει ένα EV δεν έχει να κάνει μόνο με την εμβέλεια, αλλά και με την καθημερινή ηλεκτρική διευκόλυνση. Με τις υπηρεσίες φόρτισης της BMW, οι πελάτες μπορούν να ελέγξουν την διαθεσιμότητα συγκεκριμένου σταθμού κατά μήκος της διαδρομής τους, πριν ξεκινήσουν. Μόλις βρεθούν σε απόσταση 20 λεπτών από το σταθμό φόρτισης, μπορούν να κρατήσουν το χώρο απευθείας από το αυτοκίνητό τους.

Και αν αυτό το αυτοκίνητο είναι ένα BMW plug-in υβριδικό, θα κερδίσουν επιπλέον iMiles για οποιαδήποτε τμήματα ηλεκτρικής οδήγησης θα καταγράψουν στις BMW eDrive Zones. Αυτά μπορούν στη συνέχεια να ανταλλαγούν με πρόσθετη πίστωση φόρτισης σε όλους τους σταθμούς ChargeNow.

Επίπεδο αυτονομίας 3 μέχρι το 2021

Σε μια ενδιαφέρουσα ενότητα για την αυτόνομη οδήγηση, εκπρόσωπος της BMW δήλωσε πως το 2021, η BMW θα εγκαινιάσει ένα αυτόνομο όχημα επιπέδου 3 υπό τη μορφή του πλήρως ηλεκτρικού iNext.

“Θα είναι σε θέση να ταξιδεύει σε αυτοκινητόδρομους με ταχύτητες έως και 130 χλμ. χωρίς να χρειάζεται ο οδηγός να επέμβει. Ακόμα και τα έργα οδοποιίας δεν θα αποτελούν πρόβλημα. Θα μπορούμε να χαλαρώσουμε ή να κάνουμε κάποια εργασία μέχρι την έξοδο. Υπάρχει ένας χρόνος υστέρησης τουλάχιστον 10 δευτερολέπτων μεταξύ αυτόνομου και χειροκίνητου, που θα είναι αρκετός για να επανακτήσει κάποιος τον έλεγχο του οχήματος”, όπως ανέφερε.

Όπως κάθε άλλος κατασκευαστής που επενδύει στην αυτόνομη οδήγηση, η ασφάλεια αποτελεί απόλυτη προτεραιότητα. Το να βεβαιωθούμε πως το αυτοκίνητο αναγνωρίζει την κατάσταση είναι ένα θέμα, το να το κάνουμε να αντιδράσει με ασφάλεια όταν δεν την αναγνωρίζει είναι ένα άλλο.

Και τώρα BMW, τι ακολουθεί;

Η εταιρεία παρουσίασε τρία πρότυπα αυτοκίνητα στο Μόναχο που συμβολίζουν την “σκέτη οδηγική απόλαυση” στον αυριανό κόσμο της διασυνδεδεμένης, αυτόνομης και ηλεκτρικής οδήγησης.

Στο μέλλον, οι οδηγοί BMW θα έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν αν θέλουν να κινηθούν αυτόνομα, με τη λειτουργία Ease, ή να οδηγήσουν οι ίδιοι, με τη λειτουργία Boost. Οι λειτουργίες Ease και Boost αποτελούν τη βάση του σχεδιασμού κάθε μελλοντικού μοντέλου BMW. Με λίγα λόγια, η ιδέα είναι: “Διευκολύνετε τη ζωή σας – Βελτιώστε τα ενδιαφέροντά σας”.

Ένας άλλος πόλος έλξης στο Μόναχο ήταν το σχέδιο Skai, σχεδιασμένο από τον κλάδο της Καλιφορνέζικης BMW Designworks. Δεν υπάρχουν ακόμα συγκεκριμένα σχέδια παραγωγής, αλλά το ταξί drone ετοιμάζεται για τη παρθενική δοκιμαστική πτήση του στη Βοστώνη, όπως εξήγησε ο πρόεδρος της εταιρείας, Holger Hampf.

Αν υπάρχει κάτι που τονίστηκε στην εκδήλωση NextGen, είναι πως το BMW Group δεν περιμένει απλώς να συμβεί ο μετασχηματισμός του μοντέλου κινητικότητας. Βρίσκεται στην κορυφή του.

 

Προηγούμενο άρθροΗ Eaton χρησιμοποιεί μπαταρίες ηλεκτροκίνητων Nissan για τα γήπεδα
Επόμενο άρθροΤα μυστικά της σωστής οδήγησης σε πλημμύρες, με το Nissan Terra