Η καμπύλη της δεκαετούς τάσης καταδεικνύει εμφατικά την τεράστια πτώση του Μαρτίου 2020

Τον Μάρτιο του 2020, η αγορά επιβατικών αυτοκινήτων της ΕΕ σημείωσε τεράστια πτώση (-55,1%) στις ταξινομήσεις νέων οχημάτων ως αποτέλεσμα της πανδημίας COVID-19.

Με τα μέτρα περιορισμού / κλεισίματος να ισχύουν στις περισσότερες αγορές από περίπου τα μέσα του μήνα, η συντριπτική πλειονότητα των ευρωπαϊκών αντιπροσωπειών έκλεισε κατά το δεύτερο μισό του Μαρτίου. Κατά συνέπεια, η ζήτηση σε ολόκληρη την περιοχή μειώθηκε περισσότερο από το ήμισυ του προηγούμενου μήνα, ενώ από τις 1.264.569 μονάδες που ταξινομήθηκαν τον Μάρτιο του 2019 πέσαμε στις 567.308 μονάδες φέτος.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) και οι 27 αγορές της ΕΕ υπέστησαν συρρίκνωση τον Μάρτιο, αλλά η Ιταλία σημείωσε τη μεγαλύτερη, με τις ταξινομήσεις να μειώνονται κατά 85,4% στα 28.326 νέα αυτοκίνητα (σε σύγκριση με 194.302 μονάδες τον Μάρτιο του 2019). Ομοίως, η ζήτηση κατέρρευσε επίσης στη Γαλλία (-72,2%) και στην Ισπανία (-69,3%) τον περασμένο μήνα. Η Γερμανία σημείωσε λιγότερο ακραία πτώση από τις άλλες βασικές αγορές, ωστόσο οι ταξινομήσεις μειώθηκαν κατά 37,7%. Μεγάλη πτώση (-60,7%) καταγράφηκε στις ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων και στην Ελλάδα.

Από τον Ιανουάριο έως τον Μάρτιο του 2020, η ζήτηση για καινούργια αυτοκίνητα στην Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκε κατά 25,6%, με τον αντίκτυπο της κρίσης του κορωνοϊού στα στοιχεία του Μαρτίου να βαρύνει σημαντικά το συνολικό τρίμηνο. Καθεμία από τις μεγάλες αγορές της ΕΕ σημείωσε σημαντική πτώση μέχρι τώρα το 2020: Ιταλία -35,5%, Γαλλία -34,1%, Ισπανία -31% και Γερμανία -20,3%. Η χώρα μας κατέγραψε πτώση στο τρίμηνο κατά -18,6%.

Από πλευράς κατασκευαστών όλοι κατέγραψαν απώλειες τόσο τον Μάρτιο όσο και το πρώτο τρίμηνο του 2020 συνολικά, με την Mazda να καταγράφει τις μεγαλύτερες και τον όμιλο Toyota τις λιγότερες. Η αγορά επιβατικών αυτοκινήτων της ΕΕ, των χωρών της ΕΖΕΣ και του Ηνωμένου Βασιλείου, παρουσιάζει την ακόλουθη εικόνα το τρίμηνο όσον αφορά στις ταξινομήσεις ανά κατασκευαστή:

Κατασκευαστής % ΜΕΤ 2020-2019
VW Group -19,4
VOLKSWAGEN -24,0
SKODA -16,0
AUDI -19,1
SEAT -12,9
PORSCHE +25,8
ΛΟΙΠΟΙ2 -2,9
PSA Group -34,3
PEUGEOT -29,3
OPEL/VAUXHALL -44,0
CITROEN -31,8
DS +25,4
RENAULT Group -36,1
RENAULT -32,4
DACIA -42,6
LADA -55,7
ALPINE -79,9
HYUNDAI Group -18,8
KIA -14,5
HYUNDAI -22,8
BMW Group -16,7
BMW -14,8
MINI -23,7
TOYOTA Group -8,2
TOYOTA -8,9
LEXUS +1,6
DAIMLER -22,9
MERCEDES -16,6
SMART -84,2
FCA Group -34,5
FIAT -31,6
JEEP -42,9
LANCIA/CHRYSLER -31,5
ALFA ROMEO -44,6
ΛΟΙΠΟΙ3 -51,0
FORD -37,4
NISSAN -25,6
VOLVO CAR CORP. -19,0
JAGUAR LAND ROVER Group -29,7
LAND ROVER -23,8
JAGUAR -40,9
MAZDA -44,9
MITSUBISHI -24,4
HONDA -41,4

1 Εκτίμηση ACEA με βάση το σύνολο ανά αγορά
2 Περιλαμβάνει Bentley, Lamborghini και Bugatti
3 Περιλαμβάνει Dodge και Maserati

Προηγούμενο άρθροΗ Nissan θα κατασκευάσει ασπίδες προσώπου
Επόμενο άρθροΚατευθυντήριες αρχές για επανέναρξη της αυτοκινητοβιομηχανίας