Η ανάλυση της JATO Dynamics για τον Οκτώβριο 2022 κατέδειξε πως η συνολική αγορά σημείωσε τα μεγαλύτερα περιθώρια ανάπτυξης του έτους.
- Το Volkswagen Group, η Toyota και η Ford προηγούνται
- Οι ταξινομήσεις BEV ξεπέρασαν το 1 εκατομμύριο μονάδες από τον Ιανουάριο
- Τα Volkswagen ID.3 και ID.4 ηγήθηκαν της κατάταξης BEV
Τον Οκτώβριο, η ευρωπαϊκή αγορά νέων αυτοκινήτων αυξήθηκε κατά 14%, με ταξινομήσεις 903.533 νέων οχημάτων. Είναι ο τρίτος συνεχόμενος μήνας ανάπτυξης του 2022 σε σύγκριση με πέρυσι. Ο Felipe Munoz, Global Analyst της JATO Dynamics, σχολίασε: «Τον Οκτώβριο του 2021, η αγορά αντιμετώπισε την χειρότερη κρίση ημιαγωγών, αλλά ένα χρόνο μετά έχει αντιληφθεί την πρόκληση και μαθαίνει να την αντιμετωπίζει».
Ωστόσο, τα θετικά αποτελέσματα του Αυγούστου, του Σεπτεμβρίου και του Οκτωβρίου δεν ήταν αρκετά για να αντισταθμίσουν τις απώλειες του πρώτου επταμήνου του έτους. Οι πωλήσεις της περιόδου σε ετήσια βάση ανήλθαν συνολικά στα 9,09 εκατομμύρια μονάδες, μειωμένες κατά 8%. Όταν η πανδημία έπληξε την ευρωπαϊκή αγορά τον Ιανουάριο και τον Οκτώβριο του 2020, οι πωλήσεις είχαν ανέλθει συνολικά στα 9,67 εκατομμύρια μονάδες.
Ο κ. Munoz πρόσθεσε: «Ο αντίκτυπος της έλλειψης νέων αυτοκινήτων στις αντιπροσωπείες, παράλληλα με την οικονομική και γεωπολιτική αβεβαιότητα, υπήρξε πιο επιζήμιος για τις πωλήσεις από τις απαγορεύσεις κυκλοφορίας του 2020. Οι κατασκευαστές προσαρμόζονται στη νέα πραγματικότητα και οι καταναλωτές αντιλαμβάνονται επίσης πως θα περιμένουν περισσότερο χρόνο για νέο αυτοκίνητο από όσο παλαιότερα».
Το Volkswagen Group ηγείται της ανάπτυξης
Η ανάπτυξη του Οκτωβρίου εξηγείται εν μέρει από τις ισχυρές επιδόσεις του Volkswagen Group. Η γερμανική εταιρεία ταξινόμησε 230.115 μονάδες – αύξηση του όγκου κατά 40% κυρίως λόγω των Audi, Skoda και Cupra.
Ωστόσο, είναι σημαντικά χαμηλότερος από τις 281.700 μονάδες που ταξινομήθηκαν τον Οκτώβριο του 2020 και τις 302.000 (κατά προσέγγιση) μονάδες του Οκτωβρίου του 2019.
Η Toyota σημείωσε επίσης καλές επιδόσεις με αυξημένες πωλήσεις κατά 47%, ξεπερνώντας τα αποτελέσματα του 2019 και του 2020 χάρη στην επιτυχία των τελευταίων μοντέλων της. Οι πωλήσεις της Lexus μειώθηκαν κατά 14%. Οι ταξινομήσεις της Ford αυξήθηκαν κατά 35% χάρη στα Puma και Fiesta, αλλά δεν μπόρεσε να πιάσει τις πωλήσεις του 2019 και του 2020, που έφτασαν τις 77.600 και 60.600 μονάδες αντιστοίχως.
Ο Οκτώβριος ήταν μήνας ρεκόρ για την MG, καθώς η κινεζική εταιρεία ταξινόμησε περισσότερα από 12.000 νέα οχήματα. Τον ίδιο μήνα πέρυσι, ο όγκος ανήλθε συνολικά στις 4.800 μονάδες και το 2020 λίγο πάνω από τις 2.900 μονάδες. Ο κ. Munoz ανέφερε: «Αυτή η επιτυχία εξηγείται από την παρουσία ελκυστικότερων προϊόντων, ιδιαίτερα της ηλεκτροκίνητης γκάμας, σε ανταγωνιστικές τιμές. Η MG αποδεικνύει ότι με τη σωστή προσφορά, οι κινεζικές εταιρείες μπορούν να πετύχουν στην Ευρώπη».
Οι ταξινομήσεις BEV ξεπερνούν το 1 εκατομμύριο μονάδες από τον Ιανουάριο
Τον Οκτώβριο, τα EV (BEV και PHEV) αποτελούσαν το 23% του συνολικού όγκου. Παρά την αύξηση πωλήσεων κατά 15%, το μερίδιο αγοράς αυτών των οχημάτων παρέμεινε στο επίπεδο του Οκτωβρίου 2021. Οι ταξινομήσεις BEV ανήλθαν συνολικά στις 119.600 μονάδες, αυξημένες κατά 15%, ενώ οι ταξινομήσεις PHEV ανήλθαν στις 88.200 μονάδες, αυξημένες κατά 13%. Η ζήτηση BEV αυξήθηκε σε ετήσια βάση κατά 24%, στις 1.103.055 μονάδες.
Η Volkswagen ηγήθηκε της αγοράς τον Οκτώβριο με μερίδιο 12,7% – το ποσοστό αυτό αυξάνεται στο 25% αν συμπεριληφθούν και οι άλλες μάρκες του Volkswagen Group. Ακολουθεί η Renault χάρη στην επιτυχία του Megane E-Tech, ενώ μειώθηκε η ζήτηση για το Zoe. Ο όγκος της BMW αυξήθηκε κατά 111%, με κορυφαία τα i4 και iX, καθιστώντας την τρίτη δημοφιλέστερη μάρκα EV, με μερίδιο αγοράς 7,1%.
Το Peugeot 208 επιστρέφει στην κορυφή
Παρά την απώλεια δυναμικής των τελευταίων μηνών, το Peugeot 208 επέστρεψε στην πρώτη θέση της μηνιαίας και ετήσιας κατάταξης μοντέλων – αισθητά μπροστά από το Dacia Sandero, στη δεύτερη θέση. Το 208 θα εκθρονίσει πιθανώς το Golf, ως αυτοκίνητο με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη, μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους.
Της κατάταξης BEV ηγήθηκαν δύο μοντέλα της Volkswagen – το ID.4 και το ID.3. Οι πωλήσεις του πρώτου συνέχισαν να αυξάνονται λόγω της κατάταξής του στην αγορά ως μεσαίου ηλεκτρικού SUV. Αντιθέτως, οι ταξινομήσεις του ID.3 μειώθηκαν κατά 3% τον Οκτώβριο και κατά 41% σε ετήσια βάση, στις 34.320 μονάδες.
Στην τρίτη θέση της κατάταξης BEV ήταν το Fiat 500, διατηρώντας τη θέση του ως το πιο δημοφιλές ηλεκτρικό αυτοκίνητο από τον Ιανουάριο, εξαιρουμένων των μοντέλων της Tesla. Το Renault Megane E-Tech είναι το πέμπτο δημοφιλέστερο EV στην Ευρώπη, ξεπερνώντας σε πωλήσεις ανταγωνιστές όπως το Cupra Born και το Nissan Leaf, με σημαντική διαφορά.
Η Polestar μπήκε στο top 10 λόγω των καλών επιδόσεων του Polestar 2 – του premium EV με τις περισσότερες πωλήσεις τον Οκτώβριο, μπροστά από το Tesla Model 3 και το BMW i4. Το BMW i4 κατέστη η δημοφιλέστερη ηλεκτρική BMW.