Η Honda σχεδιάζει να παρουσιάσει 30 ηλεκτρικά μοντέλα σε όλο τον κόσμο μέχρι το 2030 με όγκο παραγωγής άνω των 2 εκατομμυρίων μονάδων ετησίως.

Στο πλαίσιο συνέντευξης τύπου της Honda για τις πρωτοβουλίες της στον τομέα εξηλεκτρισμού οχημάτων, η εταιρεία παρουσίασε την πρόοδό της προς την ηλεκτροκίνηση και τον επιχειρηματικό μετασχηματισμό της για το μέλλον.

Κατά τα επόμενα 10 χρόνια, η Honda θα διαθέσει περίπου 36 δισ. ευρώ στον τομέα της ηλεκτροκίνησης και των τεχνολογιών λογισμικού (software) για την περαιτέρω επιτάχυνση του εξηλεκτρισμού της, συμπεριλαμβανομένων τόσο των δαπανών Έρευνας & Ανάπτυξης (R&D) όσο και των ανεξάρτητων επενδύσεων. Οι συνολικές R&D δαπάνες της Honda προϋπολογίζονται για την περίοδο αυτή σε περίπου 58 δισ. ευρώ.

Η εταιρεία θα προσπαθήσει να διαμορφώσει το επιχειρηματικό της χαρτοφυλάκιο μετατοπίζοντας την εστίαση από τις μεμονωμένες πωλήσεις προϊόντων (hardware) στις πωλήσεις διαρκείας, όπου η Honda συνεχίζει να προσφέρει ποικίλες υπηρεσίες και αξία στους πελάτες της μετά την πώληση, μέσω προϊόντων που συνδυάζουν hardware και software.

Πέραν των 30 ηλεκτρικών μοντέλων που σχεδιάζει να παροθσιάσει η Honda παγκοσμίως μέχρι το 2030, η εταιρεία θα δημιουργήσει μία πιλοτική γραμμή για την παραγωγή μπαταριών στερεάς κατάστασης με επένδυση ύψους 315 εκατ. ευρώ περίπου και θα επιταχύνει περαιτέρω την έρευνα με στόχο να ξεκινήσει την πιλοτική παραγωγή την Άνοιξη του 2024.

Οι κ.κ. Toshihiro Mibe, Director, President & Representative Executive Officer της Honda –  Kohei Takeuchi, Director, Executive Vice President & Representative Executive Officer kai Shinji Aoyama, Senior Managing Executive Officer, παρουσίασαν την πορεία και τη σχεδιαζόμενη εξέλιξη της εταιρείας, αναλύοντας τα ακόλουθα θέματα:

  1. Πρωτοβουλίες της Honda για την ηλεκτροκίνηση

Η Honda προσπαθεί να λειτουργεί ως πηγή ‘δύναμης’ υποστηρίζοντας παγκοσμίως όλους τους ανθρώπους που αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες,  βοηθώντας τους να επεκτείνουν τις δυνατότητές τους. Για το σκοπό αυτό, η εταιρεία προσπαθεί να προσφέρει “τη χαρά και την ελευθερία της κινητικότητας” επιδιώκοντας “μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα.”

Ισχυροποίηση των υφιστάμενων επιχειρήσεων

Τα τελευταία χρόνια, η Honda έχει αναπτύξει διάφορες πρωτοβουλίες προς την κατεύθυνση “ισχυροποίησης των υφιστάμενων δραστηριοτήτων της” και “προετοιμασίας για νέα ανάπτυξη” και οι πρωτοβουλίες αυτές έχουν αρχίσει να δείχνουν θετικά αποτελέσματα στους τομείς των προϊόντων, των επιχειρήσεων και των νέων τεχνολογιών.

  • Η δομή του τομέα αυτοκινήτων της Honda έχει σημειώσει σταθερή πρόοδο. Αυτή τη στιγμή, ο συνολικός αριθμός εκδόσεων σε επίπεδο εξοπλισμού και επιλογών για τα παγκόσμια μοντέλα έχει μειωθεί σε κάτω από το μισό από αυτόν του 2018 (Στόχος: μείωση στο ένα τρίτο μέχρι το 2025).
  • Σε ό,τι αφορά το κόστος που σχετίζεται με την παγκόσμια παραγωγή αυτοκινήτων, η Honda βρίσκεται σε καλό δρόμο για να πετύχει το στόχο μείωσης κατά 10%, συγκριτικά με το κόστος που καταγράφηκε το 2018.

Η Honda θα συνεχίσει να επιταχύνει τις προσπάθειές της για τη δημιουργία πόρων ενισχύοντας τις υφιστάμενες επιχειρήσεις της και επενδύοντας αυτούς τους πόρους στην ηλεκτροκίνηση και την προετοιμασία για νέα ανάπτυξη.

Μοναδική προσέγγιση Honda

Ως ο μεγαλύτερος κατασκευαστής μονάδων ισχύος στον κόσμο με ετήσιες πωλήσεις περίπου 30 εκατομμυρίων προϊόντων κινητικότητας, συμπεριλαμβανομένων μοτοσυκλετών, αυτοκινήτων, προϊόντων ηλεκτρικής ενέργειας, εξωλέμβιων μηχανών και αεροσκαφών, η Honda στοχεύει να επιτύχει ανθρακική ουδετερότητα για όλα τα προϊόντα και τις εταιρικές δραστηριότητες στις οποίες συμμετέχει μέχρι το 2050, προσπαθώντας να εξαλείψει τις εκπομπές άνθρακα από τις πηγές ενέργειας σε μία ευρεία ποικιλία προϊόντων. Για το σκοπό αυτό, η Honda πιστεύει ότι είναι απαραίτητη μία πολύπλευρη και πολυδιάστατη προσέγγιση, και όχι απλά η αντικατάσταση των κινητήρων με μπαταρίες.

Συμπεριλαμβανομένης της χρήσης των ανταλλάξιμων μπαταριών και του υδρογόνου καθώς και του εξηλεκτρισμού των αυτοκινήτων, η Honda θα προσφέρει ποικίλες λύσεις για όλα της τα προϊόντα κινητικότητας ανάλογα με τον τρόπο που οι πελάτες χρησιμοποιούν τα προϊόντα σε διάφορες χώρες και περιοχές.

Επιπλέον, με τη συνδεδεμένη πλατφόρμα που συνδέει όλα αυτά τα στοιχεία, η Honda θα αναβαθμίσει την άνεση και την απόδοση της κοινωνίας συνολικά.

Οργανωτικές αλλαγές που έγιναν για την ενίσχυση του τομέα ηλεκτροκίνησης

Στο παρελθόν, η δομή της Honda ήταν διαμορφωμένη με βάση τα προϊόντα, δηλαδή τις μοτοσυκλέτες, τα αυτοκίνητα και τα προϊόντα ηλεκτρικής ενέργειας. Ωστόσο, ξεκινώντας από το τρέχον οικονομικό έτος, οι τομείς της τεχνολογίας που θα αποτελέσουν τον πυρήνα της μελλοντικής ανταγωνιστικότητας της Honda έχουν μετακινηθεί από τους αντίστοιχους προϊοντικούς επιχειρηματικούς οργανισμούς και έχουν συνδυαστεί στο πλαίσιο του νεοσύστατου Business Development Operations. Τέτοιοι βασικοί τομείς είναι: εξηλεκτρισμένα προϊόντα και υπηρεσίες, μπαταρίες, ενέργεια, Mobile Power Pack, υδρογόνο και λογισμικό/συνδεδεμένες τεχνολογίες που συνδέουν όλους τους βασικούς τομείς. Με αυτή την αλλαγή, η Honda θα επιταχύνει την ταχύτητα με την οποία μπορεί να κινηθεί και θα αυξήσει την επίδραση της διατομεακής συνέργειας μεταξύ των προϊόντων της.

2. Πρωτοβουλίες για τον τομέα ηλεκτροκίνησης οχημάτων

Στρατηγική προμήθειας μπαταριών

Η βασική πρόκληση στην εποχή των ηλεκτρικών οχημάτων είναι η παγκόσμια προμήθεια μπαταριών. Η Honda υιοθετεί δύο βασικές προσεγγίσεις στη στρατηγική προμήθειας μπαταριών.

Επί του παρόντος

Η Honda θα εξασφαλίσει σταθερή προμήθεια μπαταριών ιόντων λιθίου σε κάθε περιοχή ενισχύοντας τις εξωτερικές συνεργασίες της.

  • Βόρεια Αμερική: Η Honda θα προμηθεύεται μπαταρίες Ultium από την GM. Εκτός της GM, η Honda διερευνά τη δυνατότητα δημιουργίας κοινοπραξίας για την παραγωγή μπαταριών.
  • Κίνα: Η Honda θα ενισχύσει περαιτέρω τη συνεργασία της με τη CATL.
  • Ιαπωνία: Η Honda θα προμηθεύεται μπαταρίες για μικρά ηλεκτρικά οχήματα από την Envision AESC.

Από το δεύτερο ήμισυ της δεκαετίας του 2020

Η Honda θα επιταχύνει περαιτέρω την ανεξάρτητη έρευνά της στις μπαταρίες επόμενης γενιάς. Για τις μπαταρίες στερεάς κατάστασης που αυτή τη στιγμή είναι υπό εξέλιξη, η εταιρεία αποφάσισε να δημιουργήσει μία πιλοτική γραμμή επενδύοντας περίπου 315 εκατ. ευρώ, με στόχο να την καταστήσει λειτουργική την Άνοιξη του 2024. Η Honda στοχεύει να υιοθετήσει την επόμενη γενιά μπαταριών της σε μοντέλα που θα κυκλοφορήσουν στην αγορά το δεύτερο ήμισυ της δεκαετίας του 2020.

Εισαγωγή μοντέλων EV

Τα σχέδια για την εισαγωγή στην αγορά ηλεκτρικών μοντέλων είναι τα εξής.

Μέχρι το δεύτερο ήμισυ της δεκαετίας του 2020

Η Honda θα παρουσιάσει προϊόντα προσαρμοσμένα στα χαρακτηριστικά της αγοράς κάθε περιοχής.

  • Βόρεια Αμερική: Το 2024, η Honda θα παρουσιάσει δύο ηλεκτρικά, μεσαίου και μεγάλου μεγέθους, SUV που εξελίσσονται αυτή τη στιγμή σε συνεργασία με την GM. (Honda Prologue SUV, και ένα μοντέλο EV SUV με τα σήματα της Acura)
  • Κίνα: Η Honda θα παρουσιάσει συνολικά 10 νέα μοντέλα EV μέχρι το 2027.
  • Ιαπωνία: Στις αρχές του 2024, η Honda θα παρουσιάσει πρώτα ένα μικρό ηλεκτρικό για επαγγελματική χρήση στην κατηγορία τιμής του 1 εκατομμυρίου γιεν. Θα ακολουθήσουν ένα μικρό ηλεκτρικό και ένα ηλεκτρικό SUV για προσωπική χρήση.

Μετά το δεύτερο ήμισυ της δεκαετίας του 2020

Θεωρώντας ότι μέχρι τότε θα έχει αυξηθεί η ζήτηση των EV, η Honda θα αρχίσει να παρουσιάζει τα καλύτερα ηλεκτρικά οχήματα από παγκόσμια σκοπιά.

  • Το 2026, η Honda θα αρχίσει να υιοθετεί την Honda e: Architecture, μία EV πλατφόρμα που συνδυάζει το hardware με το λογισμικό.
  • Μέσω της συμμαχίας της με τη GM, η Honda σκοπεύει να παρουσιάσει προσιτά ηλεκτρικά οχήματα το 2027, με κόστος και αυτονομία που θα είναι ανταγωνιστικά όπως τα βενζινοκίνητα οχήματα, ξεκινώντας από τη Β. Αμερική.

Μέσω αυτών των πρωτοβουλιών, η Honda σχεδιάζει να κυκλοφορήσει 30 ηλεκτρικά μοντέλα σε όλο τον κόσμο μέχρι το 2030, με μία πλήρη γκάμα από μικρά EV επαγγελματικής χρήσης μέχρι μοντέλα ναυαρχίδες, με προβλεπόμενο όγκο παραγωγής πάνω από 2 εκατομμύρια μονάδες ετησίως.

Παραγωγή EV

  • Σε ό,τι αφορά της δραστηριότητες παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα, η Honda σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα αποκλειστικό εργοστάσιο για EVs στο Guangzhou και την Wuhan.
  • Η Honda προγραμματίζει τη λειτουργία μιας ειδικής γραμμής παραγωγής EV και στη Β. Αμερική.

3. Ενίσχυση των τομέων συνδεδεμένων / software τεχνολογιών

Η Honda προσπαθεί να προσφέρει μεγαλύτερη αξία όχι μόνο με καθένα από τα προϊόντα της, αλλά και όταν διάφορα προϊόντα Honda διασυνδέονται και πέραν των προϊοντικών πεδίων τους.

Το κλειδί για την επίτευξη μιας τέτοιας διασύνδεσης είναι οι τεχνολογίες και τα πλαίσια, όπου η Honda τοποθετεί τα εξηλεκτρισμένα προϊόντα της ως “τερματικά” και συνδέει την ενέργεια και τις πληροφορίες που είναι αποθηκευμένες σε κάθε προϊόν με τους χρήστες τους και την κοινωνία. Ως εκ τούτου, η εταιρεία θα εργαστεί για τη δημιουργία μιας διατομεακής συνδεδεμένης πλατφόρμας, που θα δημιουργήσει νέα αξία για τους πελάτες της.

Στους τομείς τεχνολογιών ηλεκτροκίνησης, συμπεριλαμβανομένων των μπαταριών, του λογισμικού και των συνδεδεμένων τεχνολογιών για την επιτάχυνση των προσπαθειών ανάπτυξης της, η Honda θα επιδιώξει να αυξήσει σημαντικά τις δυνατότητες εξέλιξης που θα περιλαμβάνουν την ενίσχυση στρατολόγησης προσωπικού εκτός της Honda.

Επίσης, στους τομείς αυτούς, η εταιρεία θα επιδιώξει ενεργά διαβιομηχανικές συνεργασίες και συμμαχίες καθώς και επενδύσεις σε startups.

4. Χρηματοοικονομικές στρατηγικές που υποστηρίζουν τον μετασχηματισμό των επιχειρήσεων της Honda

Καθώς προχωρά στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, η Honda θα μετατοπίσει την εστίαση από τις μεμονωμένες πωλήσεις hardware και θα προσπαθήσει να μεταμορφώσει το επιχειρηματικό χαρτοφυλάκιό της συνδυάζοντας hardware και software για να επεκτείνει τις σχέσεις της με τους πελάτες και την γκάμα των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων της. Επίσης, μετά το 2030, η Honda θα ενισχύσει τον τομέα συνδυασμένων λύσεων και θα επεκταθεί σε νέους τομείς. Για να επιτευχθεί ένας τέτοιος μετασχηματισμός του επιχειρηματικού χαρτοφυλακίου, η Honda καταβάλλει προσπάθειες για την ενίσχυση των υφιστάμενων επιχειρήσεών της.

Βελτίωση της δομής κερδών

Εκτός από τις σταθερές προσπάθειες για την ισχυροποίηση των υφιστάμενων επιχειρήσεων της, η Honda προσπάθησε να μειώσει τα κόστη από όλες τις κατευθύνσεις, αντιμετωπίζοντας την ίδια στιγμή ένα δύσκολο επιχειρηματικό περιβάλλον που οφείλεται στην πανδημία και την έλλειψη ημιαγωγών. Ως αποτέλεσμα, η επιχειρηματική δομή έχει βελτιωθεί και η εταιρεία είναι πεπεισμένη ότι οι συνεχείς της προσπάθειες θα αποφέρουν ικανοποιητική απόδοση επί των πωλήσεων (ROS) άνω του 7%, που ήταν ο μεσο-μακροπρόθεσμος στόχος της. Επίσης, το καθαρό ταμειακό υπόλοιπο ήταν 14 δισ. ευρώ (στο τέλος του τρίτου τριμήνου που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου, 2021), διατηρώντας ένα υγιές επίπεδο.

Επενδύσεις σε πόρους τα επόμενα 10 χρόνια και αξιοποίηση εξωτερικής χρηματοδότησης

  • Η Honda θα προϋπολογίσει περίπου 58 δισ. ευρώ για δαπάνες έρευνας και ανάπτυξης. Από όλους τους τομείς R&D, η εταιρεία σχεδιάζει να επενδύσει περίπου 36 δισ. ευρώ στους τομείς της ηλεκτροκίνησης και του λογισμικού (περίπου 25 δισ. ευρώ για δαπάνες R&D και περίπου 11 δισ. ευρώ για άμεσες επενδύσεις).
  • Στο πλαίσιο της προετοιμασίας για τη νέα ανάπτυξη, συμπεριλαμβανομένων των τομέων νέων τεχνολογιών και διάθεσης πόρων, η εταιρεία θα επενδύσει περίπου 7 δισ. ευρώ τα επόμενα 10 χρόνια.
  • Η Honda θα εεπενδύσει σε startups με προηγμένες τεχνολογίες και επιχειρηματικά μοντέλα υψηλών δυνατοτήτων σε κλίμακα 73 εκατ. ευρώ το χρόνο, γεγονός που θα επεκτείνει τη γκάμα των τεχνολογιών και των επιχειρήσεων της.
  • Βάσει της πολιτικής της να αξιοποιεί μεθόδους εξωτερικής χρηματοδότησης ανάλογα με τις ανάγκες, η Honda προχώρησε στην έκδοση Πράσινων Ομολόγων συνολικής αξίας 2,75 δισ. δολαρίων φέτος το Μάρτιο. Διαθέτοντας τα έσοδα από αυτά τα Πράσινα Ομόλογα στην εξέλιξη και παραγωγή οχημάτων μηδενικών εκπομπών ρύπων όπως τα EV και τα FCV, η Honda θα επιταχύνει περαιτέρω τις πρωτοβουλίες της για την επίτευξη του οράματος μιας κοινωνίας με μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

5. Σπορ μοντέλα

Παράλληλα με τις προκλήσεις στο δρόμο για την ανθρακική ουδετερότητα και την ηλεκτροκίνηση, η Honda ανέκαθεν είχε το πάθος να προσφέρει απόλαυση στους πελάτες της. Η “χαρά της οδήγησης” θα αποτελεί συστατικό των μοντέλων μας ακόμα και στην εποχή της ηλεκτροκίνησης, και η Honda θα παρουσιάσει σε όλο τον κόσμο δύο σπορ μοντέλα, μία ειδική έκδοση και ένα μοντέλο ναυαρχίδα, που θα ενσαρκώνουν το παγκόσμιο σπορ πνεύμα και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Honda.

Προηγούμενο άρθροBosch Ελλάδας, ανοδική πορεία και το 2021
Επόμενο άρθροHyundai IONIQ 5: World Car of the Year