Οι πωλήσεις BEV στην Ευρώπη μειωθήκαν λόγω χαμηλών υπολλειμματικών αξιών, σύμφωνα με την ανάλυση της Jato Dynamics για τις ταξινομήσεις Ιουλίου.
Τον Ιούλιο υπήρξαν τρεις σημαντικές εξελίξεις στις ευρωπαϊκές αγορές αυτοκινήτου: Οι ταξινομήσεις BEV επιβραδύνθηκαν σημαντικά, η BMW πούλησε περισσότερα BEV από την Tesla και τα SUV πέτυχαν το μεγαλύτερο μερίδιο τους στην αγορά.
Σε γενικές γραμμές, η αγορά πηγαίνει καλά. Τα δεδομένα 28 ευρωπαϊκών αγορών που συνέλεξε η Jato Dynamics δείχνουν αύξηση της ζήτησης κατά 2% έναντι του Ιουλίου 2023. Συνολικά, τον Ιούλιο ταξινομήθηκαν 1,03 εκατομμύρια αυτοκίνητα σε όλη την Ευρώπη (έναντι 1,02 εκατομμυρίων του προηγούμενου Ιουλίου), κάτι λιγότερο από 7,9 εκατομμύρια σε ετήσια βάση.
- Η ανάπτυξη ήταν ιδιαίτερα έντονη στην Πορτογαλία (+27%), στην Πολωνία (+19%) και στη Σλοβακία (+12%).
- Πιο ήπιες αυξήσεις σημειώθηκαν στην Ιταλία, την Ισπανία (+5%) και το Ηνωμένο Βασίλειο (+3%).
- Οι ταξινομήσεις μειώθηκαν στο Βέλγιο (-7%), στην Ιρλανδία (-5%), στην Ολλανδία (-4%), στη Γαλλία και στη Γερμανία (αμφότερες -2%).
Μείωση BEV
Αντιθέτως, η αμιγώς ηλεκτροκίνητη κατηγορία συρρικνώθηκε τον Ιούλιο. Τον προηγούμενο μήνα, ταξινομήθηκαν 139.300 νέα BEV στις 28 ευρωπαϊκές αγορές που καταγράφει η Jato. Πρόκειται για μείωση 6% έναντι του Ιουλίου 2023.
Όσον αφορά στο συνολικό μερίδιο αγοράς, αυτό μεταφράζεται σε πτώση από το 14,6% του περασμένου Ιουλίου σε 13,5% τον περασμένο μήνα, δηλαδή επιπλέον 1,1 ποσοστιαίες μονάδες.
«Η έλλειψη σαφήνειας για τα κίνητρα και το μέλλον των ηλεκτρικών οχημάτων συνεχίζει να θέτει εμπόδια στους πιθανούς καταναλωτές EV», δήλωσε ο Felipe Muñoz, Παγκόσμιος Αναλυτής της Jato Dynamics. «Αυτοί οι παράγοντες και η χαμηλή υπολειμματική αξία των ηλεκτρικών οχημάτων, συνέβαλαν στη μείωση που παρατηρήθηκε τον Ιούλιο».
Η μείωση των πωλήσεων BEV είναι απροσδόκητη και ανεπιθύμητη. Εάν η Ευρώπη επιθυμεί να επιτύχει τους κλιματικούς στόχους της, πρέπει να αυξηθούν γρήγορα οι πωλήσεις BEV.
Αύξηση SUV
Η κατηγορία των SUV αναπτύσσεται σε όλη την Ευρώπη επί δεκαετία και τον Ιούλιο πέτυχε μερίδιο αγοράς 54%, που αντιπροσωπεύει 554.000 μονάδες. Πρόκειται για αύξηση 6% σε σχέση με τον Ιούλιο του 2023 και προσθέτει 4,2 εκατομμύρια SUV στις φετινές ταξινομήσεις, συνολική αύξηση 5%.
Ο μεγαλύτερος κατασκευαστής SUV στην Ευρώπη είναι το Volkswagen Group, που κάλυψε το 26% της αγοράς SUV τον Ιούλιο. Ακολουθούν οι Hyundai-Kia (12%) και Stellantis (11,5%).
- Την μεγαλύτερη ζήτηση σημείωσαν τα συμπαγή μοντέλα (C-SUV), με 210.600 μονάδες (+3%).
- Μεγάλη αύξηση όγκου σημειώθηκε στα μικρά μοντέλα (B-SUV), με 204.300 (+14%).
- Η ζήτηση μοντέλων μεσαίου μεγέθους (D-SUV) μειώθηκε κατά 7%, στις 106.500 μονάδες.
- Οι ταξινομήσεις μεγάλων μοντέλων (E-SUV) ανήλθαν στις 27.600 μονάδες (+23%), ενώ τα πολυτελή μοντέλα (F-SUV) σημείωσαν λίγο περισσότερες από 5.000 μονάδες (+32%).
Με πολλές διαθέσιμες επιλογές και πολλά οικονομικά μοντέλα, «οι καταναλωτές μεταβαίνουν από τις παραδοσιακές κατηγορίες στα SUV», ανέφερε ο κ. Muñoz.
Η BMW ξεπερνά την Tesla
Με 35% αύξηση ταξινομήσεων BEV σε ετήσια βάση, η BMW ηγείται των πωλήσεων αμιγώς ηλεκτρικών, ξεπερνώντας την Tesla. Η Tesla σημείωσε 17% μείωση πωλήσεων τον Ιούλιο στην Ευρώπη έναντι του ιδίου περυσινού μηνός.
Ωστόσο, η διαφορά μεταξύ των δύο κορυφαίων εταιρειών BEV στην Ευρώπη είναι μικρή: η BMW πούλησε 14.860 BEV τον Ιούλιο, μερικές μόνο εκατοντάδες περισσότερες από τις 14.561 μονάδες της Tesla. Τους 10 κορυφαίους συμπληρώνουν οι Volkswagen (12.200), Volvo (10.500), Audi (8.600), Mercedes (8.400), Peugeot (8.400), Hyundai (6.300), Kia (6.000), και Renault (5.600).
Dacia Sandero
Τον Ιούλιο, το Dacia Sandero ήταν το μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη, με 22.400 μονάδες σε 28 αγορές, αύξηση 34% έναντι του προηγούμενου Ιουλίου. Έτσι, το Sandero ξεπερνά το Volkswagen T-Roc (19.300, αύξηση 5%), το Toyota Yaris Cross (17.300, αύξηση 47%), το Dacia Duster (15.900, αύξηση 29%) και το Kia Sportage (15.500, αύξηση 15%). Γενικώς, τα 10 κορυφαία περιλαμβάνουν πέντε hatchback και πέντε SUV.