Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τορίνο, από τις 26 έως τις 28 Σεπτεμβρίου παρουσιάστηκαν 40 μάρκες, μοιρασμένες εξίσου ανάμεσα σε κινεζικές και κινεζικής ιδιοκτησίας εταιρείες, και στον υπόλοιπο κόσμο —που περιλάμβανε την Ευρώπη, την Ιαπωνία, τη Νότια Κορέα και τις ΗΠΑ.

Από πλευράς πωλήσεων, στους πέντε από τους έξι τελευταίους μήνες, το συνδυασμένο μερίδιο αγοράς των κινεζικών μαρκών σταθεροποιήθηκε λίγο πάνω από το 5%. Σύμφωνα με τους αναλυτές, αν και αυτό το επίπεδο είναι διπλάσιο σε σχέση με πριν από έναν χρόνο, η καταιγιστική άνοδος του μεριδίου τους φαίνεται να έχει αρχίσει να επιβραδύνεται.

Ειδικότερα, η ανάπτυξη των Κινέζων κατασκευαστών αυτοκινήτων στην Ευρώπη καθοδηγείται κυρίως από τρεις ομίλους: SAIC, που κατέχει τη μάρκα MG, BYD και Chery, που διαθέτει τις μάρκες Omoda και Jaecoo, ενώ μόλις παρουσίασε και την ομώνυμη Chery. Στο Τορίνο έκανε το ντεμπούτο της και η Lepas, μάρκα της Chery που ειδικεύεται σε SUV για νεανικό, αστικό κοινό.

Στην Ευρωπαϊκή Ένωση μαζί με το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ισλανδία, τη Νορβηγία και την Ελβετία, οι τρεις αυτοκινητοβιομηχανίες συγκέντρωσαν σχεδόν το 80% των 432.088 πωλήσεων κινεζικών αυτοκινήτων στο οκτάμηνο, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας ερευνών αγοράς Dataforce.

Άλλοι κινεζικοί κατασκευαστές με σημαντικές πωλήσεις στην Ευρώπη ήταν ο Όμιλος Geely (40.098) και ο Όμιλος DR (18.437). Οι υπόλοιπες 30.000 μονάδες κατανέμονται σε περίπου 20 μάρκες.

Άλλες κινεζικές μάρκες που κέρδισαν έδαφος είναι η Xpeng με 11.046 πωλήσεις έως τον Αύγουστο και η Seres, που πωλείται ως DFSK, με 7.198 αγοραστές.
Η Great Wall, από τους πρώτους Κινέζους νεοεισερχόμενους στην Ευρώπη, κατέγραψε μόλις 2.831 πωλήσεις σε οκτώ μήνες.

Άλλοι πρώιμοι παίκτες ήδη φθίνουν. Η Aiways πούλησε μόλις 119 αυτοκίνητα μέχρι τον Αύγουστο —το ένα τέταρτο σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα— ενώ η Nio κατρακύλησε σχεδόν κατά 50%, στις 614 μονάδες.

Παρά ταύτα, ένας έντονος πόλεμος τιμών στην Κίνα, που τροφοδοτείται από την υπερπαραγωγική δυνατότητα της χώρας (υπολογίζεται στο μισό των 55 εκατ. ετήσιων μονάδων εγκατεστημένης δυναμικότητας), καθώς και μια αγορά των ΗΠΑ ουσιαστικά κλειστή για τους Κινέζους κατασκευαστές λόγω δασμού 102,5%, καθιστούν την Ευρώπη έναν από τους ελάχιστους προορισμούς εξαγωγών όπου μπορεί να επιτευχθεί σημαντικός όγκος πωλήσεων.

Έτσι, στο Τορίνο, πέρα από τη Lepas της Chery, έκαναν την πρώτη τους εμφάνιση στην Ευρώπη και νέες κινεζικές μάρκες όπως η Denza (πολυτελής μάρκα της BYD), η WM Motor ή Weltmeister, και η MHero, θυγατρική της Dongfeng που ειδικεύεται σε SUV υψηλής κατηγορίας.

Η Changan, η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία με το μεγαλύτερο κέντρο σχεδιασμού στην Ευρώπη (πάνω από 300 εργαζόμενοι στα περίχωρα του Τορίνο), παρουσίασε τα Deepal S05 και S07, σπορ και κομψά SUV. Μετά από αρκετές καθυστερήσεις, η Changan ανακοίνωσε το καλοκαίρι ότι θα μπει στην ευρωπαϊκή αγορά το επόμενο έτος.

Ο Όμιλος Geely, μητρική των Volvo, Polestar, Zeekr και Lotus, για την είσοδο της ομώνυμης μάρκας στην Ιταλία αποφάσισε να προσφέρει εγγύηση εφ’ όρου ζωής στους πρώτους 1.000 αγοραστές του ηλεκτρικού compact SUV EX5 και του plug-in υβριδικού Starray EM-I. Η εγγύηση αυτή συνδέεται με τον ιδιοκτήτη και όχι με το αυτοκίνητο, άρα δεν μεταβιβάζεται. Δεν καλύπτει όμως την μπαταρία του ηλεκτρικού μοντέλου, η οποία έχει οκταετή εγγύηση. Η τυπική εγγύηση της Geely είναι έξι έτη ή 150.000 χλμ.

Προηγούμενο άρθροAyvens Greece: Εκτιμήσεις & Προοπτικές για το 2025 – Αυξηση κερδών μετά φόρων 11% το 2024
Επόμενο άρθροRenault: Με «όπλα» τα Austral και Rafale στην ελληνική αγορά – Παρουσίαση των μοντέλων τεχνολογίας E-Tech στην Αθήνα (εικόνες)