Mercedes-Benz GenH2 Truck - Daimler Trucks

H2Accelerate: Η Daimler Truck AG, η IVECO, η OMV, η Shell και το Volvo Group συμφώνησαν να συνεργαστούν για τη δημιουργία των συνθηκών μαζικής διάθεσης φορτηγών υδρογόνου στην Ευρώπη.

Καθώς όλο και περισσότερες κυβερνήσεις και επιχειρήσεις ευθυγραμμίζονται στο κοινό όραμα ενός ενεργειακού συστήματος μηδενικών εκπομπών, οι συμμετέχοντες στην H2Accelerate θεωρούν πως το υδρογόνο αποτελεί ουσιαστικό καύσιμο για την πλήρη απεξάρτηση του τομέα φορτηγών από τον άνθρακα.

Η επίτευξη ευρείας διάθεσης φορτηγών υδρογόνου αναμένεται να δημιουργήσει νέες δραστηριότητες: εγκαταστάσεις παραγωγής υδρογόνου μηδενικού άνθρακα, συστήματα διανομής υδρογόνου μεγάλης κλίμακας, δίκτυο σταθμών ανεφοδιασμού υψηλής χωρητικότητας για υγρό και αέριο υδρογόνο και παραγωγή φορτηγών υδρογόνου. Οι εταιρείες που συμμετέχουν στην H2Accelerate πιστεύουν πως οι συγχρονισμένες επενδύσεις στον κλάδο κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 2020 θα δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις για τη μαζική διάθεση βαρέων φορτηγών υδρογόνου, που απαιτείται για την εκπλήρωση της ευρωπαϊκής φιλοδοξίας μηδενικών εκπομπών έως το 2050.

Η ανάπτυξη εντός της δεκαετίας αναμένεται να ξεκινήσει με ομάδες πελατών που είναι πρόθυμοι να χρησιμοποιήσουν φορτηγά υδρογόνου. Αυτοί οι στόλοι αναμένεται να λειτουργούν σε περιφερειακές ομάδες και κατά μήκος ευρωπαϊκών διαδρομών με ικανή κάλυψη σταθμών ανεφοδιασμού. Κατά τη διάρκεια αυτής της δεκαετίας, αυτές οι ομάδες μπορούν να διασυνδεθούν και να δημιουργήσουν ένα πανευρωπαϊκό δίκτυο.

Φάση 1 Φάση 2
Ανάπτυξη πρώτων σταθμών και φορτηγών Πανευρωπαϊκή κάλυψη
·  Εκατοντάδες φορτηγά

·  > σταθμοί υψηλής χωρητικότητας

·  concepts σταθμών υψηλής χωρητικότητας

·  Επιλογή τοποθεσιών/clusters

·  Β’ ήμισυ της δεκαετίας του 2020: Επίτευξη όγκου παραγωγής εκατοντάδων ετησίως

·  Ταχεία επίτευξη> 10.000 φορτηγών

·  Ευρεία κάλυψη μεγάλων διαδρόμων στην Ευρώπη

·  Σταθμοί υψηλής χωρητικότητας / αξιοπιστίας

 

Καθ ‘όλη τη διάρκεια της ανάπτυξης θα χρειαστεί η υποστήριξη του δημόσιου τομέα. Οι συμμετέχυσες επιχειρήσεις στην H2Accelerate αναμένουν να συνεργαστούν προς αναζήτηση χρηματοδότησης  κατά την πρώτη φάση της παραγωγής. Παράλληλα, οι εταιρείες θα συνεργαστούν με τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής και τις ρυθμιστικές αρχές προς δημιουργία περιβάλλοντος πολιτικής που θα ενισχύσει τη μεταγενέστερη κλιμάκωση παραγωγής φορτηγών υδρογόνου και ένα πανευρωπαϊκό δίκτυο ανεφοδιασμού καυσίμων υδρογόνου μηδενικού άνθρακα.

Οι δηλώσεις των συμμετεχόντων

“Η κλιματική αλλαγή αποτελεί την πρόκληση της γενιάς μας και δεσμευόμαστε απόλυτα στην κλιματική συμφωνία του Παρισιού για εξάλειψη του άνθρακα από τις οδικές μεταφορές. Στο μέλλον, ο κόσμος θα κινείται με ένα συνδυασμό ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας και ηλεκτρικών οχημάτων κυψελών καυσίμου, μαζί με κάποια άλλα ανανεώσιμα καύσιμα. Η δημιουργία της συνεργασίας H2Accelerate αποτελεί ένα σημαντικό βήμα στη διαμόρφωση ενός κόσμου στον οποίον επιθυμούμε να ζήσουμε. ” δήλωσε ο Martin Lundstedt, Πρόεδρος και CEO του Volvo Group.

“Το κέρδος είναι σαφές. Με την ευρεία ανάπτυξη της διάθεσής τους, τα φορτηγά υδρογόνου θα καταστούν διαθέσιμα στους πελάτες στο ίδιο κόστος απόκτησης και λειτουργίας ενός φορτηγού ντίζελ ή φθηνότερα. Αυτό σημαίνει ότι οι πελάτες φορτηγών θα πρέπει να έχουν πρόσβαση σε ένα όχημα μηδενικών εκπομπών με χρόνο ανεφοδιασμού, εμβέλεια και λειτουργικό κόστος συγκρίσιμα με των οχημάτων που χρησιμοποιούνται σήμερα. Για να επιτευχθεί αυτό, απαιτείται ένα σαφές κανονιστικό πλαίσιο, συμπεριλαμβανομένων των πολιτικών προμήθειας υδρογόνου, φορτηγών υδρογόνου, υποδομής ανεφοδιασμού και κινήτρων καταναλωτών με συντονισμένο τρόπο”, δήλωσε η Elisabeth Brinton, Εκτελεστική Αντιπρόεδρος Νέων Μορφών Ενέργειας της Shell.

Ο Martin Daum, Πρόεδρος του ΔΣ της Daimler Truck AG και Μέλος του ΔΣ της Daimler AG, δήλωσε: “Οι εταιρείες που συμμετέχουν στην H2Accelerate συμφωνούν πως τα υδρογονοκίνητα φορτηγά θα είναι το κλειδί για μεταφορές ουδέτερες CO2 στο μέλλον. Αυτή η άνευ προηγουμένου συνεργασία αποτελεί σημαντικό ορόσημο για την προώθηση των σωστών συνθηκών δημιουργίας μιας ευρείας αγοράς φορτηγών υδρογόνου. Αποτελεί επίσης έκκληση για δράση προς τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής, τους περαιτέρω εμπλεκόμενους φορείς και την κοινωνία στο σύνολό της”.

Η Angelika Zartl-Klik, SVP HSSE & New Energy Solutions της OMV δήλωσε: “Η H2 Accelerate διαδραματίζει πρωτοποριακό ρόλο και η OMV συμβάλλει σημαντικά. Προκειμένου να επιτύχουμε τους κλιματικούς στόχους, θα χρειαστούμε κάθε τεχνολογία χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Το υδρογόνο είναι μια επιλογή φιλική προς το κλίμα κινητικότητας του μέλλοντος”.

Ο Gerrit Marx, Πρόεδρος Επαγγελματικών & Εξειδικευμένων Οχημάτων της CNH Industrial, δήλωσε: “Η ευρεία υιοθέτηση της τεχνολογίας κυψελών καυσίμου υδρογόνου στις βαριές μεταφορές εξαρτάται από την απαραίτητη υποδομή. Χρειαζόμαστε επίσης πολύ συγκεκριμένα έργα για να αποδείξουμε στους μεταφορείς και άλλους ενδιαφερόμενους του κλάδου, πως αυτή η λύση είναι οικονομικά και λειτουργικά βιώσιμη. Η πρωτοποριακή συνεργασία H2Accelerate θα δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για να συμβεί αυτό και να επιταχυνθεί η μετάβαση σε μεταφορές μηδενικών εκπομπών”.

Η H2Accelerate

Η H2Accelerate είναι μια συμφωνία συνεργασίας σύμφωνα με την οποία οι συμμετέχουσες εταιρείες (Daimler Truck AG, IVECO, OMV, Shell και Volvo Group) θα συνεργαστούν για:

  • αναζήτηση δημόσιας υποστήριξης χρηματοδότησης προς ενεργοποίηση της αγοράς για μαζική διάθεση·
  • επικοινωνία σχετικά με την τεχνική και επαγγελματική βιωσιμότητα των φορτηγών υδρογόνου σε ευρεία κλίμακα και
  • διεξαγωγή συζητήσεων με φορείς χάραξης πολιτικής και ρυθμιστικές αρχές για θέσπιση πολιτικών που μπορούν να υποστηρίξουν μια βιώσιμη και ταχεία ενεργοποίηση της αγοράς φορτηγών μηδενικών εκπομπών μεγάλων αποστάσεων.
Προηγούμενο άρθροHyundai Motor Group: αλλαγές σε βασικά στελέχη
Επόμενο άρθροΚοινοπραξία Sunlight – BMG Energy στην Ιταλία