Τον Αύγουστο, όπως γνωρίζουν οι αναγνώστες του fleetnews.gr, οι ταξινομήσεις νέων BEV σημείωσαν τη μεγαλύτερη πτώση, με κίνδυνο αρνητικής ανάπτυξης στο σύνολο της χρονιάς, όπως επισημαίνεται από την JATO Dynamics.

«Το πρώτο οκτάμηνο του τρέχοντος έτους ταξινομήθηκαν στην Ευρώπη συνολικά 8,64 εκατομμύρια αυτοκίνητα, μόλις 1,9% περισσότερα από την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Και αν το αρνητικό πρόσημο του Αυγούστου επιμείνει, η χρονιά μπορεί να κλείσει στο κόκκινο», δήλωσε ο Felipe Muñoz, Global Analyst της JATO Dynamics: «Τους επόμενους μήνες, ο κλάδος θα αντιμετωπίσει περαιτέρω προκλήσεις. Οι αγοραστές εξακολουθούν να υφίστανται την πίεση για μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση και τα EV συνεχίζουν να είναι ακριβότερα από τα ICE, τα οποία είναι ήδη αρκετά ακριβά».

Τα BEV σημείωσαν τη μεγαλύτερη πτώση ταξινομήσεων σε ετήσια βάση από τον Ιανουάριο του 2017, όταν άρχισε η καταγραφή. Συνολικά, μόλις πάνω από 125.000 ταξινομήθηκαν τον Αύγουστο, σημειώνοντας πτώση 36% στις πωλήσεις σε ετήσια βάση.

«Η επιθυμία των καταναλωτών για BEV μειώνεται γρήγορα, λόγω διαφόρων παραγόντων: έλλειψη σαφήνειας σχετικά με τα κίνητρα, υψηλές τιμές και ανησυχία για τη χαμηλή υπολειμματική αξία των EV».

Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες

Λόγω μειωμένων ταξινομήσεων, το μερίδιο αγοράς των BEV μειώθηκε από 21,8% τον Αύγουστο του 2023, στο 16,6% τον περασμένο μήνα.

Μερικά σημαντικά στοιχεία της ανάλυσης της JATO Dynamics:

  • Όσον αφορά στους κατασκευαστές, η SAIC σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση στις ταξινομήσεις BEV (-65%), ακολουθούμενη από το Renault Group (-64%), την Stellantis (-52%), τη Hyundai-Kia (-51%) και την Tesla (- 44%).
  • Όσον αφορά στις μάρκες, τις μεγαλύτερες πτώσεις κατέγραψαν οι Smart (-68%), MG (-65%), Opel/Vauxhall (-63%), Citroën (-63%), Fiat (-55%), Hyundai ( -53%), Kia (-50%), και Polestar (-5%). Η VW σημείωσε πτώση 46% και ξεπέρασε τις πωλήσεις της BMW, η οποία υποχώρησε μόνον κατά 5%.
  • Οι ταξινομήσεις των Geely Group και BYD αυξήθηκαν κατά 52% και 18% αντιστοίχως.
  • Ως εκ τούτου, το μερίδιο αγοράς των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών (που περιλαμβάνει τις Volvo, Polestar και Lotus της Geely) στην κατηγορία BEV αυξήθηκε από 10,5% τον περυσινό Αύγουστο σε 15,5% τον ίδιο μήνα φέτος.

Το πλέον ευπώλητο μοντέλο

  • Το Dacia Sandero (15.653 πωλήσεις τον Αύγουστο, +9% έναντι του προηγούμενου Αυγούστου) είναι το πλέον ευπώλητο μοντέλο στην Ευρώπη. Οι ετήσιες πωλήσεις του ανέρχονται στις 183.000 μονάδες.
  • Ξεπέρασε το Tesla Model Y (13.410 μονάδες, -38%), με το Toyota Yaris Cross (13.201 μονάδες, +24%) στην τρίτη θέση.
  • Την πρώτη 5άδα συμπληρώνουν το VW T-Roc (12.853 μονάδες, -15%) και το Renault Clio (+12.180, -5%).
  • Άλλες ισχυρές πωλήσεις στην πρώτη 25άδα: Dacia Duster (+10%), Volkswagen Polo (+26%); BMW X1 (+11%), Skoda Fabia (+21%), Toyota C-HR (+24%), Skoda Karoq (+25%), Opel/Vauxhall Astra, (+40%), Peugeot 3008 (+22%), και Seat Ibiza (+74%).
Προηγούμενο άρθροΣυνεργασία Echoes – Volkswagen Group για δεδομένα
Επόμενο άρθροΗ JLR επενδύει 500 εκατ. λίρες για υποστήριξη παραγωγής EV